اطلاعات سفر فرهنگ و خلاقیت در بازیابی گردشگری پساکرونا موثر هستند - اطلاعات سفر

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، فرهنگ و خلاقیت در بازیابی گردشگری پساکرونا موثر هستند.

داستان چیست؟

به نقل از سازمان جهانی گردشگری، با توجه به بهبودی کشورهای جهان از بیماری همه گیر کرونا، ارزش های مشترک و روابط نزدیک بین ذی نفعان گردشگری و فرهنگ به این معنی است که برای اطمینان از دسترسی فراگیر به میراث فرهنگی همکاری کنند.

۹۰ درصد کشورها در نتیجه همه گیری تعطیلی کامل یا جزئی بخش های میراث جهانی خود را داشته اند. برای اولین بار در دهه های گذشته، بسیاری از مکان هایی که اهمیت ویژه ای برای بشریت داشتند، تعطیل شدند و همه گیری ارتباط همه گیر بودن روابط گردشگری و فرهنگ را برجسته کرد. در سراسر جهان کاهش ناگهانی گردشگری باعث شد تا میلیون ها نفر به گردشگری مجازی روی آورند.

سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) و یونسکو با تمرکز بر شروع مجدد مسئولیت گردشگری فرهنگی برای به رسمیت شناختن این رابطه تقویت کننده متقابل و تولید مجموعه ای از دستورالعمل های جدید همکاری کرده اند.

UNWTO از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) دعوت کرد تا در راهنمای بهبودی فراگیر گردشگری فرهنگی مشارکت کند. این دومین مجموعه از دستورالعمل های مربوط به تاثیرات فرهنگی-اجتماعی بیماری کووید-۱۹ است که توسط UNWTO صادر شده و با بهبود اوضاع همچنان مورد بازنگری قرار می گیرد.

محققان اظهار کردند: برای بهبودی به گردشگری فرهنگی اهمیت دهید. این بررسی برای تجزیه وتحلیل تاثیر همه گیری بر بخش های مربوطه از بینش و تخصص دو آژانس سازمان ملل متحد استفاده می کند.

نتایج نشان داد که چگونه درآمد از دست رفته ضمن کاهش رقابت مقصد و تمایز بازار بر جوامع، مکان های میراثی، رویدادهای فرهنگی، فضاها و موسسات به شدت تاثیر می گذارد.

دستورالعمل های مربوط به گردشگری فرهنگی همچنین برای اطمینان از ارتباط فرهنگ در مقاصد گردشگری بر لزوم حمایت سیاست گذاران در برنامه های اضطراری و احتمالی تاکید می کند.

UNWTO در کنار رهنمودهای جدید، بخش گردشگری فرهنگی را به ایجاد ساختارهای حاکمیت مشارکتی، گردآوری هنرمندان، سازندگان، متخصصان گردشگری و فرهنگ، بخش خصوصی و جوامع محلی برای گفتگوی آزاد، تبادل داده و راه حل ها در زمان واقعی ترغیب کرده است. این مطالب از ارتباطات بهتر شهری و روستایی حمایت می کند تا اطمینان حاصل شود که هر چه بیشتر از مزایای فرهنگ و گردشگری برخوردار می شوند.

انتشار این دستورالعمل ها در چارچوب سال بین المللی اقتصاد خلاق برای توسعه پایدار به عنوان ابتکار عمل سازمان ملل متحد طراحی شده است تا تشخیص دهد که چگونه جلوه های مختلف فرهنگ از جمله گردشگری فرهنگی می تواند در پیشبرد اهداف توسعه پایدار (SDG) موثر باشد.

فرهنگ و خلاقیت در بازیابی گردشگری پساکرونا موثر هستند
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 96 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها