اطلاعات سفر با محبوب ترین دسرهای ترکیه آشنا شویم - اطلاعات سفر

اهالی ترکیه تمام مواد غذایی را به نحو احسن استفاده کرده و بهترین غذا و دسرها را درست می کنند. بنابراین، غذا و دسرهای ترکیه بسیار در بین مردم دنیا محبوب هستند. به سبب همین محبوبیت هم هست که ما در مقاله محبوب ترین دسرهای ترکیه، قصد داریم تا شما را با دسرهای خوشمزه ترکیه آشنا کنیم. پس، ما را در دنیای معروف ترین دسرهای ترکیه همراهی فرمایید.

Kunefe

مواد اولیه این مورد از محبوب ترین دسرهای ترکیه تشکیل شده از رشته های باریک مخصوصی که برای شیرینی پزی استفاده می شوند و برای طعم بهتر این دسر، از یک اسکوپ بستنی وانیلی یا پنیر ذوب شده بهره می برند.

Kunefe

باقلوا (Baklava)

باقلوا از چند لایه خمیر درست شده و روی آن شهدی غلیظ ریخته می شود. طعم این مورد از معروف ترین دسرهای ترکیه از فندق، بادام، گردو یا پسته بوده که در بین لایه ها قرار دارند. این دسر بسیار طرفدار داشته و به عنوان میان وعده یا دسر بعد از غذا سرو می گردد.

باقلوا (Baklava)

Asure

مردم ترکیه دینشان سنی بوده و در ماه محرم بر این عقیده هستند که روز ۱۰ محرم، کشتی حضرت نوح به ساحل رسیده و پیروان ایشان با هرآنچه داشتند، چیزی مانند عاشوره درست کردند و به همگان دادند. با توجه به همین عقیده، این دسر شکل گرفت. عاشوره نوعی نذری مردم ترکیه بوده که آن را در روزهای ۱۰ تا ۱۵ محرم درست می کنند. مواد تشکیل دهنده این مورد از دسرهای خوشمزه ترکیه پسته، بادام، میوه ها و غلات هستند.

Asure

Profiteroles

این دسر که با خمیر پاف درست شده و داخلش از خامه پر می گردد، برای تزیین، رویش شکلات آب شده می ریزند. این شیرینی ریشه غربی دارد.

Profiteroles

لقمه (Lokme)

در شهر استانبول دست فروش ها این غذا را می فروشند و بسیار در بین مردم محبوب است. از این دسر به عنوان یک میان وعده شیرین استفاده می کنند. این شیرینی ها از تکه های خمیر تشکیل شده اند که در روغن سرخ شده و شربتی غلیظ رویشان ریخته می شود.

لقمه (Lokme)

Tavuk Gogsu

این دسر که از شیر و تخم مرغ درست می شود، به صورت پودینگ بوده و بسیار برای سلطان های عثمانی محبوب و لذیذ قلمداد می شد. تست کردن این پودینگ لذیذ برای همگان می تواند جالب باشد. در زبان ترکی نام این دسر به معنای سینه مرغ بوده و با توجه به نامش، طرز تهیه اش بسیار برای همگان جالب هست.

Tavuk Gogsu

پودینگ برنج (Sutlac)

این پودینگ که ریشه در غرب دارد و با برنج و دارچین تزیین می شود، محبوب ترین دسر در ترکیه است.

پودینگ برنج (Sutlac)

Dondurma

این دسر یک نوع بستنی است و شما در زمانیکه وقتتان را در خیابانها می گذرانید، می توانید بدنبال بستنی های سنتی باشید و با خوردن آنها لذت ببرید. این بستنی های سنتی از مدل غربی غلیظ تر هستند و آب نمی شوند.

Dondurma

Kazandibi

این دسر که نوعی پودینگ است، به طور معمول با بستنی سرو می گردد و در اصل، به معنای ته دیگ یا ته قابلمه است. این پودینگ را با شکر سوخته یا قهوه ای میل می کنند.

Kazandibi
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 181 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها