اطلاعات سفر بازاریابی عامل اصلی موفقیت در صنعت گردشگری سلامت است - اطلاعات سفر

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، بازاریابی عامل اصلی موفقیت در صنعت گردشگری سلامت است.

راهبردهای بازاریابی در گردشگری سلامت

به نقل از توریسم، امروزه مقاصد مهم گردشگری پزشکی شامل کشورهایی مانند تایلند، هند، مکزیک، کره جنوبی و مالزی است که ترکیبی از راهبردهای مقرون بصرفه بودن و کیفیت مراقبت های بهداشتی را در کنار دسترسی به مناظر جذاب و آرام بخش برای بهبودی به بیماران ارائه می کنند و براساس گزارش شاخص گردشگری پزشکی ۲۰۱۶، اروپا، فرانسه، آلمان، سوئیس، ایتالیا و لهستان نیز بتدریج در حال تبدیل شدن به مقصدهای انتخابی برای گردشگری پزشکی هستند.

راهکارهای ایجاد یک برند موفق در مرکز بازار گردشگری پزشکی، تامین نیازهای گردشگر پزشکی معمولی بین المللی است و بیشتر این راهکارها به همکاری موثر بخش دولتی و خصوصی نیاز دارند.

کیفیت مراقبت های بهداشتی از محرک های سفر پزشکی است. فعالان این صنعت چندین راهبرد را برای افزایش ارزش و کیفیت خدمات خود برای برجسته کردن آنها از رقبا، با ایجاد رقابت در بازار گردشگری سلامتی اتخاذ کرده اند.

محققان اظهار کردند: کشورها و بیمارستان هایی که خدمات مراقبت های بهداشتی باکیفیت بالا را با قیمت های مقرون بصرفه و بسیار رقابتی ارائه می دهند، سهم بیشتری از بازار گردشگری سلامت را به خود اختصاص می دهند. به عنوان مثال، از سال ۲۰۱۶، هزینه جراحی تعویض مفصل ران در ایالات متحده که از روش های معمول ارتوپدی است، ۴۰هزار و ۳۶۴ دلار ذکر شده است، در حالیکه بیماران در تایلند و هند می توانند همان خدمات و با همان کیفیت را به ترتیب با هزینه ۱۷ هزار و ۷ هزار دلار دریافت کنند.

همچنین حمایت دولت می تواند در ایجاد انگیزه برای گردشگری سلامت نقش داشته باشد؛ بعنوان مثال، هواپیمایی ترکیه به عنوان راهی برای افزایش بیماران بین المللی به گردشگران پزشکی تخفیف می دهد.

بیماران می خواهند از صلاحیت متخصصان مراقبت های بهداشتی یک مرکز اطمینان داشته باشند. در دسترس بودن زیرساخت های پیشرفته فناوری در مقصد برای گردشگری پزشکی بین المللی اهمیت زیادی دارد. بنابراین، یک راهبرد عمده بازاریابی در بازار گردشگری سلامت، بهبود کیفیت پرسنل و زیرساخت های مراقبت های بهداشتی است و کشور مالزی نمونه خوبی در این زمینه است که توانسته طی دهه گذشته رشد خارق العاده ای در بازار گردشگری سلامت تجربه کند.

راهبرد دیگری که بیمارستان های پیشرو در زمینه گردشگری سلامت بکار می گیرند، نمایش تعداد و صلاحیت متخصصان بهداشت در صفحات اینترنتی بوده و این عامل به تنهایی در افزایش مسافران پزشکی به ویژه مسافران کشورهای غربی تاثیر بسزایی داشته است. همکاری های بین المللی می تواند در تحریک و افزایش متخصصان مراقبت های بهداشتی بیمارستان های همکار در کلاس جهانی موثر باشد.

گردشگران پزشکی به کشورهایی سفر می کنند که نه تنها خدمات بهداشتی باکیفیت و مقرون بصرفه ارائه می کنند، بلکه راحتی را نیز تجربه می کنند. بیمارستان ها باید راهبردهایی را ارائه دهند که تجربه بدون استرس را برای بیمار فراهم کنند تا تحت حمایت بین المللی بیشتری قرار گیرند.

واحد بیماران بین الملل بیمارستان ها ساده ترین راه برای دستیابی به مشتریان هدف است. خدمات این بخش شامل ارائه اطلاعات ارزشمند به گردشگران بالقوه پزشکی در مورد خدمات ارائه شده و جلوگیری از موانع ارتباطی بااستفاده از پرسنل آموزش دیده ای است که به چندین زبان صحبت می کنند تا ارتباط آسان با بیماران را تضمین کنند.

سایر راهبردهای بازاریابی که توسط بخش های گردشگری بین المللی استفاده می شود، ارتباط مستقیم با بیماران از طریق آژانس های گردشگری پزشکی برای ارائه خدمات حمل ونقل پزشکی و امکانات رفاهی برای کشور مقصد است.

موفقیت در گردشگری پزشکی مانند هر صنعت دیگری، به دانش و اجرای صحیح راهبردهای اصلی بستگی دارد که باید براساس نیاز مصرف کنندگان احتمالی باشد، بنابراین ایجاد یک بازار مناسب گردشگری پزشکی مستلزم همکاری بین بخش های بهداشت عمومی و خصوصی است.

بازاریابی عامل اصلی موفقیت در صنعت گردشگری سلامت است

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 5 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها