اطلاعات سفر اعلام کشف گورهای باستانی عجیب در مصر - اطلاعات سفر

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف گورهای باستانی عجیب در مصر صورت گرفته است.

داستان چیست؟

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر از کشف این گورستان در منطقه باستانی در استان دقهلیه در شمال شرقی شهر قاهره خبر داده است.

این گورستان شامل ۶۸ گور است که به شکل بیضی حفر شده و قدمت آنها به دوره پیش دودمانی مصر حدود ۶۰۰۰ تا ۳۱۵۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

همچنین ۳۷ گور مستطیلی شکل نیز در این محوطه یافت شده که مربوط به دوره باستانی موسوم به دوره میانی دوم (از سال ۱۷۸۲ تا ۱۵۷۰ پیش از میلاد) است.

شش گور باقی مانده دیگر نیز به شکل بیضی هستند که قدمت آنها مربوط به دوره پیش دودمانی سوم مصر بین سالهای ۳۲۰۰ تا ۳۰۰۰ قبل از میلاد مسیح است.

طبق اعلام وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، باستان شناسان از درون این گورها بقایای انسان های بالغ و کودکان، اشیای مربوط به مراسم تدفین و کوزه های تاریخی را کشف کرده اند.

باستان شناسان چندی پیش نیز در مصر دست به اکتشافی بزرگ زدند و با کاوش در منطقه جنوبی شهر اقصر مصر بقایای یک شهر گمشده با قدمت بیش از سه هزار را کشف کردند.

گفته می شود این شهر که آتن نام دارد توسط «آمن هوتب» سوم، نهمین پادشاه دودمان هجدهم مصر باستان بنا نهاده شده که بین سالهای ۱۳۹۱ تا ۱۳۵۳ قبل از میلاد بر مصر حکمرانی می کرده است.

دولت مصر امیدوار است با این اکتشافات، صنعت گردشگری خود را که بدلیل ناآرامی های سیاسی، گروه تروریستی داعش و همه گیری ویروس کرونا با تبعات منفی فراوانی روبرو شده، بار دیگر به روزهای پررونق بازگرداند.

اعلام کشف گورهای باستانی عجیب در مصر
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها