اطلاعات سفر برای سفر به دبی درهم ببریم یا دلار؟ - اطلاعات سفر

دبی یکی از شهرهای بسیار زیبای امارات متحده عربی است که گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این شهر سفر می کنند. این شهر به دلیل نزدیکی با کشور ما و همچنین وجود جاذبه های تفریحی و گردشگری فراوان، سالانه شاهد مسافران ایرانی زیادی است.

یکی از سوالاتی که اکثر گردشگران ایرانی می پرسند این است که برای سفر به دبی درهم ببریم یا دلار؟ پاسخ صحیح به این سوال اهمیت بسیار زیادی برای کاهش هزینه سفر به دبی دارد؛ چرا که باید پولی را به همراه داشته باشید که برای افراد محلی آن شهر با ارزش باشد. اگر شما هم قصد سفر به این شهر زیبا را دارید و این سوال ذهن شما را درگیر کرده استريال در ادامه با ما همراه باشید تا با ارز مناسب برای سفر به دبی آشنا شوید.

واحد پول دبی چیست؟

قبل از اینکه به سوال اصلی این نوشتار بپردازیم بهتر است با واحد پول دبی آشنا شوید. واحد پول دبی همان واحد پول امارات متحده عربی یعنی درهم است.

ارز مناسب برای سفر به دبی

حال که واحد پول دبی را شناختید، بهتر است به پاسخ سوال اصلی این مقاله که برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم بپردازیم. سالانه برای هر فردی ارز مسافرتی تعیین شده ای با توجه به مقصد مسافرتی وی تعلق می گیرد. سفر به دبی هم از این قاعده مستثنی نیست و می توانید ارز مسافرتی با مبلغ پایین تر خریداری کنید؛ اما نکته مهم این است که تبدیل این ارز به درهم در داخل کشور، برای شما مقرون به صرفه نیست.

به همین دلیل است که اکثر افرادی که قصد سفر به دبی را دارند، ابتدا دلار یا یورو می خرند و پس از رسیدن به دبی، با مراجعه به صرافی های دبی این ارز را به درهم تبدیل می کنند.

بنابراین در پاسخ به این سوال که در سفر به دبی دلار ببریم یا درهم؟ پاسخ ما به این سوال این است که دلار بهتر است. شما به راحتی می توانید پس از ورود به شهر دبی به صرافی های این شهر مراجعه کنید و ارز خود را به درهم تبدیل کنید.

ارز مسافرتی برای دبی چقدر است؟

سالانه مقدار مشخصی ارز مسافرتی برای هر فردی در نظر گرفته می شود که نرخ آن کمتر از نرخ روز ارز است. مقدار ارز مسافرتی با توجه به کشور مقصد می تواند متفاوت باشد که به شکل زیر است:

  • مقدار ارز مسافرتی برای کشورهای بدون ویزا: ۳۰۰ یورو
  • مقدار ارز مسافرتی برای کشورهای با ویزا: ۵۰۰ یورو

به دلیل اینکه برای سفر به دبی نیاز به تهیه ویزای دبی است، بنابراین ارز مسافرتی برای سفر دبی ۵۰۰ یورو است.

برای سفر به دبی چقدر پول با خودمان ببریم؟

دبی یکی از لاکچری ترین و توریست پذیرترین شهرهای حاشیه خلیج فارس است که به دلیل نزدیکی با کشور ما نیز سالانه گردشگران ایرانی زیادی به این شهر شگفت انگیز سفر می کنند. دبی می تواند یکی از لوکس ترین و در عین حال ارزان ترین سفرهای خارجی ما ایرانیان باشد.

هزینه سفر به دبی با توجه به فاکتورهای مختلفی مثل تعداد روزی که می خواهید در دبی بمانید، روش سفر، هتل اقامتی و … می تواند متفاوت باشد. برخی از هزینه های مربوط به تور دبی قبل از سفر مشخص هستند برای مثال می بایست شما قبل از سفر هزینه های مربوط ویزای دبی، بلیط تهران دبی و برعکس و هتل اقامتی خود را بپردازید.

هزینه ویزای دبی

یکی از هزینه هایی که برای سفر به دبی باید پرداخت کنید، هزینه مربوط به ویزای دبی است. شما می توانید ویزای دبی را به صورت آنلاین هم دریافت کنید. هزینه ویزای دبی بستگی به مدت زمان اعتبار آن دارد که هزینه ویزای توریستی دبی در سال ۱۴۰۳ حدودا از ۵ میلیون تومان شروع می شود.

هزینه عوارض خروج از کشور

شما برای خروج از کشور به هر مقصدی موظف به پرداخت هزینه عوارض هستید که این هزینه در مقایسه با هزینه های سفر بسیار ناچیز است. هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر اولی ها ۴۰۰ هزار تومان برای خروج دوم و سوم به ترتیب ۶۰۰ و ۸۰۰ هزار تومان است.

هزینه بلیط هواپیما

هزینه بلیط هواپیما برای سفر به دبی به نسبت فاکتورهای مختلفی می تواند متفاوت باشد. برای مثال فصل سفر به دبی، شرکت هواپیمایی ایرانی یا خارجی و نوع کلاس هواپیمایی بر روی هزینه بلیط تهران دبی و همچنین دبی تهران تاثیرگذار است.

هزینه هتل در دبی

هزینه هتل در دبی نیز با توجه به پارامترهایی مثل کیفیت هتل، دسترسی هتل به اماکن گردشگری و تفریحی، تعداد روز اقامت و … می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی هزینه یک شب اقامت در هتل های دبی از ۴۰ تا ۵۰۰ دلار است.

هزینه تفریحات در دبی

هزینه تفریحات در دبی با توجه به نوع تفریحات می تواند متفاوت باشد. در جای جای دبی می توانید تفریحات متنوعی را ببینید از موزه های مختلف گرفته تا برج های زیبا و لوکس به طوری که هزینه تفریحات در دبی از چند ده دلار تا چند صد دلار متفاوت است.

هزینه حمل و نقل در دبی

برای گشت و گذار در نقاط مختلف شهر دبی می توانید از تاکسی یا مترو استفاده کنید. که برای صرفه جویی در هزینه ها توصیه ما این است که از مترو استفاده کنید. هزینه های تاکسی در دبی با توجه به مسافت و شرایط ترافیک می تواند متفاوت باشد.

هزینه غذا در دبی

در سراسر شهر دبی رستوران های مختلفی به چشم می خورد که برای صرف غذاهای محلی یا بین المللی می توانید به این رستوران ها مراجعه کنید. هزینه غذا در دبی بستگی به رستوران انتخابی شما دارد؛ برای مثال اگر برای غذا خوردن به رستوران های ارزان قیمت مراجعه کنید هزینه غذا برای هر نفر حدود ۱۰۰ درهم می شود اما در صورت مراجعه به رستوران های لوکس هزینه های شما برای هر نفر حداقل ۲۰۰ درهم خواهد بود.

پس از اینکه متناسب با بودجه خود هتل اقامتی، پرواز و … را مشخص کردید، پیش بینی هزینه های مربوط به تفریح و گشت و گذار برایتان راحت تر خواهد بود. در ادامه هزینه سفر به دبی در سال ۱۴۰۳ را با توجه به سطح کیفی سفرتان به ارزان، معمولی و لاکچری تقسیم کرده ایم:

  • هزینه تقریبی سفر ارزان به دبی برای هر نفر در روز: ۱۱۴ دلار
  • هزینه تقریبی سفر معمولی به دبی برای هر نفر در یک روز: ۲۹۱ دلار
  • هزینه تقریبی سفر لاکچری به دبی برای هر نفر در یک روز: حدود ۷۷۸ دلار

این هزینه ها به صورت تقریبی است و شامل هزینه بلیط دبی، هتل، گشت و گذار، تفریحات و خورد و خوراک است. اما اگر قصد خرید در دبی دارید، هزینه های شما بیشتر خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 84 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 11 می 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.