اطلاعات سفر اعلام کاهش شدید گردشگران پرتغال - اطلاعات سفر

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کاهش شدید گردشگران پرتغال مشاهده می شود.

جریان چیست؟

آمارهای رسمی نشان می دهند با توجه به اینکه در اوایل سال جاری در پی افزایش همه گیری ویروس کرونا قرنطینه در پرتغال اجرا شد، آمار گردشکران خارجی این کشور در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته ۹۲ درصد کاهش داشته است.

مرکز ملی آمار این کشور اعلام کرد فقط ۱۶۰هزار گردشگر خارجی در فاصله ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ در هتل های پرتغال اقامت داشته اند. نخستین قرنطینه پرتغال از اواسط مارس ۲۰۲۰ آغاز شد که سبب شد سه ماهه نخست سال گذشته کمتر تحت تاثیر محدودیت ها قرار بگیرد.

مرحله دوم قرنطینه پرتغال در بخش اعظمی از سه ماهه اخیر اعمال شد تا با افزایش ناگهانی گسترش ویروس کرونا مقابله شود اما مدتی است که روند کاهش تدریجی محدودیت ها در این کشور آغاز شده است.

آمارهای رسمی همچنین نشان می دهند آمار اقامت شبانه گردشگران بریتانیایی، بزرگترین منبع گردشگران خارجی پرتغال به نسبت سال گذشته ۹۴ درصد کاهش داشته است.

حوزه گردشگری پرتغال که پیش از همه گیری کرونا حدود ۱۵ درصد از تولیدات ناخالص داخلی کشور را در برمی گرفت، سال گذشته بدترین آمارها از اواسط دهه ۸۰ میلادی تاکنون را به ثبت رساند. شمار گردشگران خارجی در سال گذشته با ۷۶ درصد کاهش به کمتر از چهار میلیون نفر رسید.

اعلام کاهش شدید گردشگران پرتغال
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 3 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها