اطلاعات سفر کشورهای برتر در زمینه گردشگری سلامت کدامند؟ - اطلاعات سفر

ایسنا/ در این خبر شما را با تعدادی از کشورهای برتر در زمینه گردشگری سلامت آشنا خواهیم کرد.

آشنایی

در کشورهای جهان سطح کیفیت و هزینه مراقبت های بهداشتی متفاوت است و این موضوع باعث افزایش محبوبیت گردشگری پزشکی با افزایش تعداد بیمارانی می شود که ترجیح می دهند بیماری خود را در خارج از کشور درمان کنند. انتخاب کشور برای گردشگری پزشکی ممکن است دشوار باشد، به ویژه هنگامیکه اولین سفر درمانی خارج از کشور است و عدم دانش قبلی درباره این کشورها ممکن است افراد را به انتخاب اشتباهی سوق دهد.

براساس آمار گردشگری پزشکی در سال ۲۰۱۹، بیش از ۱۴ میلیون نفر برای دریافت خدمات پزشکی مقصد مراقبت های بهداشتی خارج از کشور را انتخاب کردند، اما چرا گردشگری سلامت و پزشکی برای بیماران اهمیت دارد؟ مهمترین دلایلی که افراد، کشور دیگری به جز سرزمین مادری خود را به عنوان مقصد گردشگری سلامت انتخاب می کنند، شامل موارد ذیل است:

-۵۶ درصد از بیماران خواستار کیفیت درمانی بالا هستند.

-۲۲ درصد به دنبال هزینه های ارزان تر هستند.

-۱۸ درصد گزینه های درمانی را انتخاب می کنند که در کشور خودشان ارائه نمی شود.

-۱۰ درصد به دنبال درمان در اسرع وقت و بدون انتظار هستند.

کشورهای برتر در زمینه گردشگری سلامت شامل تایلند، ترکیه، هند، کره جنوبی، آلمان، سوئیس، اسپانیا، ایتالیا و اوکراین است. البته باید جوانب مثبت و منفی این کشورها را برای انتخاب گردشگری پزشکی بررسی کرد و بهترین شرایط و هزینه مناسب را در نظرگرفت.

بیش از ۲۰ میلیون نفر برای درمان و عمل پزشکی به سراسر جهان سفر می کنند. ایالات متحده، کره جنوبی، ترکیه، تایلند، آلمان، هند، انگلیس، مالزی و مکزیک کشورهایی هستند که بیشتر بدلیل بیمارستان های معتبر، کیفیت خدمات و خدمات درمانی ارزان قیمت مورد توجه گردشگران پزشکی قرار گرفتند.

تایلند

از آنجا که سالانه بیش از ۲۵ میلیون خارجی به کشور تایلند سفر می کنند، گردشگری عامل مهمی در اقتصاد این کشور محسوب می شود. کشور تایلند یکی از بهترین مقاصد برای دریافت خدمات سلامتی و به عنوان ایستگاه برتر گردشگری پزشکی برای بیماران از کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا، خاورمیانه، اروپا، ویتنام و لائوس است. در این کشور خدمات پیشرفته پزشکی در زمینه ارتوپدی، انکولوژی، جراحی پلاستیک، دندانپزشکی، چشم پزشکی، درمان اچ آی وی و ایدز و زایمان ارائه می شود.

دلایل متعددی وجود دارد که سالانه بیش از ۲ میلیون گردشگر پزشکی تایلند را انتخاب می کنند و از مهمترین این موارد، هزینه های مقرون بصرفه برای خدمات پزشکی است. عامل بعدی سطح پیشرفته پزشکی و بسیاری از مراکز درمانی تایلند هستند. براساس بررسی ها در تابستان ۲۰۱۹، ۶۶ مرکز پزشکی معتبر بین المللی کمیسیون مشترک در تایلند وجود داشت. این واقعیت تایید می کند که سطح درمان، صلاحیت پزشکان و ایمنی بیماران در کشور با استانداردهای دقیق بین المللی مطابقت دارد. زمان انتظار کوتاه برای دستیابی به درمان نیز اهمیت زیادی دارد و بیمارستان های تایلند در زمانی کوتاه بیماران خارجی را پذیرش می کنند. همچنین توانایی ترکیب روش های پزشکی با تعطیلات، آب وهوای عالی و جاذبه های دیدنی شگفت انگیز نیز از دلایلی است که تایلند را به عنوان مقصد گردشگری بهداشتی و درمانی معرفی می کند.

جراحی های زیبایی به عنوان هسته اصلی گردشگری پزشکی تایلند بوده است. هزینه های جراحی پلاستیک یک دلار است و کادر پزشکی نیز بیشتر در سنگاپور و ایالات متحده آموزش فرا می گیرند. دولت تایلند بیمارستان هایی ایجاد کرد که شباهت زیادی به کلینیک های مایو در ایالات متحده دارد و آخرین فناوری ها در روش های جراحی و مراقبت بکار گرفته می شوند.

ترکیه

قبل از سال ۲۰۲۰، سالانه بیش از ۷۰۰ هزار بیمار خارجی، ترکیه را به عنوان بهترین مقصد گردشگری پزشکی انتخاب کرده اند. طی دهه گذشته، مراقبت های بهداشتی ترکیه بدلیل میلیاردها سرمایه گذاری در سطح جهانی قرار گرفته است. بیش از ۳۰۰ بیمارستان ترکیه با مراکز پزشکی پیشرو در جهان مانند جان هاپکینز، کلینیک مایو، مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ در آمریکا ارتباط برقرار کرده اند. چنین همکاری هایی به مراکز درمانی و پزشکان ترکیه این امکان را می دهد تا بهترین تجربه بین المللی را دریافت کنند، پیشرفته ترین تجهیزات را بکار گیرند و به یکی از مقاصد برتر گردشگری پزشکی در جهان مبدل شوند.

ترکیه به علت تجهیزات پزشکی و پیشرفته در سطح کلاس جهانی و تجهیز به جدیدترین فناوری ها، تجربه پزشکان برای کسب دانش و تجربه جدید در کلینیک های برجسته آمریکایی و اروپایی و کاهش دو تا چهار برابری هزینه درمان، مورد توجه بیماران خاورمیانه، آفریقای شمالی، آمریکای شمالی، اروپا و روسیه قرار گرفته است. همچنین خدمات ارائه شده به بیماران موجب شده ترکیه به یکی از بهترین مقاصد گردشگری پزشکی تبدیل شود، زیرا دسترسی بیماران به مترجم، حمل ونقل و اسکان رایگان باعث می شود تا گردشگران احساس راحتی و امنیت بیشتری داشته باشندو همچنین در بیشتر بیمارستان های ترکیه بیماران برای درمان منتظر نمی مانند و طی یک تا دو روز پذیرش بیمار انجام می شود.

بیماران مقصد ترکیه را برای گردشگری سلامت و درمان های جراحی مغز و اعصاب، چشم، انکولوژی، قلب و ارتوپدی انتخاب می کنند. این کشور یکی از بهترین مکان های گردشگری پزشکی برای انجام جراحی پلاستیک است. شرایط جراحی یکی از پیوند اعضا (کلیه، کبد، لوزالمعده) نیز به دلیل موفقیت بالا تقاضای زیادی دارد.

ترکیه بازار پرسود پزشکی آرایشی است و پایتخت جهانی کاشت مو محسوب می شود و دارای بخش های مراقبت از پوست و زیبایی دندان است. همچنین سایر روش های درمانی که برای گردشگری پزشکی ترکیه مهم است، انجام جراحی چشم و درمان های قلبی و عروقی است.

ترکیه در میان ۱۰ کشور برتر که با توجه به آخرین فناوری، کیفیت، مراقبت های بهداشتی مقرون بصرفه، چشمه های آب گرم، منابع طبیعی آب گرم چشمه های آبگرم و مهمان نوازی مشهور جهان در چند سال گذشته، تعداد زیادی از گردشگران پزشکی را برای بیمارستان های معتبر خود می گیرد. بیش از ۲ میلیون گردشگر پزشکی برای گردشگری سلامت از سراسر جهان از کشور ترکیه بازدید می کنند.

ایران

ایران قبل از همه گیری جهانی کنونی به عنوان مقصد گردشگری پزشکی در جهان به سرعت در حال ظهور بود و به عنوان بهترین مقصد پزشکی در خاورمیانه و حریف جدی ترکیه شناخته می شد. بخش پزشکی ایران به سرعت در حال توسعه است و مراکز پیوند اعضا بسیار برجسته ازجمله بهترین متخصصان در زمینه هایی مانند پیوند کلیه و کبد را دارد. همچنین خدمات زیبایی ایران در کلاس جهانی ارائه می شود و بیشترین عمل جراحی بینی را بین سایر کشورهای جهان انجام داده است. ایران همچنین پیشرو در درمان ناباروری است و یزد یکی از نوآورترین شهرها برای درمان ناباروری در جهان محسوب می شود.

کشورهای برتر در زمینه گردشگری سلامت کدامند؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 5 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها