اطلاعات سفر تزریق واکسن در دوران قاعدگی مشکلی ندارد - اطلاعات سفر

سیناپرس/در پی انتشار شایعاتی در شبکه های اجتماعی مبنی بر خطر تزریق واکسن کووید ۱۹ در دوران قاعدگی، گروهی از پزشکان و کارشناسان بهداشتی اعلام کردند که مردم به این شایعات توجه نکرده و برای دریافت این واکسن، در زمان مقرر خود اقدام کنند.

پس از ساخت واکسن کرونا و شروع واکسیناسیون در سراسر جهان، شایعاتی نسبت به تزریق واکسن ایجاد شده که تصمیم افراد را مبنی بر تزریق این واکسن و کمک به پایان دادن این همه گیری سست می کند.

در پی انتشار چنین شایعاتی در شبکه های اجتماعی، بسیاری از پزشکان، فعالان و کارشناسان بهداشتی توصیه می کنند افراد این شایعات را نادیده بگیرند و به گزارش های بی اساس اهمیت ندهند. یکی از این شایعات این است که زنان نباید در دوره قاعدگی واکسن کووید ۱۹ دریافت کنند.

بسیاری از کشورها برنامه ای منظم برای واکسیناسیون مردم خود تنظیم کرده اند و انتظار دارند که همه به نوبت اولویت بندی برنامه واکسیناسیون، نسبت به تزریق واکسن کووید ۱۹ اقدام کنند اما به نظر می رسد شایعات، اختلالاتی در این برنامه ایجاد کرده است.

به گزارش سیناپرس، به تازگی یک پست عادی خبری و بدون ارائه منبعی علمی در شبکه های اجتماعی اعلام می کند که زنان نباید پنج روز قبل و بعد از چرخه قاعدگی خود واکسن کووید ۱۹ دریافت کنند زیرا ایمنی آنها در طول این دوره بسیار کاهش پیدا می کند.

گزارش هایی از ایالات متحده آمریکا وجود دارد که در آن زنان ادعا می کنند که پس از دریافت واکسن های ویروس کرونا، دوره قاعدگی آنها تغییر کرده است. با این حال، آلیس لو- کولیگان (Alice Lu-Culligan) و رندی هاتر اپستاین (Randi Hutter Epstein) از دانشکده پزشکی ییل در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کردند که تاکنون هیچ مدرکی در رابطه با تزریق واکسن کرونا و تغییرات قاعدگی وجود ندارد. آنها خاطرنشان کردند، حتی اگر برای یک ماه این اتفاق رخ دهد، جای نگرانی نیست.

به گزارش سیناپرس، در پی انتشار چنین شایعاتی در شبکه های اجتماعی، بسیاری از پزشکان و فعالان نیز با ارسال پیام هایی در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله توئیتر از مردم خواسته اند که به گزارش های بی اساس اهمیت نداده و آنها را باور نداشته باشند. آنها همه مردم را به واکسینه کردن خود به واکسن کووید ۱۹ ترغیب کردند تا هرچه زودتر این همه گیری کشنده به پایان رسد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها