اطلاعات سفر توجه جوانان به معماری ایرانی اسلامی بازگشته است - اطلاعات سفر

ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، توجه جوانان به معماری ایرانی اسلامی بازگشته است.

قضیه چیست؟

مونسان در آیین متمرکز افتتاح ۳۲۰ پروژه میراث فرهنگی کشور که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: جریان مرمت بناهای تاریخی در دولت تدبیر و امید شکل گرفت و جوانان کشور با سرمایه گذاری خرد و کلان به مرمت بناهای تاریخی ورود کردند.

وی با اشاره به اینکه مرمت بناهای تاریخی با سرمایه گذاری مردمی و حمایت دولت انجام می گیرد، افزود: با مرمت بناهای تاریخی، توجه جوانان از معماری غربی، به معماری ایرانی – اسلامی بازگشته و در واقع با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله شده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: بسیاری از بناهای تاریخی ما بعد از مرمت تبدیل به اقامتگاه های گردشگر پذیر شده است.

مونسان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه جدی به گردشگری شده است، گفت: در این وزارتخانه صرفا به گردشگری فرهنگی و تاریخی توجه نشده و تنوع زیادی در گردشگری ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در یکی از مزرعه های کشاورزی استان گلستان بستر گردشگری کشاورزی فراهم شده و این محل تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری این استان شده است. مونسان بیان کرد: در گلستان با افتتاح ۱۲ پروژه در بخش گردشگری، ۵۸۰۰ تخت اقامتی به ظرفیت این استان افزود می شود.

توجه جوانان به معماری ایرانی اسلامی بازگشته است
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 105 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 5 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها