اطلاعات سفر بهترین کشور برای تولد و اخذ اقامت کدام است؟ - اطلاعات سفر

شخصی که می خواهد پروسه مهاجرت را شروع نماید، در گام اول باید روش خود را پیدا و مشخص کند. برای مثال، عده ای برای درس خواندن تصمیم به مهاجرت می گیرند و عده ای هم از دارایی خود برای سرمایه گذاری در کشورهای خارجی استفاده می کنند. یکی دیگر از راههای شروع مهاجرت، تولد بچه در کشورهای خارجی است. با ما در مقاله تولد در کدام کشورها حق شهروندی می دهد، همراه باشید تا شما را با بهترین کشور برای تولد و اخذ اقامت و شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد آشنا کنیم.

بهترین کشور برای تولد و اخذ اقامت

طبق قانون (اصل خون)، تنها در صورتی برای فرزند پاسپورت و شهروندی صادر می شود که دارای والدینی با ملیت همان کشور باشد. براساس مقاله تولد در کدام کشورها حق شهروندی می دهد باید بدانید که اگر یکی از آنها هم ملیت آن کشور را داشته باشد، می تواند برای اخذ پاسپورت و شهروندی کودکش اقدام نماید. شرایط ذکر شده برای کشورهایی که به اصل خاک پایبند بوده، کاملا برعکس هستند یعنی، فرزند به سبب تولد در خاک آن کشور می تواند از حق شهروندی بهره برده و این موضوع جدا از ملیت والدین است.

اصل خاک و اصل خون

۱- با تولد نوزاد در یک کشور خارجی، پاسپورت و شهروندی تنها به او تعلق می گیرد و والدین برای اخذ شهروندی باید جدا اقدام کنند.

۲- در همه کشورهای جهان صرفا با تولد در خاک آن کشور، حق شهروندی و پاسپورت به کودک نمی رسد.

۳- دریافت پاسپورت و اخذ شهروندی برای کودک ممکن است با شروطی انجام شود. در واقع، کشورهای کمی در جهان وجود دارند که بدون هیچ شرطی به کودک خارجی پاسپورت می دهند.

نکاتی که باید بدانید

آمریکا

امروزه امکان دریافت پاسپورت با تولد در آمریکا وجود دارد. نکته مهم براساس مقاله بهترین کشور برای تولد و اخذ اقامت، این است که والدین این کودک هم می توانند از طریق گرین کارت اقامت این کشور را بگیرند. البته، این پروسه به این راحتی هم نیست و ممکن است چیزی حدود ۱۴ سال یا بیشتر طول بکشد.

اخذ شهروندی در آمریکا با تولد فرزند

کانادا

یکی از مناسب ترین مقاصد به جهت اخذ تابعیت از طریق تولد، کاناداست که تنها با تولد فرزند در خاکش، پاسپورت به کودک تعلق می گیرد. البته، این پروژه چندان آسان نیست و هزینه بسیار زیادی دارد.

اخذ شهروندی در کانادا با تولد فرزند

قاره آسیا

در آسیا فقط پاکستان است که به اصل خاک پایبند بوده و در صورتی برای نوزاد پاسپورت و شهروندی صادر می کند که پدر اقدام نماید، زیرا در این کشور قانون ممنوعیت انتقال شهروندی از طریق خانم ها وجود دارد. در سایر کشورهای آسیا علاوه بر پایبند بودن به اصل خون، قانون دیگری هم هست؛ در صورتی برای نوزاد پاسپورت صادر می شود که پدر شهروند یا مقیم آن کشور باشد.

کدام کشورها در قاره آسیا از طریق تولد فرزند، پاسپورت و شهروندی صادر می کنند؟

قاره آفریقا

در کشورهای قاره آفریقا امکان دریافت پاسپورت با تولد کودک وجود نداشته و تنها تانزانیاست که مهاجرت به این شیوه در آن امکان پذیر هست.

اخذ پاسپورت و شهروندی با تولد فرزند از طریق کدام یک از کشورهای قاره آفریقا امکان پذیر است؟

قاره اروپا و اقیانوسیه

در اقیانوسیه، اروپا و نیوزیلند تنها از راه تولد کودک نمیتوان پاسپورت دریافت کرد. البته، در اقیانوسیه و اروپا هیچ محدودیتی در رابطه با انتقال شهروندی و تابعیت از خانم ها وجود ندارد. در کشورهای دیگر همچون استرالیا، فرانسه و لوکزامبورگ با تولد کودک حداقل یکی از والدین می تواند برای ۵ سال اقامت آنجا را بگیرد.

از طریق کدام کشورها در قاره اروپا و اقیانوسیه میتوان با تولد فرزند، پاسپورت و شهروندی دریافت کرد؟
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها