اطلاعات سفر آنتی بیوتیک های خوراکی مدت زمان بستری را کاهش می دهند - اطلاعات سفر

فلوشیپ فوق تخصصی نقص ایمنی، سرطان و پیوند گفت: استفاده از آنتی بیوتیک های خوراکی باعث می شود که مدت زمان بستری بیماران کاهش پیدا کند.

جمال میرزایی متخصص عفونی و فلوشیپ فوق تخصصی نقص ایمنی، سرطان و پیوند در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: استواردشیپ یا نظارت آنتی بیوتیکی رویکرد های کامل و جامعی بر نحوه تجویز آنتی بیوتیک ها به منظور استفاده از این دارو ها محسوب می شود. از دهه ۷۰ میلادی استواردشیپ در بیمارستان ها باب شد و با هدف کاهش هزینه های بیمارستانی عنوان گرفت. در واقع بین ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه های بیمارستان مربوط به استفاده از آنتی بیوتیک ها بود.

او افزود: هدف دوم استواردشیپ آنتی بیوتیکی کاهش مقاومت میکرو ارگانیسم های مختلف در مقابل آنتی بیوتیک های متعدد مورد استفاده در بیمارستان هاست. به منظور دستیابی به اهداف استوارد شیپ آنتی بیوتیکی؛ برنامه هایی تدوین شده است که از جمله این برنامه ها می توان به نظارت قبل و حین تجویز آنتی بیوتیک ها توسط پزشک متخصص اشاره کرد. همچنین در صورتی که شرایط بالینی بیمار اجازه دهد، ترجیح فرم خوراکی آنتی بیوتیک به فرم های تزریقی و تبدیل فرم های تزریقی آن ها به فرم خوراکی است.

فلوشیپ فوق تخصصی نقص ایمنی، سرطان و پیوند بیان کرد: با توجه به استراتژی در استواردشیپ آنتی بیوتیکی در استفاده ترجیحی از آنتی بیوتیک های خوراکی به جای تزریقی؛ دارو هایی باید در این سیستم استواردشیپ در فرم خوراکی استفاده شود که فراهمی زیستی ( درصدی از دارو یا سم است که در گردش خون وارد می شود) بالایی داشته باشد تا بتواند جایگزین فرم های تزریقی شود.

این متخصص عفونی گفت: استفاده از آنتی بیوتیک های خوراکی باعث می شود که مدت زمان بستری بیماران کاهش پیدا کند و به تبع آن هزینه های درمانی کاسته شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 191 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 5 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها