اطلاعات سفر سفری کوتاه به دیدنی ترین شهرهای کوچک قاره آسیا - اطلاعات سفر

آسیا با جزیره های استوایی تماشایی، مزارع زیبای برنج، کوه های سر به فلک کشیده و شهرهای بزرگ و پر جوش و خروش سرزمینی شگفت انگیز مملو از مقاصد گردشگری متنوع و چشم نواز است. گردشگرانی که به آسیا سفر می کنند، در میان این ترکیب خارق العاده از زیبایی های طبیعی، جاذبه های گردشگری و فرهنگ های متفاوت می توانند دیدنی ترین شهرهای کوچک قاره آسیا را کشف کنند؛ شهرهای کوچکی که غرق در عشق، تاریخ و زیبایی هستند. اگر شما از آن دسته گردشگرانی هستید که بدنبال شکوه و عظمت معماری دوره استعمار می گردید یا در جستجوی مناظر طبیعی خیره کننده هستید یا فرهنگهای متفاوت زیباترین شهرهای کوچک قاره آسیا شما را به خود جذب می کند، قطعا در سفر به مشهورترین شهرهای کوچک قاره آسیا تمامی این ویژگی ها را در کنار هم خواهید دید.

در این نوشتار قصد داریم تا زیباترین شهرهای کوچک قاره آسیا را به شما معرفی کنیم. پس، با ما همراه شوید.

زیباترین شهرهای کوچک قاره آسیا

شهر کوچک و قدیمی هویی آن Hoi An در ساحل مرکزی ویتنام واقع شده و بهشتی برای عکاسان، علاقمندان به غذا و عاشقان معماری بشمار می رود. این بخش از مشهورترین شهرهای کوچک قاره آسیا که در گذشته مستعمره فرانسه محسوب می شد، در سال ۱۹۹۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته و از قرن شانزدهم میلادی به عنوان یکی از تجاری ترین و مهمترین شهرهای تجاری ویتنام شهرت داشته است. به لطف همین شهرت و محبوبیت به عنوان یک مرکز تجاری مهم در طی قرنهای متمادی، خیابان های باریک شهر قدیم هویی آن Hoi An دارای خانه های بسیار جذاب متعلق به تاجران گذشته است. البته بسیاری از این خانه ها در سالهای اخیر به رستوران، بار، بوتیک های لباس و مغازه های خیاطی تبدیل شده اند.

نکته دیگری که فضای این مورد از مشهورترین شهرهای کوچک قاره آسیا را زیباتر و جالب تر می کند، ریزش برگ درختان از روی بام خانه ها و در هنگام شب، فانوس های رمانتیکی هستند که شهر را روشن و زیبایی آن را دوچندان می کنند. اگر به هویی آن Hoi An سفر کرده اید، حتما گستره بزرگ غذاهای خوش طعم ویتنامی را در این شهر بچشید و تجربه آن را از دست ندهید؛ از ساندویچی مملو از گوشت و سبزیجات به نام بان می banh mi که بهتر است برای خوردنش به رستوران محبوب بان می فوآنگ Banh Mi Phuong بروید تا نمونه های محلی تر مثل رول های برنج پوشیده شده در سبزیجات، کوفته صورتی و غذاهای دریایی تازه که بهترین نوع آنها در کافه رستوران میس لی Miss Ly یافت می شوند.

هویی آن Hoi An در ویتنام

یوفوئین Yufuin یکی از دیدنی ترین شهرهای کوچک قاره آسیا در جنوب غربی ژاپن، بخاطر فضای پرآرامش، حمام های اونسن، خانه ها و فروشگاه های ژاپنی با بام های سرامیکی و مناظر طبیعی خیره کننده خود مشهور است؛ بویژه به این دلیل که کوه یوفو Mount Yufu با جلوه ای زیبا و تماشایی در پس زمینه آن قرار گرفته است. در فصل پاییز گردشگران می توانند انتظار برگ ریزان زیبای پاییزی با برگ های سرخ و نارنجی خوش رنگ را داشته باشند؛ در حالیکه در فصل بهار شاهد شکوفه های لطیف و زیبای بهاری بر درختان گیلاس خواهند بود. یکی دیگر از مهمترین دلایل جذب گردشگر در یوفوئین Yufuin، اونسن ها یا همان چشمه های آب گرم ژاپنی هستند.

گردشگران می توانند با اقامت در یک ریوکان مانند ریوکان یوفوئین لیوتومی Yufuin Iyotomi یا در یکی از حمام های عمومی شهر مانند شیتانیو Shitanyu که در دریاچه کینرینکو Lake Kinrinko در لبه شرقی شهر قرار گرفت، آبتنی کردن در حمام های اونسن را تجربه کنند. قدم زدن در امتداد خیابان یونوتسوبو که به مرکز شهر یوفوئین Yufuin منتهی می شود، یک روش عالی و خوشایند برای گذراندن صبح شماست، چرا که این خیابان مملو از بوتیک های هنرمندانه بیشمار، فروشگاه های چای و رستوران های خوب است. پنیر این منطقه بطور ویژه ای مشهور هست؛ بنابراین توصیه می کنیم سری به کارخانه پنیر یوفوئین Cheese Factory Yufuin بزنید و همچنین فروشگاه دسر میلچ کافه Milch Cafe تا بتوانید چیز کیک مشهور این فروشگاه را بچشید.

در عین حال، علاقمندان به هنر آنقدر انتخاب های متفاوتی برای بازدید دارند که انتخاب کردن برایشان سخت خواهد بود. بیش از ۲۰ گالری در این مورد از زیباترین شهرهای کوچک قاره آسیا وجود دارند؛ از جمله موزه کومیکو آرت یوفوئین Comico Art Museum Yufuin که در آن می توانید از آثار هنرمندان ژاپنی دیدن کنید.

یوفوئین Yufuin در ژاپن

شهر کوچک جورج تاون مالزی، یک منطقه تاریخی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای دارد و تاثیرات چند فرهنگی را میتوان در آن مشاهده کرد. قدمت این بخش از دیدنی ترین شهرهای کوچک قاره آسیا به ۵۰۰ سال پیش و زمانیکه حکومت استعمار گر بریتانیا این شهر را به مرکز تجاری مهمی تبدیل کرد، می رسد. این نکته باعث شد تا در آن زمان تبادل فرهنگی عالی بین شهروندان اروپایی، مالزیایی، چینی و هندی شکل بگیرد و آثار این نزدیکی بین فرهنگها هنوز هم در این منطقه قابل مشاهده است. در نتیجه این تبادلات، جورج تاون کاراکتر منحصر بفرد خود را حفظ نمود و این نکته را میتوان در ترکیب خانه ها و فروشگاه های رنگارنگ چینی، بناهای دولتی سبک اروپایی، بناهای مختلف مرتبط با مذهب های متفاوت، فستیوال های پر تنوع، موسیقی، غذا و قلعه ها و دژهایش دید.

خلاصه جاذبه های گردشگری مهم این شهر را میتوان در قلعه کورن والیس Fort Cornwallis، کلیسای سنت جورج St George’s church، معبد شری ماهاماریامان Sri Mahamariamman Temple و ساختمان باشکوه شهرداری City Hall شمرد. بعلاوه بسیاری از گردشگران علاقه دارند در خیابان ارمنی Armenian Street این بخش از دیدنی ترین شهرهای کوچک قاره آسیا به گشت و گذار مشغول شوند و هنر خیابانی فوق العاده این محله قدیمی را تماشا کنند. شهر جورج تاون George Town را به عنوان پایتخت غذا در مالزی می شناسند و یکی از بهترین شهرهای قاره آسیا از نظر غذایی بشمار می رود؛ بنابراین توصیه می کنیم حتما غذاهای سنتی و اصیل موجود در این شهر را بچشید.

مراکز عمومی ویژه غذا شامل شری ولد فود کورت، نیو لین هاوکر سنتر و چیپ ساید هاوکر سنتر هستند که بخاطر عالی بودن باعث می شود نتوانید در هیچ رستوران معمولی دیگری در سطح شهر پا بگذارید. غذاهای محلی جورج تاون George Town نیز مانند معماری تاریخ چند فرهنگی شهر را به نمایش می گذارند. غذاهایی که می بایست حتما آنها را بچشید، چار کوآی کاک char koay kak (کیک برنج با تخم مرغ، لوبیا و ترب)، هوکین می Hokkien mee (غذای نودلی ترکیبی بهمراه غذای دریایی و سس سویا)، روجاک rojak (سالاد میوه و سبزیجات با سس شیرین)، آسام لاکسا Assam laksa (نوعی سوپ نودل از نودل برنج یا رشته فرنگی برنج و گوشت مرغ، میگو یا ماهی به همراه ادویه های تند) و نان تست کایا kaya toast هستند.

جورج تاون George Town در مالزی

ویگان Vigan یکی از بهترین نقاط قاره آسیا برای دیدن معماری دوره استعماری در این قاره بشمار می رود و در ساحل غربی جزیره لوزون واقع شده است. ویگان Vigan که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای دارد، توسط اسپانیایی ها در سال ۱۵۷۲ میلادی برپا شد. کشورگشایی اسپانیایی به نام خوآن دو سالسدو Juan de Salcedo نقشه بسیار جالب این شهر، طرح کلیساها، مدرسه ها و عمارت های بزرگ با پنجره های سبک فیلیپینی و دکور داخلی ساخته شده از چوب تیره را طراحی کرد. گردشگران در سفر به ویگان Vigan با تنوعی گسترده از بناهای سبک استعماری در اطراف میدان مرکزی، پلازا سالسدو Plaza Salcedo مواجه خواهند شد؛ از جمله کلیسای جامع سنت پل St Paul’s Cathedral که به رنگ های سفید و زرد ساخته شده است.

ساختمان زیبای این کلیسا که به سبک باروک و در سال ۱۶۴۱ ساخته شد، بعد از چندین زلزله و آتش سوزی دوباره بازسازی شده و شکل قبلی خود را حفظ نموده است. کمی به سمت جنوب پیاده روی کنید و به کال کریسولوگو Calle Crisologo می رسید. این خیابان سنگفرش شامل خانه های قدیمی بازسازی شده، بارهای عالی و درشکه های اسبی متعدد است که همه اینها باعث می شوند تا احساس کنید به گذشته قدم گذاشته اید. گردشگرانی که به ویگان Vigan سفر می کنند، ممکن است دلشان بخواهد به بازدید از یک کارگاه سفال سازی مانند آر جی جار فکتوری RG Jar Factory در بلوار لیبریشن Liberation Boulevard بروند. در این کارگاه می توانید خودتان دست به کار شوید و یک کوزه سفالی سنتی بسازید.

البته بازار عمومی این بخش از زیباترین شهرهای کوچک قاره آسیا Vigan Public Market دارای صحنه های جالبی است و غرفه های غذا و خوراکی متعددی در آن وجود دارند که محصولات تازه و خوشمزه محلی را به فروش می رسانند.

ویگان Vigan در فیلیپین

لوآنگ پرابانگ Luang Prabang که اغلب از آن به عنوان یکی از معنوی ترین شهرهای آسیای جنوب شرقی یاد می شود، در نگاه اول نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند. این بخش از مشهورترین شهرهای کوچک قاره آسیا که در ته یک دره در لائوس مرکزی واقع شده، توسط کوه ها احاطه شده است و رودخانه نام خان Nam Khan River از مرکزش می گذرد. لوآنگ پرابانگ Luang Prabang مقر اولین پادشاهی لائوس از قرن چهاردهم تا شانزدهم میلادی بود و به مدت طولانی موقعیت خوبی در مسیر جاده ابریشم Silk Route داشته است.

این شهر بعدها در اواخر دهه ۱۸۹۰ توسط فرانسوی ها تسخیر شد و در طی سالهای بعد، ترکیب معماری اروپایی و معماری لائوس، بناهای برجسته و جالبی در این شهر خلق نمود. لوآنگ پرابانگ Luang Prabang در سال ۱۹۹۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت و هنوز هم پایتخت فرهنگی و هنری کشور لائوس بشمار می رود. لوآنگ پرابانگ Luang Prabang علاوه بر معماری زیبایش، دارای جاذبه های طبیعی زیبا و شگفت انگیز نیز هست؛ برای مثال آبشار سه طبقه کوآنگ سی Kuang Si Waterfalls و کوه فوسی Phousi Mountain که ۳۰۰ پله عجیب روی آن شما را به یک سکوی مشاهده پرارتفاع برای تماشای مناظر اطراف می برد.

همچنین، بیش از ۳۰ معبد زیبا در این بخش از مشهورترین شهرهای کوچک قاره آسیا وجود دارند؛ از جمله معبد طلایی وات مانوروم Wat Manorom که گفته می شود در سال ۱۳۷۲ میلادی ساخته شد و قدیمی ترین معبد شهر بشمار می آید. موزه رویال پلس Royal Palace Museum، بازارهای شبانه، قایق سواری، تورهای دوچرخه سواری از جاذبه های دیگر این بخش از دیدنی ترین شهرهای کوچک قاره آسیا هستند.

لوآنگ پرابانگ Luang Prabang در لائوس

اغلب گردشگرانی که به کامبوج سفر می کنند، معابد آنگکور وات Angkor Wat را به عنوان اولین ایستگاه سفر خود در نظر می گیرند و البته نمیتوان انتخاب این معابد باشکوه باستانی را زیر سوال برد. اما امروزه گردشگران بیشتر و بیشتری افسون جذابیت های شهر کوچک کامپوت Kampot در این کشور می شوند و رفته رفته این شهر می تواند به اولین ایستگاه گردشگران تبدیل شود. این بخش از مشهورترین شهرهای کوچک قاره آسیا که بخاطر چشم اندازهای رودخانه و مزارع فلفلش شهرت دارد، بخاطر خانه ها و فروشگاه های سبک استعماری فرانسوی، خیابان های سنگفرش مخصوص عابران پیاده و فعالیت های هیجان انگیز متعددی که به میهمانان ارائه می دهد، به عنوان یکی از زیباترین شهرهای کوچک این منطقه نیز مشهور شد.

فعالیت های قابل انجام در این شهر بسیار زیاد هستند؛ از جمله کایاک سواری و دوچرخه سواری در مسیرهای کوهستانی، سفر روی رودخانه و بسیاری فعالیت های دیگر. در عین حال یک سفر کوتاه به مناطق روستایی اطراف این شهر، مزارع سبز، معابد غاری شکل، آبشارها، زمین های پوشیده شده از نمک که شکل آینه به خود گرفته اند و مزارع فلفل را پیش روی شما قرار می دهند. توصیه می کنیم حتما سری به مزارع فلفل بزنید و از این محصول صادراتی مشهور و خوشبوی این منطقه خریداری کنید. شهر کامپوت Kampot از نظر غذایی بسیار غنی بوده و همه چیز از غذاهای سنتی در رستوران های ریکیتیکیتاوی Rikitikitavi و خمر روتس کفه Khmer Roots Cafe تا غذاهای تهیه شده از سبزیجات در کافه اپیک آرتس Epic Arts Cafe یا سیمپل تینگز Simple Things در انتظار شما هستند.

اگر از آن دسته گردشگران هستید که بدنبال تعطیلات پر آرامش تابستانی به سفر آمده اید، جزایر بسیار زیبایی که در نزدیکی این بخش از زیباترین شهرهای کوچک قاره آسیا قرار دارند، می توانند مقصد گردشگری ایده آل شما باشند.

کامپوت Kampot در کامبوج

کوتا گده Kota Gede اندونزی در میان قدیمی ترین مناطق یوگیا کارتا Yogyakarta بخاطر صنعت نقره، کوچه های کوچک و معماری بسیار زیبایش شهرت دارد. قدمت این بخش از زیباترین شهرهای کوچک قاره آسیا به قرن پانزدهم میلادی و زمانیکه مقر یک سلطان بود، می رسد؛ آخرین پادشاهی قبل از اینکه دولت هلند جزیره جاوا Java island را به استعمار خود در بیاورد. در آن زمان بسیاری از تاجران ثروتمند خانه های بزرگ خود را به سبک کالانگ ساخته بودند. بعدها در اوایل قرن بیستم، نقره و نقره کاری به یکی از مهمترین تجارت های این منطقه تبدیل شد. امروزه، گردشگرانی که در امتداد خیابان های کوتا گده Kota Gede به گشت و گذار مشغول هستند، ده ها بوتیک، گالری و کارگاه را می بینند که در آنها همه چیز از جواهرات تا جعبه جواهرات تا رومیزی بچشم می خورند.

اگر از آن دسته گردشگران علاقمند به تاریخ هستید، می توانید به بازدید از مسجد قرن هفدهمی کوتا گده Kota Gede و قبرستان ایموگیری Imogiri Graveyard که سلطان سابق این منطقه در آن دفن شده است، بروید. همچنین، می توانید کوتا گده Kota Gede را به عنوان محل اقامت خود انتخاب کنید و از این شهر کوچک سفری به جاذبه های گردشگری مهم منطقه یوگیا Yogya داشته باشید؛ جاذبه هایی چون معبد پرامبانان Prambanan Temple که یک مکان مذهبی مهم هندو با قدمت قرن نهم میلادی است و معبد قرن هشتمی بوروبودور Borobudur Temple که گفته می شود بزرگترین بنای بودایی در جهان هست و البته تپه های شنی پارانگکوسومو Parangkusumo، غار جومبلانگ Jomblang Cave و سواحل زیبای متعددش.

به عبارت دیگر، برای داشتن یک سفر ایده آل در این مورد از مشهورترین شهرهای کوچک قاره آسیا و نواحی اطرافش به بیشتر از دو یا سه روز نیازمند خواهید بود.

کوتا گده Kota Gede در اندونزی

شهر محصور گالی Galle در جنوب غربی سواحل سری لانکا واقع شده و بدلیل اینکه قرن ها به عنوان یک بندر مهم تجاری فعالیت داشت، فضایی کاملا تاریخی دارد. این مورد از دیدنی ترین شهرهای کوچک قاره آسیا که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته است، سه دوره استعماری مختلف در سری لانکا را پشت سر گذاشت؛ دوره هایی که از سال ۱۵۰۵ تا ۱۶۵۸ توسط پرتغالی ها، از سال ۱۶۵۸ تا ۱۷۹۶ توسط هلندی ها و در نهایت از سال ۱۷۹۶ تا ۱۹۴۸ توسط بریتانیایی ها مستعمره دولت های اروپایی بودند. امروزه بسیاری از کارگاه ها و خانه های تاجران به موزه، بوتیک هتل، فروشگاه، رستوران و بار تبدیل شده اند.

رستوران ها و غذاخوری های شهر گالی Galle بسیار جالب و هیجان انگیز هستند؛ از جمله رستوران فورت پرینترز Fort Printers که درون یک عمارت قرن هجدهمی قرار گرفت و بخاطر غذاهای دریایی تازه اش شهرت دارد یا رستوران هوپا Hoppa برای غذاهای سری لانکایی عالیش و پنکیک های گنبدی شکل مشهورش. اما اگر دلتان می خواهد به بازدید از جاذبه های گردشگری شهر کوچک گالی Galle بروید، بهتر است بدانید این جاذبه ها بسیار نزدیک به هم هستند و می توانید به صورت پیاده فاصله بین آنها را طی کنید.

کلیسای بازسازی شده هلندی Dutch Reformed Church که دو گروت کرک De Groote Kerk نام دارد، برج ساعت گالی Galle Clock Tower، فانوس دریایی گالی Galle Lighthouse، مسجد میران Meeran Mosque، معبد سوارمالایا Sudharmalaya Temple و انبار ادویه جات تنها چند عدد از این جاذبه های تماشایی هستند. بعد از گشت و گذار در این مورد لز زیباترین شهرهای کوچک قاره آسیا، می توانید در کنار خطوط ساحلی جنوبی وقت بگذرانید و به یک اردوگاه موج سواری، تور غواصی، سفر ویژه تماشای نهنگ ها بپیوندید یا در ساحل آناواتونا Unawatuna Beach به استراحت و آفتاب گرفتن مشغول شوید.

گالی Galle در سری لانکا

شهر سوژو Suzhou چین اغلب اوقات نظر گردشگران را به خود جلب می کند و بخاطر اینکه مشهورترین شهر آبی کشور چین است، مورد توجه قرار می گیرد. اما شهر ژوژوانگ Zhouzhuang است که لقب قدیمی ترین شهر کشور چین را به خود اختصاص داد. این بخش از مشهورترین شهرهای کوچک قاره آسیا که بیش از ۹۰۰ سال پیش و در طول دوره های مینگ و کینگ برپا شده، آنچنان شگفت انگیز است که به یک موزه زنده شباهت دارد. خانه های سفید رنگ چینی، کانال های ساکت و خلوت و پل های سنگی طاق دار که به زیبایی می توانند در یک نقاشی منظره چشم نواز جای بگیرند.

ژوژوانگ Zhouzhuang دارای جاذبه های گردشگری باستانی متعدد است؛ از جمله پل های دوقلوی شاید Shide و یونگ آن Yong’an با قدمت ۵۰۰ سال، معبد قرن یازدهمی چنگزو تائویست Chengxu Taoist Temple و خانه های بزرگ و زیبای تاجران ثروتمند. در میان برترین انتخاب های شما مجموعه خانه های شن Shen House complex متعلق به دوره کینگ که عمارت بزرگ چینی با بیش از ۱۰۰ اتاق است و دارای کنده کاری های طلایی، باغ های آرام و زیبا و وسایل باستانی بوده، می بایست درصدر قرار بگیرد. بهتر است بدانید ژوژوانگ Zhouzhuang در روزهای آخر هفته بسیار شلوغ می شود؛ بنابراین اگر می خواهید زمانی به این شهر سفر کنید که خلوت تر باشد، توصیه می کنیم در روزهای وسط هفته در بهار یا پاییز به این شهر سفر کنید.

ژوژوانگ Zhouzhuang در چین

ماولین نانگ Mawlynnong شهر کوچک یا در حقیقت روستایی در ایست کاسی هیلز در شمال شرقی هند است که عنوان تمیزترین روستا در آسیا را به خود اختصاص داد. این روستا این شهرت را بخاطر خانواده های کاسی Khasi که در آن زندگی می کنند، بدست آورده است. آنها همچنین باغ های بسیار زیبا و سرسبزی دارند که در سرتاسر هند مشهور هستند. همانطور که شاید خودتان هم حدس بزنید، در شهری که به عنوان تمیزترین شهر منطقه شناخته شد، زیبایی طبیعی بزرگترین و برترین جاذبه گردشگری محسوب می شود. گردشگران می توانند برای تماشای این زیبایی و مناظر چشم نواز شهر به اسکای ویو Sky View که یک خانه درختی محبوب با ارتفاع بسیار زیاد است و از بامبو درست شد، بروند.

از درون این خانه درختی می توانند جنگل های اطراف و حتی قلمرو بنگلادش تا سمت جنوب را تماشا کنند. همچنین، در همان نزدیکی به تماشای آبشار ماولین نانگ Mawlynnong Waterfall بروند؛ در حالیکه از روی پل های زنده ساخته شده از ریشه درختان راه می روند و چشم انداز جالب و فراواقعی پل های این بخش از دیدنی ترین شهرهای کوچک قاره آسیا را می بینند. این پل ها بشدت جالب و هیجان انگیز هستند؛ پل های طبیعی که بخاطر پیچیده شدن ریشه درختان بوجود آمده اند. این ریشه ها در طول ۱۵ سال روی مسیر آب را پوشانیده و آنقدر مستحکم شده اند که گردشگران می توانند به آسانی و با خیال راحت روی آنها راه بروند.

ماولین نانگ Mawlynnong در هند

گاندروک Ghandruk یک روستای کوهستانی در منطقه هیمالیایی کشور نپال است که با عنوان روستای سنگی نیز شناخته می شود. این روستا یا شهر کوچک تماشایی در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. موقعیت این روستا بگونه ای هست که تنها با پای پیاده میتوان به آن دسترسی پیدا کرد و می بایست یک مسیر پنج ساعته را از پوکارا Pokhara بپیمایید تا بتوانید خودتان را به گاندروک Ghandruk برسانید. این شهر از کوهنوردانی که به منطقه هیمالیا می آیند با چایخانه های سنتی، معبد بالای کوه، اسب سواری و تجربیات فرهنگی جالب استقبال می کند؛ تجربیات فرهنگی که باعث می شوند بتوانید نگاهی به سبک زندگی و سنت های مردمی که در این شهر زندگی می کنند، داشته باشید.

اعضای قبیله نپالی ساکن گاندروک Ghandruk در طول جنگهای بسیاری در ارتش بریتانیا جنگیده اند و موزه ای در این بخش از زیباترین شهرهای کوچک قاره آسیا وجود دارد که اطلاعات تاریخی و فرهنگی را به نمایش می گذارد. گاندروک Ghandruk شهری است که می توانید چند ساعت یا حتی چند روز در آن بسر ببرید تا فضای سنتی آن را احساس کنید و مناظر هیمالیایی از کوه آناپورنا Mount Annapurna، ماچاپوچره Machhapuchhre و هیمالچولی Himalchuli را تحسین نمایید.

گاندروک Ghandruk در نپال

خطوط ساحلی شمال شرقی هنگ کنگ آنچنان زیبا و تماشایی هستند که همیشه بازدیدکنندگانی که برای بار اول به این منطقه سفر می کنند را غافلگیر می سازند. این منطقه به جای داشتن برج های سر به فلک کشیده و ترافیک سنگین، دارای کوه های بلند، جزایر سرسبز و روستاهای ساحلی مانند سای کونگ Sai Kung است. شهر کوچک یا روستای سای کونگ Sai Kung در فاصله ۴۵ دقیقه رانندگی از مرکز و روی آب واقع شده و دارای کافه ها، بارها و فروشگاه های متعدد است که همگی در نزدیکی هم قرار گرفته اند. خانه های سه طبقه این روستا، قایق های ماهیگیری رنگارنگ، نانوایی ها و نقاط پر آرامش باعث می شوند تا بازدیدکنندگان احساس بسیار خوبی داشته باشند.

نقاطی در سای کونگ Sai Kung که نزدیک به آب بوده، دارای چشم انداز عالی و رستوران های دریایی روباز هستند که تجربه عالی از غذا خوردن در یک محیط فوق العاده و غذاهای استثنایی را به میهمانان عرضه می کنند. در میان این رستوران ها، رستوران دارای ستاره میشلین به نام سینگ کی Sing Kee بخاطر دکور جالبش و منوی غذاهای عالیش بسیار شهرت دارد. رستوران دیگری که آن هم دارای ستاره میشلین است، لوف آن Loaf On نام دارد که مرغ سوخاری نمکین و میگویی بسیار تازه آن بسیار محبوبیت دارند. سای کونگ Sai Kung همچنین محلی برای تجربه ماجراجویی ها در فضای باز و طبیعت بشمار می رود. برای مثال، ژئوپارک سای کونگ Sai Kung Country Park و تای لانگ وان Tai Long Wan در این منطقه قرار دارند.

سای کونگ Sai Kung در هنگ کنگ

جزیره پوکت Phuket یکی از مشهورترین نقاط کشور تایلند است. این شهر کوچک بیشتر بخاطر سواحل خود شهرت دارد؛ اما بهتر است بدانیم همچنین فرصت های عالی برای تجربه ترکیب فرهنگ ها را در اختیار بازدید کنندگان خود می گذارد. محله قدیمی و تاریخی پوکت Phuket که در مرکز جزیره قرار دارد، دارای خانه های سبک استعماری است که در قرن های هجدهم و نوزدهم میلادی و کشف معدن های این جزیره در آن زمان ساخته شده اند. تعداد بسیار زیادی فروشگاه، کافه، رستوران و بار در این شهر وجود دارند؛ از جمله فروشگاه هایی که در امتداد خیابان تالانگ Thalang قرار گرفته اند و توسط هندی ها و مالزیایی ها اداره می شوند. این منطقه همچنین مملو از معبدهای چینی، عمارت های جالب، موزه های فرهنگی و یک دیر است.

اگر دوست دارید بطور کامل با پوکت Phuket آشنا شوید، تور پوکت هریتج تریلز Phuket Heritage Trails که مخصوص تورهای پیاده روی در شهر قدیم است، یکی از بهترین روش ها برای بازدید کامل از این منطقه و آشنایی با این شهر کوچک فوق العاده بشمار می رود. همچنین، برخی از بهترین رستوران های جزیره در پوکت Phuket قرار گرفته اند و برای کسانی که از خوردن غذای تکراری در نواحی ساحلی خسته شده اند، ایده آل هستند. بهترین انتخاب ها به توصیه ما رستوران رایا Raya با تخصص غذاهای تایلندی، رستوران تانتیتیوم Tantitium و وان چان One Chun هستند.

پوکت Phuket در تایلند
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 200 views بار دسته بندی : جالب انگیز تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها