اطلاعات سفر از همه ظرفیت ها برای توسعه گردشگری استفاده می کنیم - اطلاعات سفر

ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از همه ظرفیت ها برای توسعه گردشگری استفاده می کنیم.

قضیه چیست؟

علی اصغر مونسان در مراسم شب فرهنگی ایران و قزاقستان به میزبانی استان گلستان اظهار کرد: برنامه های فرهنگی همچون شب فرهنگی ایران و قزاقستان به میزبانی استان گلستان می تواند به شناخت بیشتر ملت ها از یکدیگر و ایجاد ارتباطات پایدار و توسعه مراودات کمک کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه روابط منطقه ای جز اصول راهبردی دولت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: امیدواریم استان گلستان موفق شود بواسطه برگزاری برنامه شب های فرهنگی و تکثر اقوام در این منطقه، از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.

مونسان با اشاره به اینکه وزارت میراث فرهنگی برای کمک در راستای تقویت روابط ایران و قزاقستان آمادگی دارد، گفت: آمادگی داریم سالانه میزبان هفته فرهنگی ایران و قزاقستان به میزبانی استان گلستان باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید بیش از ۴۸۰ هتل و ۲۲۰۰ واحد بومگردی به مجموعه های گردشگری کشور اضافه شده است.

مونسان بیان کرد: گردشگری منطقه ای موضوع بسیار مهمی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و تلاش می کنیم بخصوص در استان های مرزی کشور روابط با کشورهای همسایه را برقرار کرده تا در قالب گردشگری، روابط بین ملت ها گسترش یابد.

روابط ایران و قزاقستان عمیق است

سفیر جمهوری قزاقستان در ایران گفت: قزاقستان دوست و برادر ایران بوده و نبود مشکل را بارها مقامات دو کشور در دیدارهای مختلف بیان کرده اند. البته تاریخ گواه این مطلب است و روابط دو کشور در همه بخش های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسیار عمیق است.

وی ایران را به عنوان یک برادر و دوست بسیار کشوری بزرگ و صمیمی دانست و افزود: فرزندان ما که در ایران به دنیا آمدند یا کسانی که بعد از بدنیا آمدن در کشور شما به کشور ما بازگشتند، باید فرزندان خود را جهت احترام به ایران تربیت کنند. اورازبای بیان کرد: پذیرش قزاق ها در ایران را ارج می نهیم و این مهمان پذیری و اقامت هموطنان خود در خاک ایران را که بیشتر در گلستان هستند را فراموش نمی کنیم.

هفته آخر اسفند هرسال به عنوان هفته فرهنگی ایران و قزاقستان نامگذاری می شود

استاندار گلستان نیز در این مراسم که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، گفت: با موافقت وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از این پس هفته آخر اسفند هرسال به عنوان هفته فرهنگی ایران و قزاقستان نام گذاری و به نمایندگی از ایران در استان گلستان جشن هایی بصورت رفت و برگشت در دو کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بدنبال تقویت روابط با کشور قزاقستان هستیم، تصریح کرد: از ۱۲ فروردین سال آینده پرواز از فرودگاه بین المللی گرگان به سمت آکتائو قزاقستان آغاز خواهد شد.

استاندار گلستان یادآور شد: هفته گذشته اتصال خط عریض در مسیر ریلی ایران، ترکمنستان، قزاقستان را داشتیم که این موضوع، علاوه بر کاهش هزینه ها و افزایش ترددها، کاهش زمان را بدنبال خواهد داشت.

از همه ظرفیت ها برای توسعه گردشگری استفاده می کنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 149 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 5 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها