اطلاعات سفر بررسی چالش های گردشگری در دوران کرونا - اطلاعات سفر

ایسنا/ سومین اجلاس کارشناسان ارشد سازمان همکاری های اقتصادی هشت کشور در حال توسعه با بررسی چالش های گردشگری در دوران کرونا برگزار شد.

چاره جویی گروه هشت برای بحران گردشگری

این اجلاس با حضور نمایندگانی از ایران، اندونزی، هند، پاکستان، ترکیه، نیجریه، بنگلادش و مصر به میزبانی کشور نیجریه برگزار شد. دبیر کل سازمان دی یادآور شد: هشت کشور عضو این سازمان با اختصاص یک میلیاد نفر از جمعیت دنیا و حدود چهار درصد از GDP جهان به خود، از فضای وسیع و گسترده ای برای توسعه فعالیت های گردشگری بین المللی برخوردارند.

جعفر کوشاری اهداف کلی این اجلاس را شامل همفکری کارشناسان گردشگری کشورهای عضو به منظور تقویت ظرفیت ها و تدوین راهبردهای اثربخش برای دوران پساکرونا و همچنین ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربیات و تسهیل همکاری ها دانست.

در بخش بعدی اجلاس، نمایندگان کشورهای عضو گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه بهبود گردشگری در دوران همه گیری کرونا ارائه کردند.

قاسمی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به تبیین اقدامات کشورمان برای کاهش بحران ناشی از همه گیری کرونا بر صنعت گردشگری و کمک های دولت به بخش خصوصی در قالب بسته های حمایتی در این زمینه پرداخت و تسهیل تردد میان کشورهای عضو بویژه آنهایی را که در همسایگی و نزدیکی یکدیگر به سر می برند یکی از راهکارهای ارتقای تبادل گردشگر در دوران پساکرونا دانست.

در ادامه نیز کلیپی با موضوع سفر ایمن و مسئولانه در ایران در همزیستی با کرونا نمایش داده شد. مقرر شد چهارمین اجلاس کارشناسان ارشد و سومین اجلاس وزرای گردشگری D8 در نوامبر ۲۰۲۱ در اسلام آباد برگزار شود. اولین و دومین اجلاس کارشناسان ارشد گردشگری دی سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب در تهران و کوالالامپور برگزار شد.

بررسی چالش های گردشگری در دوران کرونا
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها