اطلاعات سفر گردشگران خارجی را با قیمت های مناسب به ایران برمی گردانیم - اطلاعات سفر

ایسنا/ براساس سخنان رئیس جامعه تورگردانان ایران، گردشگران خارجی را با قیمت های مناسب به ایران برمی گردانیم.

داستان چیست؟

طبق آخرین اعلام سازمان جهانی گردشگری، بحران بی سابقه کرونا در سال ۲۰۲۰ سفر گردشگران را در سطح جهان با بیش از ۷۰ درصد افت مواجه کرد و عقب گردی ۳۰ ساله را رقم زد و بدترین سال در تاریخ گردشگری بین الملل را ثبت کرد. آمارهای این سازمان جهانی نشان می دهد متوسط رشد گردشگری ایران در هشت ماه نخست سال ۲۰۲۰ به منفی ۷۲ درصد رسیده است.

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز آمار داده که در ۹ ماه نخست سال ۱۳۹۹ میزان سفرهای بین المللی به ایران تا ۹۴ درصد کاهش داشته و در این مدت فقط ۴۵۰ هزار نفر با ویزای سلامت و تجاری به ایران سفر کرده اند.

اینک ابراهیم پورفرج، رئیس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران در پنل گردشگری که در جریان نشست تجاری اروپا و ایران برگزار شد، می گوید: ایران قصد دارد در قالب دو سناریوی «سفرنامه های جذاب با نرخ مناسب» و برگزاری «گردهمایی بین المللی توراپراتورها»، گردشگری ایران را دوباره زنده کند.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تازگی اعلام کرد که صنعت گردشگری از شیوع ویروس کرونا متحمل ۲۲ هزار میلیارد تومان خسارت شده است.

پورفرج که پیش بینی می کند رفت و آمد گردشگران خارجی به ایران از سال ۲۰۲۲ عادی شود، در پنل گردشگری نشست تجاری اروپا و ایران، با اشاره به زیانی که ویروس همه گیر کرونا به گردشگری جهان و ایران وارد کرده است، می گوید: تلاشمان بر است گردشگرانی را که قصد سفر به ایران داشتند و شرکت هایی که سالهاست با ایران کار کرده اند را با سفرنامه های بسیار جذاب و قیمت های خیلی مناسب دوباره به ایران جذب کنیم. مطمئنم سفرنامه ها و نرخ هایی که درنظر گرفته شده شرکت های خارجی و مسافران آنها را خوشحال خواهد کرد.

رئیس هیات مدیره جامعه توگردانان درباره گردهمایی توراپراتورهای بین المللی در ایران نیز اظهار می کند: درحال برنامه ریزی برای این رویداد هستیم که چند سال پیش با حضور ۱۳۵ توراپراتور از ۴۲ ملیت در ایران تجربه شده است، برای اجرای آن از دولت هم کمک می گیریم. ما از تواپراتورهای خارجی دعوت می کنیم تا ایران را در پساکرونا ببیند و دوباره کشور ما را در مسیر سفر قرار دهند.

او در ادامه اشاره ای به امکانات درمانی ایران می کند و می گوید: در ایران خدمات درمانی با نرخی ارائه می شود که شاید با دو برابر این قیمت در کشورهای دیگر چنین خدماتی عرضه نشود.

محمود بنکدارنیا، عضو جامعه توگردانان ایران سخنران دیگر این پنل بود که به معرفی ظرفیت های گردشگری و تنوع امکانات در ایران اشاره می کند و نوسانات ارز که سفر را برای اتباع خارجی بسیار ارزان کرد، از جمله مزیت های حال حاضر گردشگری ایران بر می شمرد.

با وجود سیاست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که بیشتر مبتنی بر جذب گردشگر از همسایگان و کشورهای آسیایی از جمله چین و روسیه بوده است، اما شرکت های خصوصی گردشگری در ایران همچنان به ادامه و گسترش همکاری در بازارهای سنتی به ویژه اروپا تمایل بیشتری نشان می دهند.

براساس آمارهایی که در نشست تجاری اروپا و ایران ارائه شد، در سال ۲۰۱۸ از بین هفت میلیون گردشگر خارجی که به ایران سفر کردند حدود ۴۰ درصد با ملیت و یا از کشورهای اروپا بوده اند. ۳۷ درصد گردشگرانی که آن سال به ایران آمدند ملیت خاورمیانه ای داشتند و ۱۹ درصد دیگر از آسیا پاسفیک (APAC) و ۴ درصد هم از ملیت ها و سایر نقاط بوده اند.

ایران همزمان با همه گیری ویروس کرونا صدور ویزای توریستی را متوقف کرد. اگرچه ویزای درمان و تجاری بدون توقف درحال صدور است و تردد از برخی مرزهای زمینی انجام می شود اما ستاد ملی مقالبه با کرونا هنوز با صدور ویزای توریستی و ورود گردشگر به ایران موافقت نکرده است.

گردشگران خارجی را با قیمت های مناسب به ایران برمی گردانیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 275 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 6 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها