اطلاعات سفر چگونه در روزهای کرونایی به بازار برویم؟ - اطلاعات سفر

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه رعایت برخی نکات جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا در هنگام خریدهای نوروزی را ضروری دانست.

بهمن خدادادیان با اشاره به شلوغی بازارها و افزایش خریدهای نوروزی در روزهای پایانی سال، گفت: امسال شرایط متفاوت است و با وجود کرونا افراد باید رعایت برخی نکات را بصورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: متاسفانه در روزهای اخیر ویروس کرونای انگلیسی هم در استان شناسایی شده و نیاز است که پروتکل ها بصورت ویژه تری اجرایی شود.

خدادادیان گفت: در وهله اول توصیه بر این است که افراد حتی المقدور از رفتن به بازار و انجام خریدهای نوروزی خودداری کنند، چرا که نوروز امسال باید از برگزاری هرگونه دورهمی و مهمانی و مسافرت رفتن اجتناب شود، بنابراین نیاز چندانی به خرید لباس و وسیله پذیرایی و وسایل سفر و… نیست.

وی افزود: در صورتی که افراد برای خرید اقلام ضروری باید به بازار مراجعه کنند، توصیه می شود در ساعات صبح یا ساعاتی که بازار به نسبت خلوت تر است کار خرید خود را انجام دهند.

خدادادیان خاطرنشان کرد: هنگام رفتن به بازار جهت خرید اقلام ضروری هم نیاز است که افراد با توجه به شناسایی کرونای انگلیسی، حتما از دو عدد ماسک استفاده کنند.

وی افزود: در کنار استفاده از دو عدد ماسک، رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است و افراد باید از حضور در حراجی ها و مغازه های شلوغ در بازار جدا خودداری کنند.

خدادادیان توصیه کرد: افراد هنگام خرید ضمن رعایت فاصله اجتماعی، مدت ماندگاری در مغازه ها را کم کرده و بیش از چند دقیقه در یک مغازه نمانند.

وی افزود: در این شرایط کرونایی ماندن در مکان های مسقف به هیچ عنوان توصیه نمی شود، بنابراین افراد باید از پاساژگردی های بی مورد اجتناب کنند.

این کارشناس بهداشت محیط گفت: افراد باید برای خرید حتما از کارت بانکی استفاده کرده و از جابجا کردن پول نقد به دلیل آلودگی بالای آن خودداری کنند و هنگام استفاده از کارت هم، خودشان کارت را کشیده و رمز را وارد کنند و حتما پس از آن از مواد ضدعفونی کننده دست استفاده کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها