اطلاعات سفر باز شدن مرزهای کشورهای آسیایی بعد از کرونا و جریانات پیش رو - اطلاعات سفر

با اینکه کرونا از چین سرچشمه گرفت، درصد بیماری در آنجا بطرز فوق العاده ای پایین آمد و تقریبا دیگر اثری از آن در این کشور دیده نمی شود. این الگو در بیشتر کشورهای دیگر آسیا نیز صدق می کند، چرا که در این کشورها روشهای پیگیری بیماران و آزمایشات بسیار کاملتر و موثرتر از بیشتر بخش های دیگر جهان بودند. البته در این میان، کشوری مانند هند با آمار بیش از ۱۱ میلیون بیمار مبتلا به کرونا در فوریه یک استثنا بشمار می آید. در عین حال، کشورهایی مانند مالدیو بطور کامل به روی گردشگران باز شده اند. در فصل پاییز، دومین موج بیماری های ناشی از کرونا در آسیا آغاز شد؛ اما افزایش آمار بیماران نسبت به سایر نقاط جهان بسیار جزیی بود. با ما در مقاله کدام کشورهای آسیایی مرزها را باز کرده اند؟ همراه باشید تا از باز شدن مرزهای کشورهای آسیایی بعد از کرونا آگاهی یابید.

لازم هست بدانید که بعد از اینکه نوع جهش یافته ویروس در دسامبر در بریتانیا کشف شد، برخی از مقاصد گردشگری آسیا که ورود گردشگران بریتانیایی را آزاد اعلام کرده بودند، پروازهای ورودی از اروپا را معلق نمودند.

باز شدن مرزهای کشورهای آسیایی بعد از همه گیری کرونا

مرزهای کشور بوتان بسته هستند و ورود به این کشور برای گردشگران کشورهای مختلف ممنوع است. براساس مقاله کدام کشورهای آسیایی مرزها را باز کرده اند؟ باید بدانید که این کشور بهمراه هند بخشی از حباب گردشگری Travel bubble است؛ اما به نظر نمی رسد به این زودی ها مرزهای خود را برای سایر گردشگران باز کند.

بوتان

مرزهای کامبوج از اواخر ماه می آغاز به باز شدن کردند؛ اما اهدای ویزا به محض ورود به حالت معلق درآمد و ویزاهای گردشگری صادر نمی شوند. گردشگران برای ورود به این کشور می بایست ۷۲ ساعت قبل از روز رسیدن خود یک تست کرونا بدهند و پاسخش می بایست منفی باشد. براساس مقاله باز شدن مرزهای کشورهای آسیایی بعد از کرونا باید بدانید که دولت کامبوج از گردشگران می خواهد قبل از ورود به کشور ۲۰۰۰ دلار برای هزینه های بعدی آزمایش و قرنطینه پرداخت کنند. این تست کرونا نیز اجباری است و هزینه آن از این مبلغ تامین می گردد و به محض رسیدن، تست کرونا انجام می گیرد. همه گردشگران می بایست از لحظه رسیدن تا ۱۴ روز قرنطینه شوند و می بایست بیمه سلامتی ۹۰ دلاری دولت را خریداری نمایند.

کامبوج

با اینکه تعداد پروازهای تجاری به چین کاهش یافته اند، این کشور پروسه اهدای ویزای خود به ۱۳ کشور آسیایی و ۳۶ کشور اروپایی را آغاز نمود. به علت کشف ویروس جهش یافته کرونا در بریتانیا در اواخر دسامبر، تمامی پروازهای مستقیم بین چین و بریتانیا به حالت معلق درآمدند. شهروندان آمریکایی که دارای ویزا هستند و می خواهند به چین وارد شوند، می بایست چهارده روز قرنطینه و تحت نظارت باشند. از ششم نوامبر هر گردشگری که می خواهد وارد چین شود، می بایست تست کووید نوزده را انجام دهد و ۴۸ ساعت قبل از انجام پرواز به سمت چین می بایست آنتی بادی ویژه کرونا را دریافت نماید.

براساس مقاله کدام کشورهای آسیایی مرزها را باز کرده اند؟ باید بدانید که تست کرونا می بایست در آزمایشگاه هایی که مورد تایید چین هستند، صورت گیرد. هر گردشگری که با واکسن های ساخت چین واکسینه شده باشد، می تواند وارد این کشور شود. هر کسی که به سمت چین پرواز می کند، می بایست فرم سلامت را پر کند و یک کیو آر کد تهیه نماید که قبل از سوار شدن بر هواپیما اسکن می شود.

چین

تمامی غیر هنگ کنگی هایی که از طریق هوا و از هر کشوری غیر از چین، ماکائو و تایوان به هنگ کنگ سفر می کنند، ورودشان به این کشور ممنوع بوده و شهروندان کشورهای ذکر شده می بایست ۱۴ روز تحت قرنطینه قرار گیرند تا عدم وجود بیماری کرونا ثابت شود. از ماه دسامبر، هر گردشگری که برای بیش از دو ساعت در ۲۱ روز گذشته به برزیل، ایرلند، بریتانیا یا آفریقای جنوبی سفر داشته باشد، ورودش به کشور ممنوع است. هر کسی که از هر کشوری غیر از چین به هنگ کنگ سفر کند، می بایست در یکی از هتل های تعیین شده به مدت ۲۱ روز قرنطینه شود. گردشگران می بایست قبل از سوار شدن بر پروازهایی که به سوی هنگ کنگ می آیند، مدرکی از رزرو هتل خود داشته باشند. زمانیکه به هنگ کنگ می رسند، در فرودگاه مورد تست کرونا قرار می گیرند و می بایست منتظر نتیجه تست بمانند.

هنگ کنگ

مرزهای کشور هند بسته باقی می مانند و گردشگران اروپایی و آمریکایی اجازه ندارند برای گردشگری وارد این کشور شوند؛ حتی اگر پاسپورت یا ویزا داشته باشند؛ مگر آنکه نیاز اضطراری به انجام این سفر داشته باشند. سفرهای تجاری ممکن هستند؛ بشرطی که مسافران یک فرم مخصوص را پر کنند؛ مورد آزمایش سلامت قرار بگیرند و از لحظه ورود وارد قرنطینه شوند.

هند

گردشگرانی که دارای ویزای معتبر و اجازه سکونت باشند می توانند وارد این کشور شوند. اگر اجازه ورود به کشور پیدا کنند، می بایست از ۷۲ ساعت قبل تست کرونا داده باشند و حداقل برای پنج روز در محلی معین شده توسط دولت قرنطینه شوند. با وجود فرض جمعی که بالی Bali به روی گردشگران باز خواهد شد، ماموران دولتی روز خاصی را برای باز شدن این جزیره به روی گردشگران تعیین نکرده اند.

اندونزی

ژاپن هنوز هم ورود گردشگران خارجی از بیشتر کشورها را به کشورش آزاد نکرد. همچنین کسانی که در ۱۴ روز گذشته از کشورهای ممنوع موجود در فهرست این کشور عبور کرده باشند، نمی توانند وارد ژاپن شوند. تنها درصورتی می توانند وارد کشور شوند که استثنا باشند. گردشگران تایید شده می بایست از ۷۲ ساعت قبل تست منفی کرونا ارائه دهند، به محض ورود مورد تست کرونا قرار بگیرند و می بایست برای ۱۴ روز قرنطینه شوند. براساس مقاله باز شدن مرزهای کشورهای آسیایی بعد از کرونا باید بدانید که برای کسانی که از برزیل، ایرلند، اسرائیل، آفریقای جنوبی یا بریتانیا به ژاپن وارد می شوند، سه روز اول قرنطینه می بایست در یک مکان دولتی انجام گیرد.

ژاپن

در فصل تابستان، دولت لائوس قوانین جدیدی برای ورود و خروج اعلام نمود تا به کاهش و کنترل پخش ویروس کووید نوزده منتهی شود. بیشتر مرزهای این کشور هنوز بسته هستند و تمامی ورودها به این کشور می بایست به شرط انجام تست کرونا به محض ورود و ۱۴ روز قرنطینه در هتل به هزینه خود گردشگر انجام گیرد. تنها کسانی که دارای ویزای بلند مدت باشند می توانند وارد این کشور شوند و پروسه های فوق را انجام دهند.

لائوس

مالزی نیز ورود شهروندان کشورهای دیگر از جمله آمریکایی ها و اروپایی ها را به این کشور ممنوع اعلام کرد. برای گردشگران خارجی که دارای پاسپورت و ویزای طولانی مدت هستند استثناهایی وجود دارد؛ اما آنها ابتدا می بایست از این کشور تقاضای تایید ورود خود را نمایند. سایر استثناها مربوط به گردشگران پزشکی می باشد که از برونئی، سنگاپور، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند به این کشور سفر می کنند. این گردشگران می بایست قبل از سفر به مالزی مورد تست کرونا قرار بگیرند و دقیقا به محض رسیدن، تحت قرنطینه و درمان قرار گیرند.

مالزی

مالدیو پذیرای گردشگران از تمامی کشورها است؛ اما گردشگران می بایست تست کرونای خود را از ۹۶ ساعت قبل به این کشور ارائه دهند. نتیجه تست می بایست به صورت آنلاین با فرم مخصوص درخواستی به دولت مالدیو ارائه شود و سپس سفر صورت گیرد.

مالدیو

تمامی گردشگران خارجی که وارد میانمار می شوند، می بایست از ۷۲ ساعت قبل از سفر، تست کرونای منفی خود را به دولت این کشور ارائه نمایند و به محض ورود به مدت هفت روز در قرنطینه قرار گیرند. همچنین از گردشگران خواسته می شود تا هفت روز قبل از انجام سفر، خود را در خانه شان مورد قرنطینه قرار دهند و می بایست برای آن مدرک ارائه نمایند.

میانمار

نپال سخت گیری خود در مورد قوانین قرنطینه را کمتر نمود و به گردشگرانی که با لوازم نقلیه شخصی به این کشور سفر می کنند، اجازه ورود صادر می نماید. دولت این کشور باز شدن مرزهای آن به سوی گردشگران را به تاخیر انداخت؛ به جز گردشگرانی که برای کوهنوردی و جنگل نوردی و فعالیت های ماجراجویانه ای از این قبیل به این کشور سفر می کنند. گردشگران تنها کافیست ویزای خود را تهیه کنند، ۷۲ ساعت قبل یک تست کرونا با نتیجه منفی ارائه نمایند و به محض اینکه به نپال می رسند، به مدت ۷ روز در یک هتل رزرو شده تحت قرنطینه قرار بگیرند. آنها همچنین می بایست بیمه مسافرتی به ارزش حداقل ۵۰۰۰ دلار تهیه کرده باشند. در روز پنجم قرنطینه، آنها می بایست دوباره مورد تست کرونا قرار بگیرند و نتیجه این تست می بایست منفی باشد.

نپال

گردشگرانی که به مدت کوتاه از سنگاپور بازدید می کنند، ورودشان به این کشور ممنوع است. تنها افرادی که ساکن این کشور باشند می توانند وارد شوند؛ اما می بایست به مدت ۱۴ روز مورد قرنطینه قرار بگیرند. کسانی که قرنطینه خود را بشکنند، ممکن است تا ۱۰ هزار دلار جریمه شوند یا به زندان محکوم شوند. تمامی گردشگرانی که وارد سنگاپور می شوند، به محض ورود مورد تست کرونا قرار می گیرند. دولت سنگاپور قصد دارد مرزهای این کشور را به روی گردشگران تجاری باز کند؛ البته آنها نیز می بایست در قرنطینه قرار بگیرند و بطور مرتب تست کرونا بدهند. از دسامبر، سنگاپور اجازه ورود هیچ مسافری را به کشورش نمی دهد؛ مگر آنکه او شهروند دائمی سنگاپور باشد.

سنگاپور

برنامه کره جنوبی برای ورود بدون ویزای گردشگران اروپایی و آمریکایی به این کشور بطور کامل لغو شده و هر گردشگری از هر کشور می بایست دارای ویزا باشد تا بتواند وارد این کشور شود. بیشتر گردشگران خارجی که به کره جنوبی سفر می کنند می بایست نتیجه منفی تست کرونای خود را ارائه کنند و ۱۴ روز به هزینه خود در قرنطینه قرار بگیرند. بعد از دو تست منفی، می توانند از قرنطینه آزاد شوند. دولت کره جنوبی تمامی پروازها از بریتانیا به این کشور را تا آوریل لغو نمود.

کره جنوبی

کشور سریلانکا بعد از ممنوعیت ده ماهه، از ماه ژانویه مرزهای خود را به روی گردشگران باز کرد. بازدیدکنندگان می بایست از ۷۲ ساعت قبل نتیجه منفی تست کرونای خود را ارائه نمایند. سپس دوباره به محض ورود و در روز هفتم سفر خود مورد تست کرونا قرار می گیرند. گردشگران تنها اجازه دارند در نقاط گردشگری تایید شده رفت و آمد کنند.

سری لانکا

از اول ژانویه، تمامی پروازها بین تایوان و بریتانیا به حالت معلق در آمدند و گردشگران خارجی بطور کل اجازه ورود به تایوان را ندارند؛ مگر این که جزو استثناها باشند. هر کسی که اجازه ورود به تایوان را پیدا کند، می بایست از ۷۲ ساعت قبل تست کرونا بدهد و نتیجه منفی آن را ارائه کند و ضمنا ۱۴ روز در قرنطینه قرار بگیرد.

تایوان

در دسامبر، دولت تایلند محدودیت های سفر را برای گردشگران بیش از ۵۰ کشور کمتر کرد. گردشگران می بایست برای یک ویزای توریستی خاص درخواست بدهند و این ویزا تنها به گردشگرانی تعلق می گیرد که بخواهند حداقل ۹۰ روز در تایلند بمانند. آنها می بایست مدارک اقامت طولانی خود را ارائه نمایند تا بتوانند درخواست بدهند. قبل از پرواز گردشگران می بایست از ۷۲ ساعت قبل نتیجه منفی تست کرونای خود را ارائه کنند و به محض ورود، به مدت دو هفته در قرنطینه قرار بگیرند. هیچ گردشگری که قصد بازدید کوتاه مدت داشته باشد، اجازه ورود به تایلند را ندارد؛ مگر اینکه شامل استثناها شود.

تایلند

ویتنام ورود همه گردشگران خارجی را معلق نموده و تعداد استثناهایی که می توانند وارد این کشور شوند، فوق العاده محدود است. رفت و آمد در این کشور بطرز شدیدی محدود شده و در سرتاسر کشور ایستگاه های آزمایش سلامت قرار گرفته اند. آنهایی که اجازه ورود به کشور را پیدا می کنند، می بایست نتیجه منفی تست کرونای خود را ارائه نمایند، در قرنطینه اجباری به هزینه خود قرار گیرند و بطور مداوم مورد تست کرونا باشند.

ویتنام
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 171 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها