اطلاعات سفر باورتان می شود این چیزها حساسیت زا باشند؟ - اطلاعات سفر

طبق محاسبات و مطالعات انجام شده بیش از ۳۰ درصد از جوانان و ۴۰ درصد از کودکان دچار آلرژی هستند. در حالی که همه آلرژی های مربوط به مواد غذایی ، حیوانات خانگی و آب و هوا را می دانند اما مواد آلرژی زایی هم هستند که بسیار نادر می باشند اما ممکن است شما به آن ها آلرژی داشته باشید.

۱٫ موبایل و تبلت

در جهان تکنولوژی نمی توان تصور کرد که انسان بدون دستگاه هایی مثل موبایل و تبلت زندگی کند اما بعضی از افراد مجبورند این کار را انجام دهند زیرا به فلزاتی مثل نیکل و کبالت حساسیت دارند که در اکثر گوشی های تلفن همراه هم استفاده می شود.

این افراد بعد از لمس این دستگاه ها دچار خارش در دست، گوش و گونه های صورت می شوند . اگر هنگام لمس موبایل این علائم را دارید، حتماً باید میزان استفاده از آن ها را کاهش دهید و هنگام صحبت کردن با گوشی از هندزفری استفاده کنید.

۲٫ دکمه های شلوار

دکمه های شلوار هم معمولا از نیکل ساخته شده اند و همان داستان آلرژی به گوشی های موبایل را رقم می زنند. افرادی که به این فلز آلرژی داشته باشند، قطعا از مشکلات زیادی رنج خواهند برد و دچار خارش می شوند. پس بهتر است بین دکمه شلوار و پوست شما یک مانع مثل تی شرت وجود داشته باشد.

۳٫ گوشت قرمز

یک تکه کوچک از گوشت قرمز ممکن است مشکلاتی مثل گرفتگی و کیپ شدن بینی را برای شما ایجاد کند و مدام در حال عطسه باشید. بدن بعضی از انسان ها نیز کاملا دچار خارش خواهد شد و احساس حالت تهوع خواهند داشت. آیا این علائم برایتان آشنا نیست؟! پس احتمالاً به گوشت قرمز حساسیت داشته باشید و این آلرژی می تواند در هر سنی ایجاد شود.

۴٫ میوه های گرده افشانی شده

اگر میوه های گرده افشانی شده مثل کیوی ، سیب و غیره را میل می کنید و ناگهان در لب ها، درد و احساس سوزش پیدا می کنید، احتمالاً به سندروم آلرژی دهانی مبتلا هستید که به آن سندروم گرده غذا هم گفته می شود . این آلرژی روی کودکان تاثیر گذار نیست اما ممکن است در سنین نوجوانی آن ها را درگیر کند.

۵٫ نور خورشید

چه چیزی می تواند بدتر از آلرژی به نور خورشید باشد ؟! افراد مبتلا به این آلرژی به خارش ، التهاب و خراشیده شدن پوست هنگام برخورد با نور آفتاب دچار می شوند که گاهی اوقات داروهای خاص و بیماری هایی می تواند عامل ایجاد این حساسیت شود . اگر مدت زمان طولانی این حساسیت از بین نرفت ، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

۶٫ آب

آکواژنیک اورتیکاریا یک بیماری نادر است که در آن ، پوست انسان نمی تواند هیچ گونه برخوردی با آب را تحمل کند. حتی کم ترین قطره آب نیز باعث ایجاد حساسیت و کهیر در کل پوست می شود. این آلرژی معمولا خانم ها را بیشتر از آقایان درگیر می کند.

۷٫ ورزش

شاید فکر کنید که بعضی از افراد به دنبال بهانه جویی هستند اما ورزش می تواند گاهی اوقات آلرژی زا باشد و همچنین در چنین حالتی بدن نمی تواند پروتئین مواد غذایی را جذب کند ، دمای بدن در طول تمرین بالا می رود و احساس تنگی نفس ، حساسیت و ورم گلو به افراد دست می دهد. در چنین شرایطی افراد حتماً باید تمرینات بسیار آرام تر را انتخاب کنند و همچنین از غذاهایی که غنی از پروتئین هستند، مخصوصاً قبل از ورزش ، خودداری کنند.

۸٫ عرق

هوای آفتابی و گرم مستعد ایجاد حساسیت است و بنابراین ممکن است که به عرق خودتان آلرژی پیدا کنید. این نوع آلرژی به آلرژی کولینرژیک اوریتاکارا معروف است و بعد از این که احساس خنکی کنید ، خود به خود از بین می رود.

۹٫ محصولات آرایشی و مراقبت از پوست

مواد شیمیایی در مواد و محصولات آرایشی ، کرم ها و لوسیون ها ممکن است عامل ایجاد واکنش آلرژیک باشد که بعد از چند ساعت یا چند روز ایجاد می شود . اگر در مورد استفاده از این محصولات مطمئن نیستید ، بهتر است که به یک متخصص آلرژی و یا پوست مراجعه کنید.

۱۰٫ شوینده لباس

بعضی از مواد به کار رفته در شوینده لباس ، عاملی برای ایجاد واکنش آلرژیک هستند. افرادی که از آلرژی رنج می برند، هنگام پوشیدن لباس یا خوابیدن روی ملحفه هایی که با مواد شیمیایی شسته شده اند ، دچار خارش می شوند.

۱۱٫ پاک کننده های خانگی

این آلرژی مانند موارد قبلی هم به دلیل به کار رفتن مواد شوینده ایجاد می شود. علائم آن شامل خارش و قرمزی در مناطقی است که ماده پاک کننده پوست شما برخورد داشته است.

۱۲٫ پشم

همه ما فکر می کنیم که پشم فقط خارش زا است اما بعضی از افراد اصلا نمی توانند آن را تحمل کنند و علت آن هم آلرژی به لانولین است . لانولین یک ماده طبیعی چسبناک است که در بدن گوسفند تولید می شود و همچنین آن را در مواد آرایشی هم به کار می برند و بنابراین افرادی که به پشم آلرژی دارند ، باید به دقت مواد به کار رفته در محصولات آرایشی را مطالعه کنند و از لانولین دوری کنند.

۱۳٫ چرم

یکی دیگر از مواردی که در این لیست وجود دارد ، پارچه چرم است . اکثر افراد نسبت به آن حساسیت دارند اما ممکن است افرادی به آن آلرژی نشان دهند . اگر خارش و سوزش را هنگام پوشیدن ژاکت چرم احساس کردید ، احتمالاً باید در مورد پوشیدن این پارچه ها تجدید نظر کنید.

۱۴٫ زیورآلات

نیکل موجود و به کار رفته در گوشی های تلفن همراه ممکن است در بعضی از زیورآلات هم وجود داشته باشد . اگر بعد از انداختن گوشواره، دستبند، گردنبند و غیره متوجه قرمزی و خارش شده اید، پس احتمالاً به آن آلرژی دارید.

۱۵٫ کتاب

بوی کتاب های تازه به چاپ رسیده ، برای برخی که عاشق کتاب هستند بهترین داروی جهان است اما افرادی که به آن آلرژی دارند، با بوییدن آن ممکن است دچار گرفتگی بینی و یا سردرد شوند . اگر به گرد و غبار روی کتاب آلرژی دارید ، کتاب خواندن را متوقف نکنید و بلکه بهتر است از کتاب های الکترونیکی استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها