اطلاعات سفر بیماری خطرناکی که در کمین گیاهخواران است - اطلاعات سفر

یک مطالعه هشدار داده است که پیروی از رژیم غذایی بدون گوشت و لبنیات می تواند استخوان های شما را ضعیف کرده و خطر شکستگی های دردناک را افزایش دهد.

محققان آلمانی در یک ارزیابی، با استفاده از سونوگرافی، سلامت استخوان ۳۶ گیاهخوار و ۳۶ غیرگیاهخوار را مقایسه کردند، آن ها دریافتند که گیاهخواران به دلیل کمبود آشکار مواد مغذی اصلی که معمولا از محصولات حیوانی بدست می آیند، سلامت استخوان کمتری دارند.

گفته می شود مردم نه تنها به دلیل دلسوزی نسبت به حیوانات و آگاهی از مشکلات زیست محیطی بلکه به دلیل مزایای سلامتی نیز به رژیم غذایی گیاهی روی می آورند.

شواهد علمی نشان می دهد رژیم عذایی گیاهی ممکن است افراد را در برابر بسیاری از بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی یا سرطان محافظت کند، اما با این حال مشخص شده که این نوع رژیم با تراکم مواد معدنی استخوانی کمتری همراه است که می تواند خطر شکستگی را افزایش دهد.

در این مطالعه محققان از استخوان پاشنه ۷۲ نفر عکسبرداری کرده و دریافتند که نیمی از آ نها رژیم های غذایی گیاهی را دنبال کرده اند و در نتیجه سلامت استخوان ضعیف تری دارند.

محققان همچنین توانستند با گرفتن نمونه هایی از خون و ادرار شرکت کنندگان ۱۲ به اصطلاح «نشانگر زیستی» را که در حفظ استخوان نقش دارند، شناسایی کنند. یافته ها نشان داد که در ترکیب ویتامین های A و B6، لیزین، لوسین، اسید های چرب امگا ۳، سلنوپروتئین P، ید، هورمون محرک تیروئید، کلسیم، منیزیم و پروتئین α-Klotho با سلامت استخوان ها ارتباط مثبت دارند. لیزین یک اسید آمینه است که در گوشت، ماهی، لبنیات، تخم مرغ و برخی گیاهان مانند سویا یافت می شود و بدن نمی تواند به تنهایی آن را تولید کند؛ در همین حال ویتامین A در تخم مرغ و سبزیجات برگ تیره وجود دارد، در حالی که ویتامین B6 در گوشت و ماهی و همچنین نخود، مرغ و برخی میوه ها یافت می شود.

این در حالی است که آن دسته از شرکت کنندگان با استخوان های سالم تر غلظت کمتری از هورمونی به نام FGF23 دارند که نقش اصلی آن تنظیم غلظت فسفات در پلاسماست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 5 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها