اطلاعات سفر با شماری از مشهورترین جاذبه های دیدنی آنتالیا آشنا شویم - اطلاعات سفر

آنتالیا شهری زیبا در ترکیه است که در آن برای همه با هر نوع سلیقه کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارند. دیدنی های مشهور آنتالیا در سواحل مدیترانه قرار داشته و هر ساله انبوه گردشگران و مسافران محلی به آنها سفر می کنند. اگر علاقه به بازدید از مشهورترین جاذبه های دیدنی آنتالیا دارید، تعداد زیادی جاذبه فوق العاده برای مشغول نگه داشتن شما یافت می شوند. این شهر مملو از بناهای تاریخی قابل توجه بوده و در موقعیت و مکان ایده آلی قرار گرفته است که می تواند در مدت زمانی که برای بازدید از ویرانه های پر عظمت تاریخی به نواحی اطراف خارج از شهر می روید، به عنوان محل اقامت شما مورد استفاده قرار گیرند. البته، جاذبه های گردشگری معروف آنتالیا تنها در بخش های تاریخی خلاصه نمی شوند. این شهر مکان فوق العاده ای برای لذت بردن و کسب آرامش در سواحل ماسه سفید و آب های شفاف است.

با ما در این مقاله خواندنی همراه باشید تا شما را با تعدادی از مشهورترین جاذبه های دیدنی آنتالیا آشنا کنیم.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

منطقه Kaleiçi برای قدم زدن و گشت و گذار ساخته شده است. عمارت های سفید رنگ بازسازی شده دوره عثمانی با سقف های سرخ رنگ که در خیابان های سنگفرش شده به صف شده اند، هم اکنون به هتل های کوچک، فروشگاه های سوغات، گالری های هنری و رستوران های زیبا تبدیل شده اند. با اینکه به نظر می رسد این شهر تنها دارای فضای جالبی سرشار از نشانه های دنیای قدیم است، اما در واقع تعداد زیادی جاذبه گردشگری کوچک برای بازدید وجود دارند؛ میدان اصلی شهر Kale Kapısı دارای یک دروازه عظیم و یک برج ساعت پوشیده از سنگ بوده و مسجد قرن هجدهمی Tekeli Mehmet Paşa که بخاطر معماری داخلی و کاشی کاری شگفت انگیزش ارزش بازدید دارد.

در خیابان Hesapçı Sokak می توانید مسجد Kesik Minare را پیدا کنید. این بخش از جاذبه های گردشگری معروف آنتالیا در ابتدا به عنوان یک معبد رومی ساخته شده بود و بعدها به یک کلیسای بیزانس و در نهایت به یک مسجد تبدیل شد. اما در قرن نوزدهم میلادی و بدلیل آتش سوزی صدمه دید و آن چیزی که هم اکنون مشاهده می کنید، بقایایی از بنای اصلی هستند.

شهر قدیمی Kaleiçi

بندر قدیمی آنتالیا که در شکافی بین صخره ها قرار گرفته، مجموعه چشم نوازی از بوتیک ها، کافه های زیبا، بازارها و قایق های رنگارنگ در کناره دریای درخشان مدیترانه است. وقتی به قایق های تفریحی و فضای خوشایند و پرآرامش این بندر توجه می کنید، تصور اینکه زمانی مرکز اصلی اقتصادی آنتالیا بود، به نظر مشکل می آید. اما در حقیقت، از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم میلادی این بندر بندر اصلی شهر بشمار می رفت و باعث آورده شدن تجارت و سود به شهر و نواحی اطراف بود. این روزها گردشگران به این بخش از جاذبه های گردشگری معروف آنتالیا می آیند تا خرید کنند و سپس در حالیکه قطره قطره از ماگ قهوه خود می نوشند، غروب خورشید را روی دریا تماشا کنند یا اینکه با یکی از قایق های فراوانی که در بندر پیدا می شوند، به گردش روی آب، شنا و بازدید از بناهای تاریخی بروند.

بندر قدیمی

اگر حتی ذره ای به تاریخ کشور ترکیه علاقمند هستید، بازدید از این بخش از مشهورترین جاذبه های دیدنی آنتالیا را از دست ندهید. نمایشگاه های موزه آنتالیا بهترین اشیای یافته شده در حفاری ها و کاوش های سرتاسر سواحل ترکیه را به نمایش گذاشته اند. نکته جالب تر اینکه این کلکسیون طوری چیده شده است که درک تاریخ غنی ترکیه برای بازدید کنندگان راحت تر باشد. بخش بزرگ باستان شناسی این موزه، اشیایی را از دوره برنز تا دوره بیزانس را به نمایش گذاشت که اغلب آنها از ویرانه های اطراف همین منطقه کشف شده اند. اگر وقت زیادی ندارید، مستقیما به گالری هایی بروید که شامل موزاییک هایی از امپراطوری سلوکیه Seleukeia، گنجینه های نقره متعلق به آسپندوس Aspendos و مجسمه های الهه های شهر Perge هستند.

موزه آنتالیا Antalya Museum

یکی از دیدنی های مشهور آنتالیا، مسجد Yivli Minare است که توسط سلطان سلجوقی، علاء الدین کیقباد ساخته شد. این مسجد که نمونه ای بسیار خوب از معماری دوران سلجوقی بشمار می رود، از یک محوطه چهار گوشی که رویش مناره ای شیار مانند قرار دارند و داخلش گالری های متعددی تا بالای منار کشیده شده اند، تشکیل شده است. این بخش از دیدنی های مشهور آنتالیا که متعلق به قرن چهاردهم میلادی است، هنوز پابرجا و در دست استفاده هست. روبروی این مسجد، برج ساعت آنتالیا قرار دارد که متعلق به دوره امپراطوری عثمانی بوده و در نزدیکیش آرامگاه هایی قرار دارند که قدمت این بخش از دیدنی های مشهور آنتالیا به قرن چهاردهم میلادی بر می گردد.

مسجد Yivli Minare

دروازه هادریان Hadrian’s Gate یکی از مشهورترین جاذبه های دیدنی آنتالیا و مهمترین دروازه ورودی به منطقه Kaleiçi است. این دروازه که بخشی از دیواری باستانی هست، به افتخار سفر و بازدید هادریانوس به آن منطقه در سال ۱۳۰ پس از میلاد مسیح ساخته شد. این دروازه سه طاقه مرمرین خارق العاده که در میان دو برج قرار دارد، از مجسمه های تزئینی پوشیده شد. زمانیکه در حال عبور از زیر این دروازه با طاق های سه گانه هستید، به سقف نگاه کنید تا حکاکی های بسیار زیبای باقی مانده از آن عصر را تماشا کنید.

دروازه هادریان Hadrian's Gate

این برج استوانه ای شکل ۱۴ متری که در قرن دوم میلادی ساخته شد، در کناره پارک Karaalioǧlu Park و مشرف به بندر قدیمی قرار دارد. هیچکس دقیقا نمی داند هدف اصلی و کارکرد واقعی این برج چه بود، اما اکثریت اعتقاد دارند که از این برج به عنوان برج مراقبت یا فانوس دریایی استفاده می شد. هم اکنون ویژگی اصلی و مهم این بخش از دیدنی های مشهور آنتالیا این است که مکان فوق العاده ای برای تماشای غروب آفتاب یا تماشای چشم انداز های زیبا از بندر قدیمی و اطراف محسوب می شود. خود این پارک نیز محلی مناسب برای برگزاری پیک نیک های خانوادگی و نقطه ای پر از گل برای فرار از خیابان های شهر بشمار می رود. همان کاری را بکنید که مردم محلی انجام می دهند و در هنگام غروب، برای قدم زدن به این بخش از بیایید.

قلعه رومی Hıdırlık Kalesi

دلیل اصلی که طرفداران و علاقمندان تاریخ به آنتالیا سفر می کنند، دیدار یک روزه از آسپندوس Aspendos است. این مکان باستان شناسی شامل بنای ویژه تئاتر رومی هست. روزهای درخشان و باشکوه این شهر باستانی خارق العاده مربوط به قرن های دوم و سوم میلادی هستند؛ زمانیکه بیشتر این ویرانه ها تازه ساخته شده بودند. به غیر از این بنای تئاتری که بطور کامل بازسازی شده و می تواند ۱۵۰۰۰ تماشاگر را در بر بگیرد، بیشتر این مکان همچنان مخروبه بوده و به احتمال زیاد، تنها برای بازدید کنندگان بسیار علاقمند جالب بشمار می روند.

اگر زمان زیادی ندارید؛ اما علاقمند هستید در همین زمان کم بسیاری از جاذبه های گردشگری معروف آنتالیا را ببینید، تورهایی وجود دارند که به شما این امکان را می دهند که سه جاذبه گردشگری محبوب را در یک روز بازدید کنید. این تورها شامل ویرانه های رومی آسپندوس Aspendos و پرگه Perge، ورودی آسپندوس Aspendos و آبشارهای این منطقه هستند و هزینه ناهار و رفت و برگشت را نیز در بر می گیرند.

آسپندوس Aspendos

شهر ترمسوس Termessos با طبیعت آرام و بکرش، فضایی متفاوت تر و تأثیرگذارتر نسبت به سایر شهرهای باستانی ترکیه دارد. آسپندوس Aspendos ممکن است شهرت گردشگری بسیار بالایی داشته باشد، اما فضای شهر ترمسوس Termessos آنچنان تاثیر گذار است که از این نظر آسپندوس Aspendos را شکست می دهد. نه یونانی ها و نه رومی ها هیچ کدام نتوانستند مردم جنگجوی پیسیدیه را که در شهر کوهستانی ترمسوس به شدت در جهت حفظ استقلال خود می کوشیدند، رام کنند. ویرانه های به دقت حفظ شده این شهر باستانی در یک منطقه پر از تپه های شیب دار با چشم انداز های خیره کننده از طبیعت زیبای اطراف قرار گرفته اند.

اگر قصد دارید این بخش از مشهورترین جاذبه های دیدنی آنتالیا را بطور کامل ببینید و در گوشه و کنار آن گردش کنید، کفش های محکم بپوشید و مقدار زیادی آب بهمراه ببرید. ردیف ستون ها و محل تجمع این شهر از بخش های تاثیر گذار این منطقه هستند؛ اما نقطه ای که نباید دیدنش را از دست بدهید، محوطه تئاتر است که از این بخش از جاذبه های گردشگری معروف آنتالیا می توانید چشم انداز خارق العاده قله های کوه را تماشا کنید.

ترمسوس Termessos

ورزشگاه وسیع و پر از سنگ و کلوخ، معابد نیمه ویران و محل گردهمایی پر ستون و عظیم شهر پرگه Perge همگی از فضای باشکوه گذشته اشباع شده اند. این شهر زمانی پایتخت پامفیلیه Pamphylia محسوب می شد؛ کشوری که ابتدا تحت حکمرانی یونانی ها و سپس رومی ها شکوفا شد. ویرانه های این بخش از دیدنی های مشهور آنتالیا به خوبی ویرانه ها و بناهای تاریخی دیگر سواحل ترکیه حفظ نشده اند؛ اما این می تواند نکته مثبتی محسوب شود، چرا که جمعیت گردشگران کمتری از این منطقه بازدید می کنند و در نتیجه، بازدید کنندگان می توانند به آسانی و در آرامش در خیابان های پر ستون و معابد نیمه ویران این بخش از دیدنی های مشهور آنتالیا به گشت و گذار بپردازند.

شهر Perge

شهرهای دو قلوی الیمپوس Olympus و شیرالی Çıralı در ساحلی بسیار زیبا قرار گرفته اند. علاوه بر ویرانه ها، جاذبه مشهور این منطقه شیمایرا Chimaera هست؛ شعله دائمی طبیعی که از درون صخره های ویژه آن ناحیه بیرون زده اند. شهر الیمپوس Olympus محبوب گردشگران جوانیست که با کوله پشتی به این منطقه سفر می کنند و شهرت این شهر بخاطر شب های پر جنب و جوش و پر انرژی آن است. اما شیرالی Çıralı شهر آرامتری است و برای استراحت و کسب آرامش در ساحلش مشهورتر. هر دوی این شهرها برای کسانی که بدنبال تعطیلات ساحلی هستند، ایده آل بشمار می روند.

الیمپوس Olympus و شیمایرا Chimaera

مناطق روستایی سنگ آهکی اطراف آنتالیا مملو از چشمه های کارستی، گودال های آب و آبشارهای زیبا هستند. آهکی که از این چشمه ها استخراج می شود، در طی یک دوره زمانی به اندازه دو میلیون سال به پله های پهن و وسیع آهکی مانند پله های پاموک قلعه Pamukkale تبدیل شده اند. شهرهای Kirkgöz و Pınarbası دارای چشمه ها و گودال های زیبا هستند؛ در حالیکه در شهر Düdenbası پله ای از آبشارها به درون یک گلوگاه کوچک می ریزند. هر دو نوع آبشارهای بلند (Düdenbası Selalesi) و آبشارهای کوتاه (Düden Çayı) تحسین برانگیز در این منطقه یافت می شوند و یک سفر به این منطقه مانند یک زنگ تفریح عالی در طبیعت بشمار می رود.

چشمه های کارستی

ساحل کونیالتی Konyaalti Beach در شرق مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته و با پس زمینه کوهستانی که مانند یک تابلوی نقاشی در پس ساحل قرار دارد، یکی از دو ساحل مهم و محبوب این شهر بشمار می رود. در طول فصل تابستان ساحل کونیالتی Konyaalti Beach که بیشتر از سنگریزه پوشیده شده است تا شن، بین گردشگران محلی و خارجی بسیار محبوبیت دارد و با امکانات فراوانی که در این ساحل موجود هستند، روزهای گرم آفتابی و تعطیلات ساحلی برای گردشگران بسیار آسان تر شده اند. آلاچیق های مختلف و چترهای سایه بان کرایه داده می شوند، توالت های خوب و امکانات دوش گرفتن بسیار عالی هستند و پیاده روی پر شده از درختان نخل که در پشت ساحل قرار دارد، مملو از فروشگاه های خوراکی، کافه و رستوران است تا بتوانید بهترین اوقات را بگذرانید.

ساحل کونیالتی Konyaalti Beach

ساحل لارا Lara Beach در شمال مرکز شهر آنتالیا بخاطر ماسه های سفیدش و امکانات بسیار خوب خانوادگی خود که در کنار کافه ها و رستوران های عالی قرار دارند، شهرت یافت. فعالیت های متعددی در این بخش از مشهورترین جاذبه های دیدنی آنتالیا انجام می شوند؛ از جت اسکی تا قایق پدالی. آلاچیق ها و چترهای این ساحل به آسانی اجاره داده می شوند و بطور کل، ساحل لارا Lara Beach به کسانی تعلق دارد که تنها بخاطر آفتاب گرفتن و کسب آرامش به آنتالیا سفر کرده اند. این منطقه جایی است که بیشتر مراکز تفریحی آنتالیا در آن قرار گرفته اند؛ بنابراین بهتر است بدانید که در ماه های پرگردشگر تابستان بسیار شلوغ بوده و نقطه خلوتی در آن وجود ندارد.

ساحل لارا Lara Beach

غار کارائین Karain در نزدیکی منطقه Dösemaltı یک مکان باستان شناسی از دوره پارینه سنگی در ۲۷ کیلومتری شمال غربی آنتالیاست که انسان های ماقبل تاریخ در آن سکونت داشته اند و در آن یافته هایی از هر دو دوره پارینه سنگی زیرین و زبرین بچشم می خورند. اشیای زیرخاکی یافت شده در این مکان شامل استخوان ها و دندان های متعلق به انسان های دوره نوسنگی هستند. برخی از یافته های آن دوره در موزه کوچک اما دقیق و فوق العاده این مکان به نمایش گذشته شده اند. غارهای عریض این منطقه فرصت مناسبی برای غارگردی و مکان محبوبی برای خانواده های آن منطقه برای گذران یک روز تفریحی دور از شهر محسوب می شوند.

اگر برایتان امکان دارد، در یک روز وسط هفته به این بخش از جاذبه های گردشگری معروف آنتالیا بروید. اگر یک اتومبیل اجاره کرده اید، پیشنهاد ما این است که از غار و موزه ادغام شده در آن بهمراه چشمه های کارستی دیدن کنید.

غار کارائین Karain

بندر قدیمی لیکیه ای فاسلیس Phaselis مکانی است که در سال ۳۳۴ قبل از میلاد مسیح، اسکندر مقدونی پایگاه های زمستانی خود را برپا کرد. مواردی که از گذشته های دور در این شهر باقی مانده اند، ویرانه های به جا مانده از یک تئاتر، قنات، تعدادی معبد، یک خیابان پر از ستون و دروازه طاقی شکل هادریان Hadrian هستند. مکان این ویرانه ها در کناره دریا بسیار زیباست. موزه ای در این منطقه وجود دارد که اشیای زیرخاکی کشف شده را به نمایش گذاشت. اگر به اندازه کافی زمان دارید، دو کیلومتر قبل از فاسلیس Phaselis، تله کابین الیمپوس Olympos Teleferik قرار دارد که شما را به بالای کوه تاتالی Tahtali Mountain و به قله ۲۲۷۵ متری آن می برد تا بتوانید چشم اندازهای پانورامایی خارق العاده از ساحل را تماشا کنید.

شهر فاسلیس Phaselis

غار کوشاین ماگاراسی Kocain Mağarası در ۴۵ کیلومتری شمال آنتالیا در بین کوه های آن منطقه پنهان شده است. این غار ۶۰۰ متری در ابتدا توسط K. Kökten کشف شد. یافته های این شخص بود که ثابت کردند این غار در دوره ماقبل تاریخ محل سکونت انسان های نخستین بوده است. در کنار در ورودی غار یک آب انبار بزرگ رومی قرار دارد و نشانه هایی از یک زیستگاه انسانهای نخستین. همچنین چکیده سنگ های عظیم الجثه ای که به شکل های عجیب و غریبی درآمده اند. اگر قصد دارید به گشت و گذار در محیط داخلی غار بپردازید، بهتر است با خود یک چراغ قوه بیاورید و کفش های محکم بپوشید، چرا که ممکن است زیر پایتان لیز باشد.

غار کوشاین ماگاراسی Kocain Mağarası

اگر بدنبال انجام فعالیت های خاص در اطراف شهر آنتالیا هستید، پارک ملی کوپرولو کنین Köprülü Canyon National Park با آب های سبزآبی و رود کوپرولو Köprülü River که در میان صخره های خوش شکل این منطقه در جریان است، یکی از دیدنی های مشهور آنتالیا مخصوص قایقرانی آب های خروشان در ترکیه بشمار می رود. اگر دلتان می خواهد به بازدید از تمامی ویرانه های تاریخی منطقه بروید و در عین حال هیجان را تجربه کنید، بهتر است بدانید تورهای نیم روزه و یک روزه متعددی در آنتالیا وجود دارند که شما را به بازدید از پارک ملی کوپرولو کنین Köprülü Canyon National Park می برند.

پارک ملی کوپرولو کنین Köprülü Canyon National Park

اگر بار اولتان است که به آنتالیا سفر می کنید، باید بدانید که انتخاب محل اقامت بستگی به مشهورترین جاذبه های دیدنی آنتالیا دارد. اگر تمرکز اصلی این است که از فضای تاریخی داخل شهر لذت ببرید، سعی کنید هتلی در محله Kaleiçi یا شهر قدیم Old Town با خیابان های سنگفرش شده و عمارت های سپید رنگ دوره عثمانی را پیدا کنید. اگر آفتاب، ماسه و دریا برایتان در اولویت قرار دارند، مرکز تفریحی ساحلی لارا Lara با نقاط تفریحی بسیار شیک و لوکس بهترین محل اقامت برای شما محسوب می شوند. از این نقطه تا شهر قدیم تنها ۳۰ دقیقه با اتومبیل فاصله است که می تواند یک سفر یک روزه یا نیم روزه مفرح باشد. در بخش زیر بهترین هتل های این منطقه را به شما معرفی می کنیم:

هتل های لوکس و گران قیمت

در ساحل مرکز تفریحی لارا Lara، هتل Mardan Palace با نشانه های الهام گرفته شده از دوره عثمانی، استخر مجلل و اتاق ها و سوییت های بسیار شیک میهمانان خود را به حیرت وا می دارد. میهمانان کم سن و سال این هتل عاشق اسپا و رامشگاه کودکان خواهند شد. هتل Barut Lara که دور از جاده اصلی و در همین مرکز تفریحی لارا Lara واقع شده است، با محوطه پر از نخل و نظم مثال زدنی از میهمانان استقبال می کند. باشگاه کودکان، ساحل و امکانات ورزشی تاثیر گذارش محبوب و مخصوص خانواده ها بوده و محیط اسپا و مرکز رامشگاه این هتل فراهم کننده آرامش و رضایت بیشتر آنهاست.

هتل لوکس و گران قیمت دیگر که ارزش ذکر کردن دارد، هتل IC Hotels Residence بوده که با ویلاهای طراحی شده به سبک معماری مدرن و معاصر با استخرهای خصوصی و کلبه های ویژه رو به ساحل با سقف های کاهی، لذت و رضایت را به میهمانان خود در میان جاذبه های گردشگری معروف آنتالیا هدیه می کند.

IC Hotels Residence

هتل های شیک با هزینه متوسط

هتل Liberty Hotels Lara در سواحل سنگی لارا Lara با فاصله ۳۵ دقیقه ای از شهر قدیم، یک هتل خانوادگی با دکوراسیون و اتاق های مدرن و به سبک معاصر است. هتل Delphin Palace نیز فضا و امکانات خانوادگی مشابه دارد، اما از نظر زیبایی شناسی متفاوت و دکوراسیون آن بسیار شیک و پر تزئینات است. برای کسانی که تصمیم دارند در قلب شهر قدیم اقامت کنند، هتل Eski Masal Hotel هتلی کوچک و خوشایند است که استخر بزرگی در محوطه آن وجود دارد و فاصله آن تا ساحل به اندازه یک پیاده روی کوتاه است.

هتل لیبرتی

هتل های ارزان

هتل تمیز و درخشان Hotel Frankfurt دارای استخری کوچک و پارکینگ رایگان است. این هتل تا دروازه هادریان Hadrian به اندازه یک پیاده روی هشت دقیقه ای فاصله دارد. هتل Hadrian Gate Hotel نیز تنها ۱۰۰ متر از این دروازه فاصله دارد. هتل دیگری که در قلب شهر قدیم و در فاصله یک پیاده روی پنج دقیقه ای از ساحل واقع شده، هتل محبوب Bacchus Pension است که چشم اندازهای خارق العاده ای از دریا را به میهمانان خود هدیه می کند.

Hotel Frankfurt
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها