اطلاعات سفر آیا واکسیناسیون به حیات کرونا پایان می دهد؟ - اطلاعات سفر

ایرنا/فوق تخصص ریه و متخصص داخلی معتقد است: ویروس کرونا به منظور ماندگاری و بقا نیازمند یافتن میزبان جدید است، با واکسیناسیون سراسری و ایمنی جمعی و در نتیجه کاهش میزبان جدید به تدریج این ویروس نیز از بین خواهد رفت.

محمدرضا زاهدپور انارکی افزود: ویروس کرونا با گذشت زمان به سمت “تهاجمی شدن” و “خودمیرانه (از بین رفتن)” پیش می رود و این امر به تدریج ساختار ویروس را نابود می کند.

وی تصریح کرد: ویروس موتاسیون یافته نیز بدون میزبان جدید باقی نمانده و بنابراین ایمنی جمعی می تواند حیات و ماندگاری ویروس را نابود کند.

به گفته زاهدپور انارکی، اما این بیماری می تواند همچون سرماخوردگی، ویروس آنفلوآنزا و برخی بیماری های ضعیف تنفسی به حیات خود ادامه دهد.

آیا ویروس کرونا “میزبان به میزبان” هم ضعیف می شود؟

این فوق تخصص ریه تاکید کرد: بیماری های ویروسی عمدتا میزبان به میزبان نیز می شوند، اما سیستم ایمنی بدن و شدت بیماری هم در ابتلا و تشدید وضعیت بیماری نقش خواهد داشت. به عنوان مثال، در یک میزبان با نقص ایمنی، ویروس ضعیف شده هم آسیب رسان خواهد بود.

وی همچنین در خصوص عوارض بیماری کووید۱۹ گفت: اغلب بهبودیافتگان کرونا به سلامت کامل بازگشته، اما برخی بیماران با وضعیت شدید بیماری که نیازمند مصرف کورتن و تزریقات رمدسیویر و… می شوند، گاه فیبروز ریه را تجربه می کنند.

(فیبروز ریه به مفهوم تشکیل بافت فیبروز در ریه است که با علائم بالینی کوتاهی تنفس، سرفه مزمن، تنگی نفس، خستگی، بی اشتهایی و کاهش وزن، کاهش توان تأمین اکسیژن بدن، تغییرات کدورتی در عکس رادیوگرافی و تغییرات عملکرد در تست های ریوی همراه است.)

زاهدپور انارکی تاکید کرد: بنابراین در حال حاضر باید با رعایت اصول حفاظتی همچون استفاده از ماسک استاندارد، تغذیه مناسب (به ویژه مصرف سبزیجات ومیوه جات) و خواب کافی سیستم ایمنی بدن را به منظور مقابله با این بیماری تقویت کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها