اطلاعات سفر آیا تاثیر واکسن کووید بر افراد چاق کمتر است؟ - اطلاعات سفر

ایرنا/محققان ایتالیایی دریافتند میزان اثرگذاری واکسن کرونا فایزر روی افراد چاق کمتر از سایرین است. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد ارتباط چاقی و اثرگذاری واکسن های دیگر کووید در دست نیست.

براساس این تحقیقات آن دسته از کارکنان بخش بهداشت که دچار چاقی هستند و واکسن کووید محصول شرکت فایزر را دریافت کرده اند، در مقایسه با دیگر همکاران خود، مقادیر کمتری پادتن در بدن آنها تولید شده است. در واقع میزان پادتن تولید شده در بدن این افراد در واکنش به دومین دوز واکسن فایزر، تقریبا نصف میزان پادتن تولید شده در بدن افراد سالم است.

با وجود این که نتایج این تحقیقات در دست بررسی علمی است، به اعتقاد محققان ممکن است برای ایمن سازی افراد چاق در برابر واکسن جدید کرونا لازم باشد که این افراد یک دوز اضافی از واکسن را دریافت کنند.

براساس تحقیقات پیشین افراد چاق در مقایسه با سایرین حدود ۵۰ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از ابتلا به کووید و ۱۱۳ درصد بیشتر در معرض بستری شدن در اثر ابتلا به این بیماری قرار دارند. به اعتقاد محققان وجود عوارض مزمن مانند بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ در این افراد می تواند موجب افزایش خطر برای آن ها در برابر کووید ۱۹ شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 170 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 5 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها