اطلاعات سفر آنچه همه در مورد کلسترول موجود در غذاها اشتباه می کنند - اطلاعات سفر

روزیاتو/ بسیاری از مردم از میزان کلسترول بدنشان نگران هستند و دلیل خوبی هم برای این نگرانیشان دارند. بیش از یک سوم آمریکایی ها از کلسترول بالا رنج می برند که این آن ها را در معرض مشکلاتی مانند سکته و بیماری های قلبی که یکی از بزرگترین دلایل مرگ در آمریکاست قرار می دهد. چیزی که شما می خورید نقش مهمی در سلامت قلب و عروق شما دارد و پر واضح است که خوردن خوراکی هایی با کلسترول بالا می تواند به افزایش مقدار کلسترول بدن شما بینجامد اما این رابطه به همین سادگی نیست.

در دستورالعمل های غذایی میزان حداکثر کلسترولی که هر فرد باید در وعده غذایی خود دریافت کند مشخص نشده است. چرا که میزان کلسترول غذایی که ما دریافت می کنیم مشکل اصلی نیست. زنان در روز ۲۵۰ میلی گرم کلسترول و مردان ۳۵۰ میلی گرم از آن را در روز مصرف می کنند.

یک دوره آنالیز در سال ۲۰۱۹ روی نتایج ۵۰ تحقیق کار کرد و نشان داد هیچ ارتباط قابل توجهی بین کلسترول بالای بدن در اثر مصرف وعده غذایی با کلسترول و بیماری های قلبی عروقی وجود ندارد. در جایی میزان مصرف کلسترول خطر محسوب می شود که مردم سه برابر حد معمول غذا مصرف کنند.

خوردن غذاهایی که پر از کلسترول است کلسترول خون را افزایش می دهد و معمولا این افزایش به مقدار کمی است. اما اثر خوردن غذاهایی که حاوی کلسترول است، آنچنان که انتظار می رود زیاد نیست چرا که بیشتر کلسترول موجود در خون در واقع تولیدی خود بدن هستند. وقتی که مقدار زیادی کلسترول مصرف می کنید بدن برای جبران آن، تولید کلسترول را کم می کند.

موردی که بیشتر از کلسترول باعث نگرانی است چیزی است که در کنار آن سرو می شود و آن هم چربی اشباع است. خوردن غذاهایی با چربی اشباع تولید لیپوپروتئین های کم چگال (LDL که به آن کلسترول بد نیز می گویند) را در بدن افزایش می دهد. که می تواند در داخل رگ ها جمع شده، جریان خون در قلب و مغز را محدود کند و احتمال حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد. چربی اشباع شده مقصر بزرگتری برای افزایش کلسترول خون نسبت به کلسترولی است که از غذاهای معمولی کسب می کنیم.

حیوانات به علاوه انسان ها در بدنشان کلسترول را می سازند تا بسیاری از عملکردهای مهم را در بدن انجام دهند. این عملکردها عبارتند از ساخت هورمون های جنسی، تبدیل نور خورشید به ویتامین D و تشکیل غشای سلول. گیاهان کلسترول نمی سازند پس کلسترولی که ما در بدنمان دریافت می کنیم از خوردن محصولات باقی حیوانات مانند گوشت و لبنیات بدست می آید. یکی از خوراکی های دیگری که سرشار از کلسترول است، تخم مرغ ها هستند. تخم مرغ دارای چربی اشباع کمی است اما حاوی کلسترول بسیار زیادی است.

یک تخم مرغ حاوی ۱٫۶ گرم چربی اشباع و ۱۸۷ میلی گرم کلسترول است. علم در مورد خوب یا بد بودن تخم مرغ برای سلامتی انسان تصمیمی نمی گیرد. بعضی از تحقیقات نشان می دهند که این خوراکی ریسک بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد و این در حالی است که بقیه آن ها نتیجه گرفتند که این اتفاق نمی افتد. یکی از مواردی که باید در تحقیق ها لحاظ شود آن است که شرکت کنندگان در این مطلعات گزارش دهند که چه تعداد تخم مرغ را در مصرف می کنند و چه چیز دیگری را همراه با آن می خورند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 98 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها