اطلاعات سفر تعطیلی اماکن تاریخی و گردشگری کاشان در بهار۱۴۰۰ با شیوع ویروس کرونا - اطلاعات سفر

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، مهران سرمدیان پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و شهرستان کاشان اظهار داشت: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تمامی مراکز گردشگری و تاریخی کاشان در ایام نوروز ۱۴۰۰ تعطیل است.

وی با بیان اینکه این تصمیم بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا گرفته شده است، ابراز داشت: به این منظور از چهارشنبه ۲۶ اسفند ۹۹ تا شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ مراکز گردشگری کاشان به هیچ عنوان پذیرای گردشگران و مسافرین نوروزی نخواهند بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با اشاره به اینکه کاشان یکی از شهرهای گردشگرپذیر کاشان است، تصریح کرد: در بازه تاریخی ذکر شده پذیرش و اقامت هر مسافر و یا گردشگر در کمپ‌ها، پارک‌ها، مامورسراهای ادارات و مدارس نیز ممنوع است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سفر هفته اخیر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به کاشان ۱۶۰ فرصت شغلی جدید با افتتاح چند مرکز اقامتی ایجاد شد، بیان داشت: این پروژه‌ها شامل دو اقامتگاه سنتی و یک هتل سه ستاره بود بدین ترتیب در مجموع ۵۸ اتاق به مراکز اقامتگاهی گردشگری کاشان اضافه شد که در ایام پساکرونا مورد استفاده خواهد بود.

سرمدیان با بیان اینکه کاشان بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی و طبیعی برای جذب گردشگر دارد، افزود: ظرفیت اقامتی گردشگری کاشان شامل ۳۰ اقامتگاه سنتی، هفت هتل و چهار هتل آپارتمان است.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبتهای خود از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت تیمچه و سراهای بازار بزرگ تاریخی این شهرستان به عنوان مرکز مهم و نبض اقتصادی منطقه خبر داد و گفت: ۴۰ درصد از این مبلغ توسط اداره میراث فرهنگی و مابقی نیز توسط شهرداری و دیگر دستگاه‌های کاشان تأمین شده است

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 7 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.