اطلاعات سفر سواحل و پارک‌های آبی آنتالیا برای تفریح در تابستان - اطلاعات سفر

وقتی صحبت از سفر به ترکیه و بازدید از دیدنی‌های این کشور زیبا می‌شود، تصویر آنتالیا و سواحل جذاب آن در ذهن شنونده نقش می‌بندد. آنتالیا یکی از مقاصد محبوب گردشگری در کشور ترکیه‌ بوده و سالانه پذیرای مسافران بسیاری است که از ایران و دیگر کشور‌ها به این شهر زیبای ساحلی، سفر می‌کنند. قیمت تور ترکیه آنتالیا در زمستان و پاییز کم‌تر خواهد بود؛ بنابراین افراد با بودجه کم هم می‌توانند به آنتالیا بروند. اگر تصمیم دارید با سفری به آنتالیا خاطراتی فراموش‌نشدنی را برای خود رقم بزنید یا دوست دارید با این شهر جذاب بیشتر آشنا شوید، در این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی آنتالیا

آنتالیا یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ترکیه بوده که در قسمت جنوب غربی آن قرار گرفته است. جنوب آنتالیا به دریای مدیترانه می‌رسد و سواحل زیبایی را برای این شهر توریستی ترکیه، ایجاد می‌کند. به‌دلیل وجود باغ‌های انبوه پرتقال در آنتالیا، سمبل این شهر، پرتقال است. برخورد مردم محلی با مسافران و گردشگرانی که با تور آنتالیا به این شهر ساحلی سفر کرده‌اند، بسیار دوستانه بوده و اکثرا با آداب‌ورسوم ایران آشنا هستند. این شهر در صنعت گردشگری پیشرفت بسیاری داشته و ۳۰ درصد از گردشگران سالانه ترکیه را به خود اختصاص می‌دهد.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

اگر برای استفاده از سواحل زیبا و پارک‌های آبی آنتالیا، قصد سفر به این شهر توریستی دارید، قطعا نیمه دوم سال برای این منظور مناسب نیست. گرچه قیمت تور آنتالیا در فصل پاییز و زمستان ارزان‌تر است و هتل‌های آنتالیا بیشترین تخفیف خود را برای این ماه‌ها عرضه می‌کنند؛ به‌دلیل سرمای هوا، امکان استفاده از جاذبه‌های گردشگری آبی، نخواهید داشت. در فصل بهار و تابستان، آب‌وهوای آنتالیا بسیار مطبوع و دلنشین بوده و بهترین زمان سفر به این شهر ساحلی و استفاده از تفریحات آبی آن به‌شمار می‌آید. بنابراین در نیمه‌ نخست سال، قیمت تور آنتالیا، بیشتر از نیمه دوم سال خواهد بود.

معرفی سواحل آنتالیا

آنتالیا دارای سواحل متعددی است که هرکدام جلوه‌ای متفاوت از طبیعت و زیبایی‌هایش را برای بازدیدکنندگان نمایان می‌کنند. کوه‌های بلند و پوشیده از درخت کنار دریای زیبای مدیترانه در روزهای درخشان یا شب‌‌های آرام، در انتظار گردشگرانی است که با تور آنتالیا به این زیباترین شهر ساحلی سفر می‌کنند. معروف‌ترین سواحل آنتالیا عبارت هستند از:

ساحل چیرالی

زیباترین ساحل آنتالیا، ساحلی ناپیوسته در دهکده‌ای به نام چیرالی است که با طول تقریبی چهار کیلومتر و زیبایی منحصربه‌فرد گردشگران تور ترکیه آنتالیا را شگفت‌زده می‌کند. در این ساحل علاوه‌بر دسترسی به دریا، می‌توان از مزارع و کافه‌های چوبی و خانه‌های درختی و رستوران‌های سنگی نیز بازدید و لحظاتی خاص را تجربه کرد.

ساحل پاتارا

پاتارا ساحلی دنج و آرام و دور از سروصدا و شلوغی است؛ زیرا در این ساحل هتل، کلاب یا کافه‌ای وجود ندارد. ساحل پاتارا یک ساحل حفاظت شده‌ است که از اردیبهشت تا مهر به‌منظور تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها از ساعت شش عصر بسته می‌شود. پاتارا بزرگ‌ترین ساحل دریای مدیترانه بوده که میان پارک ملی قرار گرفته ‌است. با وجود حفاظت محیطی و محدودیت زمانی، گردشگران بسیاری به‌دلیل وجود معبد آپولو و باقی‌مانده‌های شهری تاریخی از این ساحل بازدید می‌کنند.

ساحل لارا

در قسمت شرقی آنتالیا، ساحلی با وسعت ۴۵۰ کیلومتر با شن‌هایی سفید و برفین قرار گرفته ‌است که می‌توان گفت یکی از پرطرفدارترین سواحل آنتالیا محسوب می‌شود. وجود هتل‌های متعدد و امکانات رفاهی در این ساحل یکی از دلایل محبوبیت آن است. ساحل لارا فاصله چندانی با بازار صنایع‌دستی ندارد و همچنین منظره‌ای زیبا از آبشار دودن را که به دریا سرریز می‌شود، برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. با توجه به قیمت تور آنتالیا می‌توان گفت اقامت در هتل‌های واقع در این ساحل برای گردشگران مقرون‌به‌صرفه است. در این ساحل نمایشگاهی از مجسمه‌های شنی وجود دارد که ساعت‌ها گردشگران تور ترکیه آنتالیا را سرگرم خواهد کرد.‌

ساحل کنی آلتی

یکی دیگر از سواحل معروف آنتالیا، ساحل کنی‌آلتی بوده که در میان کوه‌ها و صخره‌های بلند بیدگلرالی، قرار گرفته ‌است. ساحل کنی آلتی، از سواحل عمومی آنتالیا به‌شمار می‌آید که مردم با هر شرایط و سن‌وسالی می‌توانند از این ساحل و مناظر بی‌مانند و آب‌وهوای مطبوع آن استفاده کنند. یک پارک آبی و یک شهرک تفریحی نیز در ساحل کنی‌آلتی قرار دارد که می‌توان لحظاتی فراموش‌نشدنی را در آن‌جا سپری کرد. دسترسی به تفریحات آبی مانند غواصی، پاراسل، جت اسکی و… از دیگر مزایای ساحل کنی آلتی است.

ساحل کمر

اگر دوست دارید در بازدید از ساحل‌ها، علاوه‌بر تجربه لذت‌بخش تفریحات آبی، گشت‌وگذاری در پاساژ‌ها داشته باشید و خریدی مقرون‌به‌صرفه را در برنامه سفر خود بگنجانید، ساحل کمر بهترین گزینه است. این ساحل که به تمیز‌ترین منطقه مدیترانه نیز معروف است، مناظری خیره‌کننده و رستوران‌ها و کافه‌های متعدد دارد که کنار مراکز خرید، مجموعه‌ای کامل را برای گردشگرانی که با تور آنتالیا سه شب و چهار روز به این ساحل سر زده‌اند، فراهم کرده ‌است.

ساحل بلک

ساحل بلک به ساحل لوکس و گران آنتالیا نیز شهرت دارد. هتل‌های پنج ستاره و ساختمان‌های بسیار لوکس کنار رستوران‌ها و کافه‌های مجلل و گران قیمت، بهترین امکانات تفریحی را برای گردشگران مهیا کرده‌اند. ساحل بلک زمین‌های گلف و فوتبال بسیار عالی با بهترین وسایل و امکانات ورزشی دارد و به‌راحتی رضایت علاقمندان به این ورزش‌ها جلب می‌کند. در ساحل بلک می‌توانید به انواع تفریحات آبی دسترسی داشته باشید.

پارک‌های آبی آنتالیا

آنتالیا محبوبیت گردشگری خود را مرهون سواحل زیبای دریای مدیترانه و تفریحات آبی است. وجود چندین پارک‌ آبی با امکانات مختلف و تفریحات متنوع، جذابیت آنتالیا را برای گردشگران دوچندان می‌کند. در ادامه به معرفی پارک‌های آبی آنتالیا می‌پردازیم.

پارک آبی آکوا

آکوا بزرگ‌ترین پارک آبی ترکیه شناخته می‌شود که در ساحل لارا در قسمت جنوب غربی آنتالیا قرار گرفته ‌است. پارک آبی آکوا امکانات تفریحی متنوعی برای بازدیدکنندگان فراهم کرده که کنار ماساژ و حمام آفتاب می‌توانید سفر خود را هیجان‌انگیزتر کنید. انواع سرسره‌های آبی، رفتینگ، استخر مواج، جامپینگ و… از سرگرمی‌های موجود در این پارک آبی هستند. رستوران‌ها و کافه‌ها با غذا‌ها و خوراکی‌های متنوع مدیترانه‌ای نیز آماده استقبال از گردشگران هستند. بخشی از پارک آبی آکوا به دلفین‌ها اختصاص داده شده و بازدیدکنندگان می‌توانند نمایش دلفین‌ها را تماشا کنند.

پارک آبی ریکسوس پرمیوم تروی

این پارک آبی با تفریحاتی مهیج در ۵۰ کیلومتری شهر آنتالیا، در هتل مجلل بلک، قرار گرفته که اوقاتی سرشار از شادی را برای گردشگران مهیا کرده‌ است. این پارک آبی با سازه‌ای به شکل اسب تروجان، سرسره‌های بلند، تفریحات آبی و… چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. در این پارک علاوه‌بر تفریحات آبی، می‌توانید با پرداخت مبلغی، دقایقی را با دلفین‌ها شنا کنید.

پارک آبی ددمان

پارک آبی ددمان یکی دیگر از پارک‌های آبی آنتالیا است که با محیطی شاد پذیرای گردشگران خواهد بود. این پارک آبی در منطقه تفریحی لارا قرار دارد. همچنین در این پارک نیز بخش تفریحی کودکان و بزرگسالان مجزا است. وجود رودخانه مواج و ۲۳ سرسره بلند و مارپیچی میان فضای سبز، محبوبیت این پارک آبی را بیشتر می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 243 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.