اطلاعات سفر راههای اصلی و فرعی انتقال ویروس کرونا - اطلاعات سفر

یک پزشک عمومی، راه اصلی انتقال کرونا را تنفسی دانست و گفت: اگر بدون ماسک در مقابل فرد آلوده باشیم، کرونا می گیریم. راه فرعی نیز قرار گرفتن بدون ماسک در فضای بسته ای است که فرد مبتلا قبلا در آن عطسه و سرفه کرده است.

دکتر فاطمه محمدعلی زاده، با اشاره به مهمترین راه های انتقال ویروس کرونا، اظهار کرد: کرونا یک ویروس تنفسی است و لذا با ماسک زدن می توانیم تا حد زیادی از مبتلا شدن به این ویروس جلوگیری کنیم.

وی با ابراز تاسف از رعایت کم پروتکل های بهداشتی به ویژه ماسک از سوی مردم، افزود: بسیاری از مردم در فضاها و اماکن عمومی رفت و آمد دارند، در حالی که ماسک نزدند و همین ماسک نزدن عامل اصلی مبتلا شدن به کروناست.

این پزشک عمومی بخش کرونا، با اشاره به آلودگی زیاد بیمارستان ها، یادآور شد: معمولا بیماران با همراهان زیاد به بیمارستان مراجعه می کنند و با توجه به آلودگی زیاد محیط بیمارستان، شاهد رعایت کم پروتکل های بهداشتی هستیم، یعنی افراد یا ماسک ندارند و یا ماسک های آلوده و غیر کاربردی می زنند.

محمدعلی زاده، با بیان اینکه مردم گاهی ساده ترین مسائل بهداشتی را درباره کرونا رعایت نمی کنند، گفت: در روزهای نخست شیوع کرونا با مسئله انتقال ویروس از طریق سطوح آلوده مواجه بودیم و لذا تعدادی از بیماران به واسطه استفاده زیاد از مواد شوینده دچار مشکلات تنفسی شده بودند؛ همچنین استفاده از الکل بیماری های پوستی برای افراد ایجاد کرده بود.

وی با اشاره به آخرین اطلاعات ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی و سی.دی.سی درباره احتمال کم انتقال ویروس از طریق سطوح، عنوان کرد: راه اصلی انتقال کرونا تنفسی است، یعنی اگر بدون ماسک و در فاصله کم از فرد آلوده اعم از بیمار و ناقل بدون علامت باشیم، کرونا می گیریم. راه فرعی نیز قرار گرفتن بدون ماسک در فضای بسته ای است که فرد مبتلا به فاصله کمی قبل از حضور ما در آن عطسه و سرفه کرده و قطرات تنفسی آلوده در فضا وجود دارد.

این پزشک عمومی، با بیان اینکه ماسک زدن همچنان مهمترین راه پیشگیری از کرونا اعم از کرونای قبلی و کرونای انگلیسی است، اضافه کرد: افراد بیمار حتما باید ماسک بزنند، زیرا امکان انتقال کرونا از افراد بیمار به غیر بیمار بسیار زیاد است.

محمدعلی زاده، دوره کمون بیماری را به طور کلی بین یک تا ۱۴ روز و عموما سه تا پنج روز دانست و بیان کرد: باید علائم سرماخوردگی همچون تب و سرفه و مشکلات گوارشی را جدی بگیریم، اما با توجه به شیوع ویروس انگلیسی، علائمی همچون آبریزش بینی و درد و گرفتگی های عضلانی نیز هشدار است.

وی با بیان اینکه راه های انتقال، درمان و پیشگیری از کرونای انگلیسی همانند کرونای قبلی است، گفت: نباید در مردم استرس ایجاد کنیم، بلکه رعایت کامل پروتکل های بهداشتی عامل اصلی پیشگیری از ابتلا به کرونای انگلیسی است. همچنین مردم در صورت مثبت شدن تست کرونا حتما قرنطینه را رعایت کنند.

این پزشک بخش کرونا، از افراد دارای علامت خواست از ارتباط با سالمندان و زنان باردار و کودکان پرهیز کنند و یادآور شد: درمان بیماری کرونا در افراد سالمند دارای بیماری های زمینه ای همچون دیابت و فشار خون بسیار سخت است.

محمدعلی زاده، با اشاره به خاطره ناگوار بستری یک فرد ۳۵ ساله در بخش کرونا و فوت او بعد از دو روز، اظهار کرد: این بیماری همه سنین را درگیر می کند و پیر و جوان ندارد؛ البته مسائل ژنتیکی هم در بروز شدید یا خفیف بیماری بسیار اثرگذار است، اما در هر صورت باید ماسک بزنیم تا این همه گیری تمام شود.

وی با بیان اینکه ماسک های سه لایه(جراحی) بعد از چهار ساعت رطوبت می گیرند و دیگر کارایی ندارد، گفت: بهتر است از یک ماسک سه لایه و یک ماسک پارچه ای روی هم استفاده کنیم؛ البته در فضاهای باز که بار ویروس کمتر است، یک ماسک سه لایه کفایت می کند.

این پزشک عمومی، با اشاره به فرارسیدن ایام عید نوروز و احتمال برگزاری دورهمی ها، تصریح کرد: بهتر است تجمعات کم و در فضای باز همراه با ماسک باشد تا علاوه بر دیدار با خانواده، عامل انتقال بیماری نباشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 5 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها