اطلاعات سفر خوردن لیمو عمانی داخل غذا خطرناک است؟ - اطلاعات سفر

صدا و سیما/ دکتر حمزه سام دلیری، متخصص طب سنتی با مضر دانستن مصرف لیمو عمانی هایی که به عنوان طعم دهنده طبیعی به غذاها افزوده می شود، گفت: لیمو عمانی در زمان طبخ، مواد مضر و زائد غذا را همانند اسفنج جذب می کند و مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی شود.

آقای دلیری با اشاره به فواید لیمو عمانی تصریح کرد: لیمو عمانی در واقع به عنوان طعم دهنده طبیعی و مصلح به غذاها به مخصوص خورشها افزوده می شود تا به هضم غذا و جذب بهتر مواد مغذی در بدن کمک کند، اما این ماده همانند اسفنج عمل کرده و مواد زائد و مضر غذای در حال طبخ را به خود جذب می کند.

او افزود: لیمو عمانی بیشترین موادی که جذب می کند چرب ها و اسیدهای چرب هستند، به همین علت توصیه می کنیم از مصرف لیمو عمانی داخل خورش ها و برخی غذاها به خصوص غذاهای چرب همانند قرمه سبزی، قیمه و آبگوشت توسط گروه هایی که مبتلا به چاقی و چربی خون هستند پرهیز شود؛ چراکه مصرف این لیمو عمانی ها باعث افزایش چربی خون و بیماری هایی از این دست خواهد شد.

این متخصص طب سنتی درباره نحوه استفاده از این طعم دهنده یادآور شد: توصیه می شود این ماده در مراحل پایانی طبخ به غذا افزوده شود، چراکه با این کار اثرگذاری بهتری خواهد داشت و نکته دیگر آنکه به هیچ وجه به صورت پودر استفاده نشود، چراکه در این صورت تاثیرهای گفته شده را نخواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها