اطلاعات سفر تغذیه ای مناسب برای سلامت قلب - اطلاعات سفر

مجله پزشکی دکتر سلام/رعایت رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی برای سلامت قلب گزینه اجتناب ناپذیر است. منابع اولیه غذاهای گیاهی شامل میوه ها، سبزی ها، آجیل ها، غلات سبوس دار و لوبیا هستند و در کنار آنها مصرف مقادیر متوسط لبنیات و ماهی نیز گزینه مفیدی محسوب می شوند. در یک رژیم غذایی که به پیشگیری یا مدیریت نارسایی قلبی کمک می کند برخی از غذاها باید حذف شوند. متخصصان توصیه می کنند مصرف غذاهای شور و غذاهایی که چربی اشباع شده زیادی دارند مانند گوشت قرمز پرچرب، سوسیس و کالباس را محدود کنید. به گزارش مدیکال نیوزتودی، برای یادگیری در مورد غذاهای مفید برای قلب سالم، همچنین غذاهایی که می توانند شرایط را بدتر کنند، ادامه مطلب را بخوانید.

غذاهایی برای جلوگیری یا مدیریت نارسایی قلبی

انجمن قلب آمریکا خاطرنشان می کند داشتن یک رژیم غذایی متنوع با کیفیت بالا به جلوگیری از نتایج ضعیف در افراد مبتلا به نارسایی قلبی کمک می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ اثر رژیم غذایی را روی افراد مبتلا بررسی کرد. این مطالعه نشان داد افرادی که دارای کمبود ۷ ریز مغذی یا بیشتر از آن هستند تقریبا ۲ برابر خطر بستری و مرگ در مقایسه با سایر افراد در آنها بیشتر است.

ریز مغذی ها

ریز مغذی ها از ویتامین ها و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و ویتامین C تشکیل شده است. کمبود عناصر مفید و ریز مغذی ها به دلیل دریافت ناکافی غذاهای با کیفیت بالا که به طور عمده گیاهی هستند، ایجاد می شود.

فیبر

غذاهای گیاهی علاوه بر محتوای زیاد ریزمغذی ها سرشار از فیبر هستند. فیبر برای رژیم غذایی برای سلامت قلب گزینه مهمی است. غذاهای حاوی فیبر بالا عبارتند از:

میوه ها مانند شاه توت، تمشک، گلابی و پرتقال

سبزی ها از جمله نخود

آجیل مانند بادام و پسته

غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای، بلغور جو دوسر، کینوا و نان

حبوبات مانند لوبیا و نخود فرنگی

ماهی

همچنین مصرف مقادیر متوسط ماهی می تواند برای سلامت قلب مفید باشد زیرا ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. از جمله موارد دیگر اسیدهای چرب امگا ۳ باعث رشد آهسته پلاک در رگ ها می شوند. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند هر هفته ۲ وعده ماهی بخورید، انواع چرب آن مانند قزل آلا به ویژه مفید هستند.

لبنیات

بر اساس توصیه متخصصان باید مقادیر متوسطی از محصولات لبنی مصرف کنید. بر اساس مقاله ای در سال ۲۰۱۸، تحقیقات اخیر نشان می دهد غذاهای لبنی پرچرب فراهمی زیستی مواد مغذی بالاتر از نسخه های کم چرب هستند. فراهمی زیستی به توانایی بدن در جذب و استفاده از مواد مغذی اشاره دارد، نویسندگان این مطالعه دریافتند غذاهای لبنی تخمیر شده مانند ماست و پنیر گزینه های مفیدی برای سلامت قلب هستند.

رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای، رژیم خاصی نیست بلکه یک الگوی غذایی است که بر مصرف سبزی، میوه و حبوبات همراه با مصرف متوسط ماهی و لبنیات تاکید دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ که بیش از ۳۷ هزار مرد در آن شرکت کرده است نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای برای افرادی که نارسایی قلبی دارند گزینه بسیار مفیدی است. نویسندگان ارتباط قوی بین پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای و کاهش خطر نارسایی قلبی و مرگ ناشی از این بیماری را کشف کردند.

از مصرف این غذاها و نوشیدنی ها خودداری کنید

بر اساس توصیه پزشکان مصرف نمک را کاهش دهید و از مصرف غذاهای حاوی چربی اشباع شده و مصرف الکل خودداری کنید.

بر اساس نظر کمیته پزشکان جلوگیری از مصرف زیاد نمک برای کاهش خطر نارسایی قلبی گزینه مهمی است. انجمن آنژیوگرافی و مداخلات قلب و عروق نکات زیر را برای کمک به افراد در کاهش مصرف نمک ارائه می دهد:

مقدار زیادی سبزی و میوه که به طور طبیعی حاوی مقادیر کمی نمک هستند، استفاده کنید.

برای طعم دادن به غذاها از گیاهان و ادویه هایی مانند پیاز، سیر و ادویه های گیاهی فاقد سدیم استفاده کنید.

استفاده از چاشنی هایی مانند سس گوجه فرنگی و خردل را محدود کنید.

از مصرف فست فودها و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.

میان وعده های بدون نمک مانند بادام بدون نمک را انتخاب کنید.

هنگام خرید مواد غذایی برچسب های روی محصولات را از نظر محتوای سدیم بررسی کنید.

سعی کنید در خانه آشپزی و صرف غذا در خارج از خانه را محدود کنید.

غذاهای سرخ شده و سرشار از چربی

بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، خوردن غذاهای سرشار از چربی اشباع یا ترانس در بروز بیماری های قلبی نقش دارند. چربی ترانس نوعی روغن است که طی فرآوری مواد غذایی به چربی جامد تبدیل می شود. غذاهای حاوی چربی های اشباع شده عبارتند از:

برش های زیاد چربی گوشت

کره

روغن نارگیل

روغن نخل

بستنی

غذاهای حاوی چربی های ترانس ممکن است شامل موارد زیر باشد:

غذاهای سرخ شده

کوکی ها، پای ها و کراکرهای خریداری شده از فروشگاه

الکل

در یک متاآنالیز در سال ۲۰۱۵، محققان دریافتند افرادی که مصرف الکل خود را محدود یا قطع می کنند خطر نارسایی قلبی کمتری دارند، بنابراین مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه می کند مصرف الکل روزانه خود را محدود کنند.

نارسایی قلبی و علت بروز آن چیست؟

براساس اعلام موسسه ملی قلب، ریه و خون، ۵٫۷ میلیون نفر در ایالات متحده تشخیص نارسایی قلبی را دریافت کرده اند که به آن نارسایی احتقانی قلب نیز گفته می شود. در این شرایط قلب خون کافی برای تامین نیازهای بدن پمپ نمی کند. این امر می تواند در سمت راست، سمت چپ یا هر دو طرف قلب تاثیر بگذارد. نارسایی قلب سمت راست شامل ناتوانی قلب در پمپاژ خون کافی به ریه ها برای جمع آوری اکسیژن است. در نارسایی قلبی سمت چپ، قلب قادر نیست خون کافی غنی از اکسیژن را به تمام قسمت های بدن پمپ کند. نارسایی قلبی به دلیل شرایطی است که قلب بیش از حد کار می کند، بنابراین این اندام آسیب می بیند و ضعیف می شود. هنگامی که این اتفاق رخ می دهد بدن مواد خاصی را در خون آزاد می کند که اثر سمی بر قلب دارند. این شرایط عبارتند از:

فشار خون بالا

دیابت

بیماری ایسکمیک قلب، جایی که پلاک ها داخل رگ ها جمع می شوند که می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود.

سایر بیماری های قلبی

شیوه های زندگی که سلامت قلب را تقویت می کنند

در حالی که یک رژیم غذایی سالم نقشی حیاتی در ارتقای سلامت قلب دارد سایر شیوه های زندگی نیز می تواند به شما کمک کند. افراد ممکن است موارد زیر را امتحان کنند:

ترک سیگار

ورزش منظم

یادگیری مدیریت استرس

خواب کافی

حفظ وزن متوسط

خلاصه

غذاهایی که به پیشگیری یا مدیریت نارسایی قلبی کمک می کنند شامل مواد غذایی غنی از عناصر ریز مغذی هستند که کل بدن از جمله قلب را تغذیه می کنند که به طور عمده از غذاهای گیاهی حاصل می شوند. رژیم غذایی مدیترانه ای نمونه ای از یک برنامه غذایی است که برای قلب مفید است زیرا با مصرف مقادیر متوسط ماهی و لبنیات غذاهای گیاهی را در اولویت قرار می دهد، همچنین افراد با اتخاذ برخی تغییرات در سبک زندگی مانند ترک سیگار، انجام ورزش منظم و خواب کافی در هر شب می توانند خطر ابتلا به نارسایی قلبی خود را کاهش دهند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 276 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 5 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها