اطلاعات سفر اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی در دولت دوازدهم ده برابر شدند - اطلاعات سفر

ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی در دولت دوازدهم ده برابر شدند.

داستان چیست؟

ابوالفضل مکرمی فر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: در سال ۹۶ تعداد بومگردی های استان ۱۳ واحد بود که با حمایت دولت و ترغیب انجام شده هم اکنون این شمار به ۱۲۰ واحد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین طی ۲ سال اخیر برای ۱۵۳ اقامتگاه بومگردی موافقت اصولی صادر شده که به صورت میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت:طی ۶ماهه نخست سال آینده تعداد ۳۰ اقامتگاه بومگردی استان افتتاح می شود و ۱۵۳ واحد دارای موافقت اصولی نیز تاپایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

مکرمی فر افزود: به این ترتیب با افتتاح ۱۸۳ اقامتگاه بومگردی تا پایان سال آینده و با توجه به فعال بودن ۱۲۰ واحد در استان، تعداد اقامتگاههای بومگردی خراسان رضوی به ۳۰۳ واحد یعنی سه برابر شمار موجود افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: هم اکنون ۹۶۰ نفر در ۱۲۰ واحد بومگردی استان خراسان رضوی اشتغال دارند که دارای چهار هزار و ۲۶۵ نفر-روز ظرفیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۹۷ اقامتگاه بومگردی در استان پرداخت شده است.

مکرمی فر حجم سرمایه گذاری انجام شده در ۱۲۰ واحد بومگردی فعال استان را هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: خوشبختانه، سرمایه گذاران و گردشگران اقبال خوبی به اقامتگاههای بومگردی و گردشگری بومگردی کرده اند.

اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی در دولت دوازدهم ده برابر شدند
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها