اطلاعات سفر میکروفن یکی از آلوده ترین اشیا به عفونت های تنفسی است - اطلاعات سفر

یک متخصص بیماری های عفونی گفت: میکروفن یکی از آلوده ترین اشیاء به عفونت های تنفسی است.

دکتر محمدرضا ناظر اظهار کرد: متاسفانه اشتباهی که رایج است افراد هنگام سخنرانی با استفاده از میکروفن ماسک خود را برمی دارند.

وی اضافه کرد: این درحالیست که میکروفن یکی از آلوده ترین اشیاء به عفونت های تنفسی است.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: حتی بیماری داشتیم که از طریق میکروفن به بیماری مونونوکلئوز عفونی (Infectious mononucleosis) مبتلا شده است.

ناظر بیان کرد: دیگر بیماری های تنفسی نظیر آنفلوآنزا، کرونا، ویروس ها و … مسلما از طریق میکروفن راحت تر منتقل می شود.

وی در خصوص انتقال بیماری کرونا از طریق محیط های مسقف با بیان اینکه تهویه داخل مغازه ها و مکان های مسقف در ادارات و پاساژها نصب شود و فعال باشد، گفت: چنانچه مکان های مسقف تهویه خوبی نداشته باشند زدن ماسک به تنهایی جوابگو نیست، اظهار کرد: باید تهویه ها را در این مکان ها چندبرابر تقویت کرد.

این متخصص عفونی بر رعایت موازین بهداشتی(شستن مکرر دست ها) به خصوص در جاهای عمومی و شلوغ تاکید کرد و ادامه داد: افراد از دست دادن به همدیگر خودداری کنند، مهمترین نکته این است که فرد بیمار در جامعه حضور نیابد و چنانچه مجبور به حضور در بین افراد شد حتماً ماسک بزند و موازین بهداشتی را رعایت کند.

این استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی لرستان هدف از ماسک زدن را در ۸۰ درصد موارد جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دانست و بیان کرد: با توجه به انتقال ویروس باید اقدامات جدی برای مهار کرونا انجام داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 5 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها