اطلاعات سفر راهنمای سفر نوروزی به گیلان؛ استانی سرسبز و رویایی - اطلاعات سفر

با رسیدن نوروز، همه بار و بندیل سفرها بسته شده و تصمیم برای سفرهای نوروزی هم گرفته شده است. بازار سفرهای نوروزی این روزها حسابی داغ داغ بوده و درصد بالایی از مردم تصمیم دارند که سفر نوروزی به گیلان را تجربه کنند. با ما همراه باشید که قصد داریم راهنمای سفر نوروزی به گیلان را خدمت شما همراهان ارائه کرده و عیدی متفاوت را برایتان با دیدنی های معروف گیلان رقم بزنیم. ما را همراهی کنید که سفری شیرین در پیش داریم.

گیلان

شروع سفر

منجیل و رودبار

اگر فرض کنیم که نقطه شروع راهنمای سفر نوروزی به گیلان پایتخت باشد و می خواهید نه روز خانه را ترک کنید و به دل جاده به سمت گیلان بزنید، باید با ماشین از غرب تهران وارد آزادراه تهران- کرج و بعد آزادراه قزوین رشت شوید و بعد از ۳ ساعت به یکی از شهرهای گیلان، شهر منجیل می رسید. سد منجیل در سمت چپ شماست و اطرافش محل مناسبی بوده که استراحتی کنید، چایی بنوشید، نفسی تازه کنید. اگر صبحانه نخوردید، میل کنید و حتی اگر به ماهیگیری علاقه دارید، تفننی قلابی به آب بندازید! خوب است براساس راهنمای سفر نوروزی به گیلان بدانید که این سد محل به هم پیوستن دو رود قزل اوزن و رود شاهرود بوده که در نزدیکی منجیل ساخته شده و یکی از دیدنی های معروف گیلان بشمار می آید.

همه می دانند که مسافت ها در شمال خیلی کم بوده و شهر رودبار و منجیل با هم فاصله زیادی ندارند! می توانید اگر وقت دارید به دیدن اماکن دیدنی رودبار هم بروید، ولی باید بدانید که دیدن همه اماکن دیدنی این شهر ممکن است که چند روز کامل از شما وقت بگیرد و اگر می خواهید کل تعطیلات عید را در رودبار و منجیل نمانید، از طبیعت مسحور کننده منطقه دل بکنید و به سمت شهر بعدی حرکت کنید! بعد از منجیل که به رودبار رسیدید، خرید زیتون را فراموش نکنید!

منجیل و رودبار

امامزاده هاشم

دوباره سوار ماشین خود شوید و ادامه دهید. همینطور مسیر را در آزادراه قزوین- رشت ادامه دهید، چند متر بعد از تمام شدن آزادراه، در سمت چپ و در ارتفاعات، بقعه امامزاده هاشم به شدت چشم نوازی می کند که نظر هر تازه واردی را به خودش جلب می کند! می توانید برای ناهار توقف کنید و کوهنوردی، استراحت و زیارت را انجام دهید. امکانات رفاهی این منطقه برای یک توقف ۳-۴ ساعته عالی هستند. بازارچه، مهمانسرا، مسجد، پارکینگ، پارک، کتابخانه و درمانگاه بخشی از امکانات اینجاست. ولی، حواستان باشد که زیاد توقف نکنید، چون در ادامه راه موزه میراث فرهنگی گیلان را در پیش دارید.

امامزاده هاشم

موزه میراث فرهنگی گیلان

از امامزاده هاشم که پائین آمدید، به مسیر قبلی خود ادامه دهید. ۱۸ کیلومتری آزادراه رشت-قزوین در سمت چپ جاده، موزه میراث روستایی گیلان قرار دارد. این موزه محلی که بازسازی زندگی روزمره گذشته مردم گیلان بوده، می تواند کاملا شما را با شیوه زندگی مردم این دیار آشنا کند.

موزه میراث فرهنگی گیلان

اقامت شب اول

احتمالا بعد از دیدن این موزه شب شده و باید استراحت کنید. در این منطقه مثل تمام استان، خانه و ویلای اجاره ای وجود دارد. ولی حالا که در موزه هستید، می توانید در اقامتگاه بومگردی موزه میراث روستایی بمانید و استراحت کنید.

اقامت شب اول گیلان

روز دوم

رشت

روز دوم راهنمای سفر نوروزی به گیلان، دیگر گشت و گذار روستایی و طبیعت گردی کافی است. وقتش رسید که کمی سفر به شهرهای گیلان داشته باشید! به سمت شهر رشت بروید و از طبیعت لذت ببرید. بعد از طی ۱۸ کیلومتر، به رشت می رسید. از عمارت کلاه فرنگی دیدن کنید. احتمالا تا الان ظهر شده است و وقت ناهار. رستوران و غذاهای گیلان هم که نیازی به توصیه ندارند! به جرات میتوان گفت که رستورانهای رشت جز رستوران های باکیفیت هستند. ولی، خوب همیشه چند مورد از رستوران ها وجود دارند که اسمی در کردند و حسابی معروف شدند که از جمله آنها رستوران محرم و رستوران شور کولی هستند!

رشت

بعد از ناهار، سری به بازار رشت بزنید و حسابی از بازار عید لذت ببرید و خرید کنید. این بازار که در خیابان امام خمینی رشت قرار دارد، چندین میدان بزرگ و کوچک به همراه کاروانسراهای طاقی داشته که همچنان از گذشته تا الان پابرجا مانده اند. حالا که تا بازار آمدید، احتمالا ساختمان شهرداری رشت و مجسمه میرزا کوچک خان جنگلی را هم دیدید. این ساختمان در سال ۱۳۱۶ با معماری روسی در این میدان ساخته شده و جز میراث فرهنگی رشت هست.

بازار رشت

اقامت شب دوم

مطمئنا از گشت زنی خسته اید. امشب را در رشت بمانید. هتل های خوب و باکیفیتی در رشت وجود دارند مثل هتل پامچال و هتل کادوس

اقامت شب دوم در رشت

روز سوم

همچنان رشت

برای روز سوم راهنمای سفر نوروزی به گیلان، کمی بیشتر در رشت گشت و گذار داشته باشید! به چند دیدنی های شهرهای رشت مانند خانه میرزا کوچک خان جنگلی در خیابان استادسرا، میدان شهرداری و در کنار آن ساختمان پست در قلب رشت و تالاب عینک در جاده رشتفومن سری بزنید. یادتان نرود که غذاهای خیابانی رشت را هیچ جای دیگر نمی توانید پیدا کنید پس، از خود پذیرایی کنید. اگر هم حوصله ای برایتان ماند، سری به یخ بهشت فروشی ها در نزدیکی رشت بزنید.

همچنان رشت

اقامت شب سوم

همانطور که قبلا هم گفته شد، مثل شب دوم، تنوع و انتخاب های زیادی دارید. اگر از اقامت شب دوم راضی نبودید، شب سوم محل اقامت خود را عوض کنید!

اقامت شب سوم

روز چهارم

ماسال

در روز چهارم راهنمای سفر نوروزی به گیلان، مقصد شما بهشت روی زمین هست. همه از زیبایی های شهر ماسال و جاذبه های آن باخبرند. می خواهیم حدود چهل کیلومتر از شهر دورتان کنیم و رفتن به ییلاق و پیک نیک برای ناهار را به شما در اولسبلنگاه پیشنهاد دهیم. پیشنهاد ما این است که صبح را زودتر به دل جاده بزنید تا از مسیر هم لذت ببرید و قبل از ناهار کمی زمان داشته باشید تا توقفی داشته، چای بنوشید و لحظاتی دل انگیز را میان دیدنی های معروف گیلان ثبت کنید.

اولسبلنگاه
اولسبلنگاه 2

روز پنجم

انزلی

در روز پنجم، مقصد بعدی سفر شهر بندر انزلی است. انزلی، پنجمین بندر فعال اقتصادی کشور و یکی از شهرهای زیبای استان گیلان بود، اما بخاطر داشته باشید که روز پنجم هست و وقت زیادی نمانده است. این منطقه آزاد مراکز خرید با قیمت های متحیر کننده دارد که مطمئنا خرید در اینجا شادتان خواهد کرد! این مراکز خرید در پنج کیلومتری اتوبان رشت – انزلی خروجی حسن رود قرار دارند. ولی، حواستان باشد که کل روز درگیر خرید نشوید، چون باید امروز بازار محلی انزلی، تالاب انزلی و ساحل قو را هم ببینید. در انزلی چیزی که زیاد است هتل، مسافرخانه، سوئیت و خانه های محلی برای اجاره که براحتی می توانید از آنان بهره ببرید.

انزلی

روز ششم

قلعه رودخان و ماسوله

در روز ششم سفر نوروزی به گیلان، از انزلی بزنید به دل جاده های بکر و به سمت ماسوله و قلعه رودخان بروید. نگران نباشید، دوباره بر می گردیم و به مسیر ادامه می دهیم! پیشنهاد ما این است که اول قلعه رودخان را ببینید، چون باید این منطقه را تا زمانیکه هوا روشن است، ببینید و برگردید. یک ساعت و نیم پیاده روی دارید، کلی زیبایی طبیعی و تاریخی در انتظار شماست و حیف است که از دست بدهید! بعد از اینکه از قلعه رودخان پایین آمدید، به سمت ماسوله حرکت کنید. سالانه تعداد بسیار زیادی از مردم به خاطر معماری خاص، این منطقه را مقصد سفر خود می کنند.

ماسوله

قلعه رودخان

روز هفتم

لاهیجان

روز هفتم سفر به گیلان اختصاص دارد به عروس شهرهای گیلان، شهر لاهیجان. این شهر دیدنی اماکن دیدنی فوق العاده زیبایی دارد که اگر می خواهید با همه آنها آشنا شوید، حتما این مطلب را مطالعه کنید. در سفر یک روزه به لاهیجان حتما یادتان باشد که بام سبز، تله کابین لاهیجان، مقبره شیخ زاهد گیلانی و گشت زنی در خیابان کشاورزی را از دست ندهید. در لاهیجان رستورانهای زیادی هستند که همگی کیفیت بالایی دارند، ولی رستوران زیبا و رستوران مهتاب در کل استان معروف هستند. لاهیجان هم مثل سایر شهرهای استان پر از ویلا، خانه، اقامتگاه، مسافرخانه و هتل بوده و هتل ابریشمی و هتل دهدار جز برترین ها هستند.

لاهیجان
لاهیجان 2

لونک و دیلمان

دیگر وقت آن است که از لاهیجان خارج شوید و به طبیعت زیبا پناه ببرید. از منطقه سیاهکل به سمت ارتفاعات دیلمان بروید. بعد از طی ۲۵ کیلومتر، وقت ناهار است. ناهار را اطراف آبشار لونک پیک نیک کنید که هوایش تقریبا در همه فصل ها عالی است! بعد از ناهار به مسیر خود ادامه دهید. منطقه پر از مناطق ییلاقی بکر با طبیعت روح و چشم نواز هست. شب را باید در دیلمان به سر کنید. یادتان باشد که منطقه دیلمان در همه فصلها سرد هست، پس لباس مناسب انتخاب کنید تا مبادا دچار سرماخوردگی شوید.

لونک و دیلمان
لونک و دیلمان 2

روز آخر

سرولات و جواهرده

روز آخری است که در میان دیدنی های معروف گیلان هستید و می خواهیم شما را به مرز گیلان و مازندران ببریم! به سمت منطقه چابکسر بروید که اینجا روستای سرولات قرار دارد. قرار است که ناهار را اینجا باشیم. پس، سرعت را کم کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید. ناهار را در رستوران خاور خانوم خوشمزه ترین غذاهای محلی را امتحان کنید! البته، یادتان باشد که اینجا همیشه شلوغ هست پس، زیاد دیر نرسید! بعد از ناهار و کمی استراحت راهی روستای جواهرده شوید. حیف است که در شب به این بهشت برسید!

سرولات

این بخش از دیدنی های معروف گیلان متحیرتان خواهد کرد، پس زمان را از دست ندهید! به رامسر که رسیدید، به سمت لات محله بروید و ۹ کیلومتر بعد از لات محله، به روستای جواهرده می رسید. اگر در زمان مناسب رسیدید، به تماشای دیدنی های بی مثال این منطقه بنشینید و شب را اینجا سر کنید. این روستا حتی وسط تابستان هم سرد هست، پس پتو و لباس گرم را فراموش نکنید!

جواهرده
جواهرده 2

در مسیر بازگشت

سفر نوروزی به گیلان تمام شد، ولی می خواهیم از مسیر پر از زیبایی شما را به تهران برگردانیم. جاده چالوس را برای برگشت پیشنهاد می کنیم تا در طول مسیر از زیبایی های استان مازندران لذت ببرید و شاید چند روز باقیمانده از نوروز خود را هم آنجا اقامت کنید یا شاید هم سیزده را در مازندران به در کنید!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 112 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها