اطلاعات سفر آشنایی با تعدادی از معروف ترین سینماهای قدیمی تهران - اطلاعات سفر

دیدن فیلم بر پرده نقره ای چنان جذابیتی دارد که در دنیای دیجیتال امروز و علیرغم وجود انواع لوازم شخصی پخش فیلم، همچنان رونق خود را حفظ کرده است. در همین راستا، سالنهای سینما با مدرن کردن سیستم های صوتی و تصویری و صندلی های خود به جذب تماشاگران بیشتر فکر می کنند. تهران هنوز هم سینماهایی را از گذشته در دل خود حفظ کرده و خاطرات قدیمی ترین سینماهای تهران باعث شده که طرفداران خاص خود را از دست ندهند. در ادامه مطلب سینماهای قدیمی تهران قصد داریم به معرفی تعدادی از معروف ترین سینماهای قدیمی تهران بپردازیم و شما را به حال و هوای قدیم ببریم. پس، با ما همراه باشید.

در ضلع شمالی میدان انقلاب، یکی از معروف ترین سینماهای قدیمی تهران قرار دارد که روزگاری، بزرگترین پرده سینمایی در غرب آسیا را داشت. این سالن قدیمی با داشتن صندلی های مدل قدیمی خود همچنان پر رونق بوده و بدلیل شیبی که این سالن دارد، دیدن فیلم بر پرده بزرگ آن خالی از لطف نیست. قرار گرفتن سینما بهمن در کنار دانشگاه تهران و وجود دانشکده هنر باعث شده که دانشجویان دست از سر بهمن برندارند و همین سالن قدیمی را به پردیس های مدرن امروز ترجیح دهند.

سینما بهمن

در سال ۱۳۴۷ هجری شمسی، در خیابانی که حالا به نام شریعتی می شناسیم، سینمایی به نام سیلور سیتی افتتاح شد که در دوران خود کم از یک پردیس مدرن نداشت. پاتوق هنرمندان و بازیگران فراوانی به سیلور سیتی انتقال یافت. نام پاتوق اهل فرهنگ بر روی این سالن ماندگار شد و نامش هم به فرهنگ تغییر یافت. هیجان جشنواره های فجر در این مورد از قدیمی ترین سینماهای تهران از یاد نخواهد رفت. قبل از آنکه سینما فرهنگ تحت لوای بنیاد فارابی مشغول به کار شود، زیر نظر سازمان فرهنگ و هنر دوران پهلوی بود.

سینما فرهنگ

نبود محل پارک ماشین و قرار گرفتن سینما سپیده در محدوده طرح ترافیک هم نتوانسته از محبوبیتش بکاهد. نزدیکی پارک دانشجو و تئاتر شهر شاید یکی دیگر از دلایل رونق این سالن قدیمی شهر تهران در میان پردیس های مدرن باشد.

سینما سپیده

جشنواره های پر رونق، صفهای طولانی فیلم فجر و گپ و گفت های مدام اهالی فیلم در اطراف سینما استقلال، خاطراتی است که هیچگاه قدیمی نمی شوند. شهر تهران با تمام پردیس های مدرن امروزیش هنوز هم به سالنهایی چون استقلال می نازد که رونقشان را مدیون طرفداران و عاشقان فیلم هستند. این سالن که بالاتر از میدان ولیعصر قرار دارد، قدیمی ترین سینمای شهر تهران است با بالکنی که اهالی فیلم خوب آن را می شناسند.

سینما استقلال

باغ فردوس یکی از مهمترین موزه های سینمایی شهر تهران و البته کل کشور را در خود جای داده و به قدری جذابیتهای این موزه فراوان است که ترافیک و نبود جای پارک هیج تاثیری بر این نمایشگاه سینمایی و البته بسیار جذاب ندارد. درختان خیابان ولیعصر و محیط دلچسب باغ فردوس در کنار چند سالن کوچک پخش فیلم با پرده هایی باکیفیت، چنان خاطره ای می سازند که در هیچ پردیس و سالن مدرنی قابل تجربه نیست. در موزه سینما بیشتر فیلم های هنر و تجربه اکران می شوند.

موزه سینما
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 231 views بار دسته بندی : جالب انگیز تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها