اطلاعات سفر بهترین شیوه مطالعه در ایام نوروز؛ فرصت طلایی برای موفقیت - اطلاعات سفر

“آخ جان تعطیلات رسید، وقتشه که استراحت کاملی داشته باشم و فقط بخورم، بگردم و بخوابم” این دیالوگ آشنایی هست که از زبان خیلی از محصلان شنیده می شود که تعطیلات عید را به چشم تعطیلات ۳ ماه تابستان می بینند! اما باید در نظر داشته باشند که استراحت نوروز شاید باعث افت شدید تحصیلی شود و خیلی از نکاتی که در حین تحصیل یاد گرفتند را بطور کامل فراموش کنند. شما روزهای ابتدایی نوروز را می توانید به راحتی و خیال جمع استراحت کنید. اما بعد از اینکه روزهای ابتدایی به پایان رسیدند، باید طبق بهترین شیوه مطالعه در ایام نوروز پیش بروید. با ما در مقاله چگونه در تعطیلات عید درس بخوانیم همراه باشید تا شما را با برنامه ریزی برای عید کنکوری ها آشنا کنیم.

برنامه ریزی درسی در نوروز

سعی کنید در تعطیلات اهمیت برنامه ریزی برای عید کنکوری ها را برای خانواده روشن کنید و از آنها بخواهید تا عید امسال را کمک کنند و دید و بازدیدها را به حداقل برسانند. خود شما هم به دید و بازدید اقوام درجه یک اکتفا کرده و سعی کنید تا این وظیفه را دو تا سه روز اول عید به اتمام برسانید.

دید و بازدید اقوام

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، ساعات خواب و بیداری هست. سعی کنید خوابتان را زمان بندی کرده تا کسل نباشید و با برنامه ریزی نوروزی خود پیش بروید.

ساعات خواب

مشکل ترین قسمت تعطیلات، برنامه های تلویزیونی و تماشای آنها هست. سعی کنید ساعتهای کم و خاصی را به تماشای تلویزیون اختصاص دهید و آن را بی هدف روشن نکنید و بعد از تماشای برنامه مورد نظر، سریعا آن را خاموش کنید. براساس مقاله چگونه در تعطیلات عید درس بخوانیم باید بدانید که برای تلفن و موبایل هم تایم خاصی را اختصاص دهید و بعد از آن، بطور کامل گوشی را کنار بگذارید.

تلویزیون و تلفن

در این دوره ممکن هست ناامیدی یا خستگی گریبان کنکوری ها یا محصلان را بگیرد و آنهایی که از نتیجه کارشان ناراضی هستند، ممکن است بطور کامل ناامید و خسته شوند. بهتر است در این مرحله دست از ناراحتی بردارند و زودتر از تایم مطالعه خسته نشوید. میدان را به رقیبان واگذار نکنید و آهسته و پیوسته به راه خود ادامه دهید. اشکالات و ضعف های خود را تحلیل کنید و برای آنها برنامه ریزی داشته باشید. درس خواندن مثل بازی شطرنج بوده و باید با حرکات سنجیده و قوی پیش بروید و از حالت کیش خارج شوید.

دلسردی و خستگی

حتما سعی کنید برای شروع یک برنامه ریزی درست حسابی و اصولی داشته باشید و در نظر بگیرید که این موضوع اهمیت خیلی بالایی دارد. با توجه به توانایی های خود، این برنامه ریزی را بنویسید، چون اگر برنامه شما واقع گرایانه پیش نرود، ممکن هست که اصلا برنامه را اجرا نکنید. بعد از بررسی توانایی های خود، روی عملکردتان تمرکز داشته داشته باشید و از چهارچوب هم خارج نشوید. یک نمونه برنامه مفید را برای شما مثال می زنیم تا با کمک آن بتوانید برنامه کاربردی را برای خود داشته باشید:

۱- برنامه مطالعاتی خود را از روز ۳ فروردین تا ۱۲ فروردین بنویسید.
۲- چند روز مانده به شروع تعطیلات، تمام کتابهای درسی خود را روی یک میز بگذارید.
۳- کتابهای درسی خود را به صورت اولویت بندی از دروس سخت تر تا به دروس راحت تر بچینید.
۴- دروس سخت تر دروسی هستند که ممکن است شما در آنها ضعیف تر باشید یا اینکه مجبور باشید تا زمان بیشتری را برای یادگیری آنها صرف کنید.
۵- دروس سخت را در برنامه هر روز خود بنویسید. حتما نباید مدت زمان زیادی را هر روز اختصاص به یک درس سخت بدهید. همین که حداقل ۱۵۵ دقیقه در هر روز هر یک از دروس مشکل خود را بخوانید، می تواند موثر واقع شود.
۶- می توانید صبح یکی از دروس را بخوانید، ظهر یکی دیگر و عصر یک درس دیگر را. این جمله به این معناست که حتما نباید تمام درسهای خود را در یک روز پشت سر هم مطالعه نمایید.
۷- دروسی را که برایتان آسان تر هستند را به صورت یک روز درمیان یا دو روز در میان در بهترین شیوه مطالعه در ایام نوروز بگنجانید.
۸- سعی کنید برای درس هایتان ساعت مشخص کنید. بطور مثال نگویید که ریاضی را هر روز ساعت ۱۰ صبح می خوانید، زیرا ممکن است که مهمان سر برسد و شما نتوانید که به برنامه برسید. بهتر است مدت زمان مطالعه را مشخص کنید و هر زمان از روز که توانستید، مطالعه خود را انجام دهید.

اصول و تكنیك های برنامه ریزی در ایام نوروز...

اگر بعد از چند بار مطالعه احساس کردید که چشمانتان خسته شده اند، به آنها استراحت دهید، چون با چشم های خسته نمی توانید مطالعه کنید و بیشتر آموخته های گذشته از یادتان می روند. آرنج خود را روی میز قرار دهید و کف دست را طوری جمع کنید که حالت فنجان یا پیاله در هر دو دست ایجاد شود. چشم ها را ببندید و به چیزی جز درس فکر نکنید. دقت داشته باشید در هنگام استراحت میان درس نباید خیلی به چشمان یا دست خود فشار وارد کنید. کشیدن یا ضربه زدن به عضلات نمی تواند خستگی را از بدن خارج کند.

نکاتی برای استراحت میان درس

عید می تواند یک فرجه طلایی برای پیشی گرفتن از رقیبان باشد تا ضمن اینکه هم به لذتهای نوروزی و استراحت می رسید، بتوانید با برنامه ریزی و تایم بندی مناسب، برگ برنده را از آن خود کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 251 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها