اطلاعات سفر بناهای تاریخی شخصی اهواز خریداری می شوند - اطلاعات سفر

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای واصله و گزارش های منتشر شده، بناهای تاریخی شخصی اهواز خریداری می شوند.

تبار قریب، رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز گفت: بناها، بافت، آثار تاریخی، جاذبه های گردشگری و تولیدات صنایع دستی یکی از مهمترین ظرفیت های سرمایه گذاری مورد توجه بخش خصوصی در شهرها هستند؛ از سوی دیگر وجود این قابلیت ها، امکان ایجاد تأسیسات گردشگری، فرهنگی و تفریحی، متناسب با نیاز شهروندان را فراهم می آورد.

او بیان کرد: توسعه گردشگری و احیای آثار تاریخی، باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و تولید درآمد پایدار برای شهروندان و شهرداری خواهد بود و استفاده هوشمندانه از این فرصت، ضمن تسریع در نیل به توسعه پایدار گردشگری، مشکلات موجود در شهر اهواز را نیز کاهش می دهد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز افزود: از این رو و پیرو بازدید مشترک مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز از بافت و بناهای تاریخی شهر و با همکاری مشترک هر دو مجموعه مقرر شد که بسته های سرمایه گذاری ویژه فرصت های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز تهیه و به سرمایه گذاران و علاقمندان ارائه شود.

در ادامه مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اهواز نیز اظهار کرد: این بازدید با هدف ایجاد تعامل بیشتر میان شهرداری و اداره میراث فرهنگی شهرستان اهواز بود تا بواسطه این تعامل بتوانیم در حوزه سرمایه گذاری در موضوع گردشگری به منظور ایجاد فضاهای مناسب گردشگری و بسترسازی برای جذب سرمایه گذار گام های مؤثر برداریم.

محمدسعید الماسی تأکید کرد: در این بازدید و نشستی که به دنبال آن انجام شد، موضوعات مختلفی بررسی شد و به نتیجه های خوبی نیز رسیدیم که امیدواریم این تعامل و همکاری متداوم باشد و بتوانیم با همکاری یکدیگر دفترچه مشترکی را در حوزه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ایجاد کنیم.

او با اشاره به موضوع برخی املاک تاریخی که در مالکیت شخصی هستند گفت: تلاش می کنیم تا درصورت امکان این بناها توسط شهرداری خریداری شوند و با ساماندهی و تعیین سرمایه گذار برای آنها توسعه گردشگری را در شهر رقم بزنیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اهواز عنوان کرد: در انتهای بازدید نیز مقرر شد موضوع خرید املاک تاریخی شخصی و همچنین عدم صدور مجوز ساخت و ساز در عرصه و حریم بناهای تاریخی بدون دریافت استعلام از میراث فرهنگی، در صحن علنی شورا مطرح و درخصوص آنها اقدام مقتضی صورت گیرد.

بناهای تاریخی شخصی اهواز خریداری می شوند
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 101 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 22 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.