اطلاعات سفر کار اصلی پرونده ثبت جهانی هگمتانه انجام شده است - اطلاعات سفر

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و سخنان استاندار همدان، کار اصلی پرونده ثبت جهانی هگمتانه انجام شده است.

قضیه چیست؟

سید سعید شاهرخی اظهار کرد: به موازات تکمیل پرونده ثبت جهانی هگمتانه و ارسال آن به سازمان جهانی یونسکو موانع نامبرده نیز رفع می شود و به عبارت دیگر انجام این کارها مانع روند کار نیست و همزمان با هم پیش می رود و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ شاهد ثبت جهانی تپه هگمتانه باشیم .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیز در ادامه بیان کرد: امروز از مجموع ۳۲۰ پروژه که در سطح کشور با دستور ریاست جمهوری افتتاح شد، هفت پروژه متعلق به استان بود که با مبلغ ۶۱ میلیارد و اشتغال ۱۱۷ نفر افتتاح شد.

علی مالمیر ادامه داد: این پروژه ها بخش کوچکی از پروژه های مرمتی بود که طی سالهای قبل انجام شد و بخشی از آن قبلا افتتاح شده و بخش دیگری از آن ها طی ماههای بعد افتتاح خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همدان استانی است که تعدد بناهای تاریخی در آن بسیار بالاست و پراکندگی آن در سراسر استان وجود دارد، افزود: نگهداری و مرمت این بناها هزینه بَر است و در گام اول نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.

مالمیر اضافه کرد: در گام بعدی دستگاه های متولی و مالک بنا براساس قانون موظف هستند برای بناهای واجد ارزش اعتبار پیش بینی کرده و با نظارت میراث فرهنگی بناها را مرمت کنند و گام بعدی این است که اداره کل میراث فرهنگی سهم بیشتری را از محل اعتبارات داشته باشد.

وی تصریح کرد: تمام بودجه استان همدان طی سالهای گذشته جذب شده است و در سال ۹۹ در حوزه آزادسازی حریم هگمتانه و موزه منطقه ای حدود ۶۰ میلیارد اعتبار جذب کردیم که حدود ۲۱ میلیارد تومان برای تملک و آزاد سازی بخشی از عرصه هگمتانه صرف شد.

مالمیر در بخش دیگری درباره شرایط سفرهای نوروزی بیان کرد: براساس مصوبه ابلاغی سفر ایمن و مسئولانه در شهرهای آبی و زرد مشروط به اینکه اقامت در اماکن دارای مجوز میراث فرهنگی باشد اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه اقامت در آموزش و پرورش، کمپ ها، چادرها و خانه مسافرهای غیرمجاز غیرقانونی است، گفت: بحث ساماندهی خانه مسافرها کاری چند بخشی است و دستگاه های مختلف ذی مدخل هستند و در آخرین جلسه در استانداری همدان قرار شد با شدت بیشتری با این قضیه برخورد شود.

کار اصلی پرونده ثبت جهانی هگمتانه انجام شده است

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 185 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 5 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها