اطلاعات سفر آشنایی با شماری از خطرناک ترین غذاهای لوکس جهان - اطلاعات سفر

معروف ترین غذاهای خطرناک و لوکس دنیا، غذاهایی هستند که امروزه در گوشه گوشه گیتی طرفداران خاص خود را دارند. نکته قابل توجهی که در مورد این غذاها وجود دارد، این است که بدست آوردن آنها کار چندان آسانی نیست و هر ساله، افراد زیادی الخصوص صیادان جان خود را در این راه از دست می دهند. با ما در مقاله خطرناک ترین غذاهای لوکس جهان همراه شوید تا شما را با تعدادی از بهترین غذاهای خطرناک و لوکس دنیا آشنا کنیم.

لانه پرنده یکی از غذاهایی بوده که بدست آوردنش بسیار سخت و دشوار است، بطوریکه هر ساله افراد زیادی در این راه جان خود را از دست می دهند. لانه پرنده در واقع، بزاق دهان پرستو بوده که با قرارگیری در هوای تازه خشک شده است. پرستوها معمولا لانه های خود را در جاهایی می سازند که راه دسترسی به آنها برای دیگران سخت یا دشوار باشد. اما هستند کسانی که بخاطر قیمت بالا سعی دارند که این لانه ها را بدست آورند و آنها را به فروش برسانند. سوپ لانه پرنده یکی از غذاهایی است که به وسیله این لانه تهیه شده و در چین بسیار محبوب است.

خوردن سوپی که به وسیله لانه های وارداتی و غیرقانونی تهیه شده باشد، می تواند امکان ابتلا به آنفولانزای مرغی را در فردی که از این غذا استفاده کرده، بالا ببرد و به نوعی سلامتی او را به خطر اندازد. بنابراین، توجه داشته باشید که حتما این لانه ها از کشورهایی همچون تایلند یا ویتنام وارد شده باشند. تونگ سوئی یک نوع دسر شیرین است که به وسیله لانه پرنده تهیه می شود. شما می توانید این مورد از خطرناک ترین غذاهای لوکس جهان را به صورت ژله آماده سرو نمایید یا در صورت تمایل می توانید آن را در کنار برنج میل کنید.

سوپ لانه پرنده

آبالون در واقع نوعی حلزون دریایی و خوراکی بوده که در جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین از آن برای تهیه غذاهای مختلف استفاده می کنند. این حلزون دریایی صدف های رنگین کمانی و بسیار زیبایی داشته و بواسطه آنها بسیار معروف شده است. این خوراکی امروزه بسیار گران قیمت است و دلیل این مسئله می تواند صید بیش از اندازه، بیماری و خیلی چیزهای دیگر باشند. غواصان بسیار ماهر این حلزون ها را در عمق ۱۰ تا ۲۰ پایی در زیر اقیانوس ها پیدا می کنند. بطور کلی، باید بگوییم که بدست آوردن آبالون ها بسیار سخت و مشکل است و اگر غواصی بخواهد این حلزون دریایی را از آبهای آمریکای شمالی، آفریقای جنوبی و نیوزیلند جمع آوری کند، اجازه ندارد که از دستگاه های تنفسی استفاده نماید، چرا که این کار در این کشورها امری غیرقانونی است.

در تهیه سوشی های ژاپنی از آبالون استفاده می شود و این امکان وجود دارد که آن را به صورت خام مصرف نمایید یا می توانید کمی سس سویا را به آن اضافه کنید و سپس آن را میل نمایید. توتسرور یکی از خوراکی های دیگری است که از آبالون در تهیه آن استفاده می شود. در کره آبالون را به عنوان صبحانه مصرف می کنند. آنها برای تهیه این مورد از معروف ترین غذاهای خطرناک و لوکس دنیا، حلزون دریایی را با پودینگ برنج مخلوط می نمایند. چین هم یکی دیگر از کشورهایی بوده که در آنجا آبالون را برای تهیه غذاهای مختلف بکار می برند.

آبالون

برای صید این مارها ابتدا باید توجه آنها را جلب نمایند که معمولا با استفاده از نور این کار را انجام می دهند. قابل ذکر است که صید مارهای دریایی در شب و هنگامیکه برای صید هشت پا می روند، انجام می شود. مارهای دریایی دارای زهر بسیار خطرناکی هستند و ماهیگیران همیشه در خطر گازهای کشنده این مارها قرار دارند. از آنجایی که پادزهر زیادی در این منطقه پیدا نمی شود، ماهیگیران در صورت مارگزیدگی باید بواسطه تیغ پوست خودشان را ببرند تا زهر از بدنشان بیرون بیاید. در تایلند برای تهیه انواع مواد غذایی و داروها از مارهای دریایی استفاده می کنند.

در خلیج تایلند مار دریایی را در سوپ استفاده می کنند یا آن را سرخ کرده و سپس سرو می نمایند. در کشورهای همچون تایلند و ژاپن برای تهیه سوپ مار، ابتدا مارهای دریایی را در عصاره های نمکی قرار می دهند و سپس آنها را می جوشانند و پس از تمامی این مراحل، این مورد از بهترین غذاهای خطرناک و لوکس دنیا آماده سرو می شود.

مار دریایی

صدف گردن غازی نوعی سخت پوست است که از آن در شمال اسپانیا برای تهیه غذا استفاده می کنند. قابل ذکر است که صخره های بسیار زیادی در خط ساحلی مرگ یعنی محل زندگی این موجودات قرار دارند. کسی که قصد دارد آنها را بدست بیاورد، می داند که مسیر پرخطری را انتخاب کرده است. با این حال، تمامی این خطرات را به جان می خرد و دل به دریا می زند. قابل ذکر است بگوییم که امواج شدید و بادهای متغیر برداشتن این صدف ها را از روی صخره ها بسیار دشوار کرده اند. نام این غذای لوکس و گرانقیمت معمولا در منوی رستوران های موجود در امتداد سواحل پرتغال بچشم می خورد. برای تهیه این غذا، در ابتدا آن را به همراه لیمو بخارپز می کنند و بعد از آنکه صدف ها به خوبی پخته شدند، شما می توانید آنها را در کنار مایونز سیردار سرو نمایید.

صدف های گردن غازی

خرچنگ کینگ یکی از موجوداتی بوده که صید آن کار بسیار دشواری است، چرا که این خرچنگ ها در آبهای منجمد کننده دریای برینگ در آلاسکا زندگی می کنند و اگر یک صیاد بخواهد آن را صید کند، باید وارد این آبها شود و بواسطه کوزه که به همراه دارد، آن را به دام اندازد. گاهی اوقات شرایطی بوجود می آید که صیادان مجبور می شوند برای بدست آوردن خرچنگ کینگ تا ۱۸۰ متر هم در آبهای آلاسکا پایین بروند. از این رو، کارشان بسیار سخت و خطرناک است و هر ساله عده زیادی جان خود را بخاطر غرق شدن یا آبگرفتگی عرشه از دست می دهند. همچنین، اگر کسی از این خطر هم جان سالم به در ببرد، ممکن است هنگام بلند شدن کوزه های خرچنگ توسط ماشین های سنگین جراحت های وحشتناکی را تجربه کند.

این موجودات به شدت می توانند تحت تاثیر هوای سرد قرار بگیرند و یخ بزنند. همچنین، این امکان وجود دارد که از حرکت قایق دچار آسیب دیدگی شوند، چرا که خرچنگ های کینگ به شدت آسیب پذیرند. در ژاپن این مورد از خطرناک ترین غذاهای لوکس جهان بسیار محبوب بوده و برای تهیه آن، ابتدا خرچنگ ها را به صورت گریل یا تمپورا در می آورند و در پایان هم این غذا را با سس ترش و شیرین سرو می نمایند. قابل ذکر است که این خرچنگ ها را میتوان به صورت بخارپز هم سرو کرد.

خرچنگ های کینگ آلاسکایی
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 240 views بار دسته بندی : جالب انگیز تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها