اطلاعات سفر زلزله مسافران کیش را منصرف نکرد - اطلاعات سفر

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، زلزله مسافران کیش را منصرف نکرد.

پس از دو زمین لرزه به بزرگی ۶٫۳ و ۶٫۴ ریشتر در روز یکشنبه ۲۳ آبان در منطقه فین هرمزگان که در برخی جزایر خلیج فارس نیز احساس شد، تعدادی از تورها و سفرها کنسل شد یا زمانشان به عقب افتاد. با این وجود آژانس دارانی که در مسیر کیش کار می کنند، می گویند: زلزله مسافران کیش را نه تنها کم نکرد که صندلی خالی در پروازهای این مسیر به سختی پیدا میشد.

مسیح الله صفا، رئیس جامعه هتلداران این جزیره می گوید: درحال حاضر ظرفیت برخی هتل های کیش تا ۸۵ درصد و برخی دیگر هم تا ۱۰۰ درصد تکمیل ظرفیت شده است و در آذر هم بیشتر هتل ها پر شده اند.

آژانس داران نیز تایید می کنند که در هفته گذشته و روزهای پیش رو کیش با ازدحام تقاضا مواجه شده و به سختی تخت و اتاق خالی در هتل های این جزیره پیدا می شود، درحالیکه قیمت پرواز، هتل و تورهای کیش افزایش قابل توجهی داشته است.

صفا، رئیس جامعه هتلداران کیش می گوید: در کیش زلزله احساس نشد، حتی پس لرزه هم نیامد. کانون زلزله فین در بندرعباس بود و جزیره قشم که در فاصله نزدیکتری از بندرعباس قرار دارد، آن را احساس کرد. شاید ۹۸ درصد مردم کیش از وقوع زلزله بندرعباس خبر نداشته باشند و مسافران در هتل ها هم آن را احساس نکردند.

سفر به جزایر کیش، قشم، هرمز و البته بندرعباس در روزهای اخیر درحالی با تقاضا مواجه بود که حتی یک پیام هشدارآمیز از سوی متولیان گردشگری و سفر در کشور به مسافران جنوب و مناطق نزدیک به کانون زلزله داده نشده است و تدابیر ایمنی در سفر و مقصد و همچنین اقدامات پیشگیرانه برای تامین امنیت مسافران در زمان حادثه و بحران احتمالی با توجه به زلزله های اخیر بندرعباس سنجیده نشده و سفر به مناطق جنوبی و نزدیک به کانون زلزله بدون اعلام شرایط «فورس ماژور» همچنان ادامه پیدا کرده و حتی در مسیر کیش با افزایش تقاضا روبرو بوده است.

در روز سه شنبه ۲۵ آبان درحالیکه پس لرزه های فین بندرعباس تا یک روز قبل از آن همچنان ادامه داشت، به گفته رئیس جامعه هتلداران کیش ۴۶ سورتی پرواز به کیش انجام شده است.

مدیر یکی از آژانس های مسافرتی می گوید: وقوع زلزله هیچ تاثیری در حجم سفرهای این مقصد نداشته، بطوریکه پروازهای این مسیر از سمت تهران کامل پر بوده و صندلی خالی در پرواز و اتاق خالی در هتل به سختی پیدا می شود، آن هم در شرایطی که قیمت پرواز یکطرفه تهران ـ کیش حدود یک میلیون تومان قیمت دارد.

مهرسا سبزه ها، مدیر داخلی یکی از آژانس های گردشگری در تهران نیز پیش از زلزله بندرعباس درباره افزایش قیمت بلیت پرواز و هتل در کیش که هزینه این سفر را به استانبول نزدیک کرده است، گفته بود که مسیح الله صفا، رئیس جامعه هتلداران کیش می گوید: نرخ هتل در جزیره تابع عرضه و تقاضا است و گران شدن آن بویژه در هتل های دو و سه ستاره را که می گویید نرخ آن به هتل پنج ستاره نزدیک شده است قویا تکذیب می کنم. عده ای شایعه می کنند قیمت هتل های کیش گران شده تا زمینه را برای فعالیت خانه های شبانه فراهم کنند.

صفا اضافه می کند که فعالیت خانه های شبانه یا کرایه ای شدیدا تحت نظارت مراجع قانونی است و همین اسباب نگرانی عده ای را فراهم کرده است. این خانه ها هم اگر زیرمجموعه جامعه هتلداران استانداردسازی شوند، به آنها مجوز می دهیم.

زلزله مسافران کیش را منصرف نکرد
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 188 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.