اطلاعات سفر کاروانسرای تاریخی خسروشاه ثبت ملی می شود - اطلاعات سفر

ایرنا/ براساس سخنان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تبریز، کاروانسرای تاریخی خسروشاه ثبت ملی می شود.

قضیه چیست؟

رامین اسبقی افزود: تلاش هایی در راستای تقویت زیرساخت ها، صیانت از مواریث تاریخی و ثبت ملی آثار ناملموس خسروشاه اعم از آیین دینی اهل قبیله، «تاوا کبابی» و «پالیت قیقاناغی» این شهر به انجام رسیده است و قرارگیری کاروانسرای تاریخی نیز جز اولویت های اصلی میراث فرهنگی تبریز بشمار می رود.

وی با اشاره به پیگیری روند اجرایی پروژه های «قیز قلعه سی»، «یانیخ تپه» و «برج کبوتران» اظهار داشت: بنا به تاکید مدیرکل میراث فرهنگی استان در راستای حفاظت از این سه اثر تاریخی، تملک اراضی برج کبوتران و عملیات حصارکشی و فنس کشی به دور قیزقلعه سی توسط شهرداری خسروشاه آغاز شده است.

اسبقی ادامه داد: همچنین اقدامات فنس کشی توسط میراث فرهنگی استان و پژوهش های باستان شناسی در یانیخ تپه نیز به صورت مستقیم توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: تبدیل خانه افتخاری به موزه و همچنین کاوش، مرمت و بازسازی حمام خسروشاه از دیگر مطالبات مهم مردم و شورای شهر است که به ترتیب اولویت در دستور کار این اداره کل با مشارکت شهرداری قرار خواهد گرفت. اسبقی همچنین از تبدیل محور گردشگری هشت بهشت خسروشاه به عنوان یکی از محورهای شاخص گردشگری شهرستان تبریز با همکاری شهرداری این شهر خبر داد.

کاروانسرای تاریخی خسروشاه ثبت ملی می شود

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 472 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 6 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها