اطلاعات سفر با خوشمزه ترین کباب های جهان آشنا شوید - اطلاعات سفر

کبابها، یکی از محبوب ترین و لذیذترین غذاهایی هستند که در نقاط مختلف دنیا طرفداران فراوانی دارند. این غذای خوشمزه از همان زمان طبخ و در حین پختن، بوی فوق العاده مطبوعی دارد که هوش از سر شما می برد. در واقع، کباب به گوشتی گفته شده که بر روی شعله های آتش به صورت آهسته پخته می شود. برای این کار، گوشت را به سیخ می کشند یا بر روی یک توری قرار می دهند. روش پخت و افزودنی هایی که برای مزه دار کردن گوشت استفاده می شود، در نقاط مختلف دنیا با هم فرق داشته و باعث تنوع در طعم بهترین کباب های جهان شده است. در مقاله خوشمزه ترین کباب های جهان قصد داریم شما را با مشهورترین کباب های جهان آشنا کنیم. پس، با ما همراه شوید.

یکی از بهترین کباب های جهان، بارباکوآ بوده که از انواع گوشت گاو، گوسفند، بره، بز تهیه می شود. در واقع، بارباکوآ به روش کباب کردنش گفته می شود که یک روش سنتی مکزیکی است و ریشه آن به قبل از ورود مهاجران کارائیب برمی گردد. برای انجام این کار، تکه های گوشت را در برگهای گیاه آگاو (agave) قرار می دهند و در یک گودال دفن می کنند. گوشت با حرارت بسیار کم و در یک مدت زمان طولانی پخته می شود تا کاملا نرم شده و رشته رشته شود. البته، امروزه بارباکوآ به این صورت پخته نمی شود، اما حرارت کم و زمان طولانی همچنان پابرجا بوده و همین باعث نرم و خوشمزه شدن گوشت می شود. بارباکوآ را عموما با آب گوشت و نان تورتیلا سرو می کنند.

کباب بارباکوآ (Barbacoa)

کباب بولگوگی یکی از معروف ترین غذاهای کره ای بوده که طرفداران زیادی دارد. این مورد از مشهورترین کباب های جهان از گوشت راسته، فیله یا قلوه گاه گاو تهیه می شود. برای این کار، گوشت را به صورت ورقه های نازکی در آورده و در سسی که از دانه کنجد، روغن کنجد، پیازچه، فلفل سیاه، سیر تهیه شده، می خوابانند. سپس، گوشتها را بر روی یک توری قرار داده و بر بالای آتش گریل می کنند. این کباب در کنار پلو و سبزیجاتی مانند کاهو سرو می شود.

کباب بولگوگی (Bulgogi)

یاکیتوری، یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی است که از مرغ تهیه می شود. برای درست کردن این نوع کباب، تکه های مرغ را به سیخهایی از جنس بامبو می کشند و بر روی ذغال چوب می پزند. برای مزه دار کردن تکه های مرغ نیز از سس سویا، شکر، زنجبیل، پیاز، مایونز، پودر خردل و نمک استفاده می شود.

کباب یاکیتوری (Yakitori)

پخت کالوآ روشی متفاوت با دیگر کبابها دارد. برای پخت این مورد از خوشمزه ترین کباب های جهان، ابتدا سنگها را داغ کرده و در داخل بدن حیوان قرار می دهند. سپس، روی آن را با برگهای موز پوشانده و در انتها در بین شن و مه مرطوب شده قرار می دهند. پس از گذشت ۶ تا ۷ ساعت، گوشت بطور کامل پخته و کباب آماده می شود.

کباب کالوآ (Kalua)

برعای یک کباب لذیذ است که آن را متعلق به سفید پوستان آفریقای جنوبی می دادند. برای تهیه این نوع کباب، گوشت گوسفند و سوسیس را با یک سس مخصوص آفریقایی مزه دار کرده و بر روی یک توری قرار می دهند. سپس، توری را بر روی یک منقل پایه بلند قرار می دهند تا تکه های گوشت بپزد. این غذا معمولا به همراه پوره آرد ذرت به نام pap سرو می شود.

کباب برعای (Braai)
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 165 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها