اطلاعات سفر جزئیاتی از بازگشایی موزه دفینه و کاخ مرمر - اطلاعات سفر

ایسنا/ این خبر پیرامون جزئیاتی از بازگشایی موزه دفینه و کاخ مرمر برای شما نگارش شده است.

داستان چیست؟

موزه دفینه دهم اسفند با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری همزمان با موزه هنر ایران در کاخ مرمر افتتاح شد. مدیر روابط عمومی موسسه موزه های بنیاد مستضعفان می گوید درهای این دو موزه از صبح شنبه ۲۳ اسفند به روی بازدیدکنندگان باز می شوند.

محمدعلی تاجیک علاقمندان به بازدید از این موزه ها را دعوت کرد که برای رزرو نوبت، به سایت موسسه موزه های بنیاد مستضعفان به آدرس cio-museums.org مراجعه کنند و مراحل ثبت نام و رزرو را در این سایت انجام دهند.

او در ادامه می گوید: بازدید از این موزه ها با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد و طبیعی است برای جلوگیری از تجمع بازدیدکنندگان در فضای موزه، هر روز تعداد محدودی از علاقمندان امکان بازدید خواهند داشت و اولویت زمانی بازدید از این موزه ها، براساس ثبت نام در سایت موسسه موزه ها خواهد بود.

تاجیک همچنین توضیح می دهد که علاقمندان به بازدید از این موزه ها، پس از رزرو در سایت، یک کد پیگیری دریافت می کنند و با مراجعه حضوری به موزه و ارائه این کد، بلیت بازدید برای آنها صادر خواهد شد و در زمان ثبت نام در سایت، هیچ مبلغی بابت صدور بلیت از علاقمندان دریافت نمی شود.

درهای موزه هنر ایران در کاخ مرمر دی سال ۹۸ بعد از ۴۱ سال به روی خبرنگاران و سفیران خارجی مقیم ایران باز شد. قرار بود بازدیدهای عمومی نیز از بهمن همان سال آغاز شود، اما رئیس بنیاد مستضعفان گفت درهای موزه هنر ایران در کاخ مرمر بخاطر ویروس کرونا بسته می ماند. پرویز فتاح هفته گذشته در مراسم افتتاح رسمی این موزه پس از جاگذاری ۴۰۰ اثر ایرانی با قدمت هفت هزار سال اعلام کرد که درهای کاخ مرمر همزمان با موزه دفینه باز می شود.

ساختمان دفینه نیز که مجموعه ای از سه موزه «پول و سکه»، «گوهر و آرایه های تاریخی» و «هنرهای اسلامی و جهانی» است، بعد از پنج سال تعطیلی بدلیل مرمت و بازسازی با نام جدید مجموعه فرهنگی ـ موزه ای «سردار آسمانی» هفته گذشته افتتاح شد. فتاح در حاشیه آن مراسم درباره زمان قطعی گشایش این دو موزه که بنابر اعلام در پی همه گیری ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، گفت: ما منتظر اعلام ستاد کرونا هستیم. نمی دانیم چه فضایی حاکم شود. باید مراقبت کنیم. ولی موزه آماده است. مردم می توانند نوبت بگیرند و بازدید کنند.

جزئیاتی از بازگشایی موزه دفینه و کاخ مرمر
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 5 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها