اطلاعات سفر راهنمای سفر سه روزه به تفلیس + جاهای دیدنی تفلیس - اطلاعات سفر

تفلیس در فصول مختلف سال زیبایی ‌های خاص خود را دارد. بهار و پاییز به دلیل هوای معتدل و رنگارنگی که به شهر می ‌بخشد، برای بسیاری از مسافران انتخاب اول است. تابستان نیز با ایجاد فضای شاداب و فعالیت ‌های بیشتر در فضای باز، زمان مناسبی است برای سفر سه روزه به تفلیس است. اما در زمستان نیز می ‌توان از جاده ‌های کوهستانی اطراف تفلیس برای تجربه برف‌ بازی استفاده کرد.

این مقاله، برنامه ‌ای سه روزه برای گشت و گذار در تفلیس ارائه می‌ دهد تا گردشگران بتوانند از جاهای دیدنی تفلیس دیدن کنند و از فرهنگ و تاریخ غنی آن لذت ببرند.

چگونه به تفلیس برویم؟

سه راه مختلف برای رفتن به تفلیس وجود دارد. اول اینکه می ‌توانید به سادگی از طریق سایت مای سفر اقدام به خرید اینترنتی بلیط تفلیس کنید و به شهر مورد نظر خود برسید، بدون اینکه با مشکلی رو به‌ رو شوید. اگر به دنبال راهی اقتصادی ‌تر هستید، می ‌توانید از مسیر زمینی استفاده کنید و با اتوبوس ‌های مستقیم از تهران به تفلیس وارد گرجستان شوید. همچنین، اگر دوست دارید تا سفرهای ماجراجویانه و کوله ‌گردی را تجربه کنید، راه سوم نیز در اختیار شماست. در این صورت، می‌ توانید ابتدا به یکی از سه کشور همسایه گرجستان، یعنی آذربایجان، ارمنستان یا ترکیه برسید و سپس با استفاده از قطار یا اتوبوس از مرزهای مشترک این سه کشور عبور کنید و به تفلیس سفر کنید.

برنامه ریزی سفر سه روزه به تفلیس

روز اول:

  • صبح: گشت و گذار در میدان آزادی، قلب تپنده تفلیس، نقطه آغازین این سفر خواهد بود. بازدید از مجسمه سنت جورج و ساختمان پارلمان و صرف قهوه در کافه ‌های دنج این میدان، تجربه ‌ای دلنشین را رقم خواهد زد.
  • بعد از ظهر: صعود به قلعه ناریکالا، یکی از قدیمی ‌ترین بناهای تاریخی تفلیس، چشم‌ اندازی پانوراما از شهر را به ارمغان خواهد آورد.
  • شب: صرف شام در یکی از رستوران‌ های سنتی تفلیس، فرصتی برای چشیدن طعم لذیذ غذاهای گرجستانی خواهد بود.

روز دوم:

  • صبح: بازدید از حمام ‌های گوگردی، جاذبه ‌ای منحصر به فرد با قدمت بسیار طولانی مربوط به قرن ششم میلادی، تجربه‌ ای خاص را به همراه خواهد داشت.
  • بعد از ظهر: عبور از پل صلح و لذت بردن از منظره رودخانه کورا، خاطره ‌ای ماندگار خواهد آفرید.
  • شب: قدم زدن در خیابان روستاولی، خیابان اصلی تفلیس و بازدید از مغازه ‌ها و فروشگاه ‌های این خیابان، پایانی خوش برای این روز خواهد بود.

روز سوم:

  • صبح: بازدید از کلیسای جامع سیونی، یکی از بزرگ‌ت رین کلیساهای گرجستان، فرصتی برای آشنایی با معماری و هنر مذهبی این کشور خواهد بود.
  • بعد از ظهر: گشتی در موزه ملی گرجستان، دریچه ‌ای به سوی تاریخ و فرهنگ غنی این سرزمین خواهد گشود.
  • شب: بازدید از بازار شوشا، بزرگ‌ترین بازار تفلیس، فرصتی برای خرید سوغاتی و یادگاری خواهد بود.

هزینه سفر به تفلیس چقدر است؟

قبل از اقدام به سفر به تفلیس، لازم است هزینه‌ های مختلفی را در نظر بگیرید که ممکن است برای شما پیش آید. این هزینه ‌ها به عوامل گوناگونی بستگی دارند، از جمله مدت زمان سفر، نوع اقامت، هزینه ‌های خوراکی و تفریحی، هزینه‌ های حمل و نقل و غیره.

هزینه پرواز

هزینه پرواز به تفلیس متغیر است و بستگی به فصل سفر، تعداد مسافران، شرکت هواپیمایی و زمان رزرو بلیط دارد. به عنوان مثال، هزینه بلیط رفت و برگشت در ماه آگوست ۲۰۲۳ برای یک نفر بین ۹ تا ۱۴ میلیون تومان است. اما این هزینه ممکن است در فصل ‌های دیگر متفاوت باشد.

هزینه اقامت

هزینه اقامت بستگی به میزان ستاره‌ های هتل و مدت زمان اقامت دارد. هتل ‌های مختلف با ستاره ‌های متفاوت در تفلیس وجود دارند. هزینه یک شب اقامت در این هتل ‌ها معمولا بین ۱ میلیون تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. همچنین، می ‌توانید از سایت‌ های اجاره مسکن مانند Airbnb نیز استفاده کنید که هزینه آنها معمولا کمتر از هتل ‌ها است.

هزینه خوراکی

هزینه خوراکی بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد. در تفلیس می ‌توانید در رستوران ‌های محلی غذا بخورید که هزینه غذا در آنها حدود ۱۰ تا ۱۰۰ لاری است. همچنین، می‌ توانید از سوپرمارکت‌ ها نیز استفاده کنید که هزینه خوراکی در آنها کمتر از رستوران ‌هاست.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل بستگی به شیوه حرکت دارد. می‌ توانید از تاکسی یا اتوبوس ‌های شهری برای حرکت درون شهری استفاده کنید. هزینه تاکسی برای یک سفر درون شهری حدود ۲۰ لاری است. همچنین، برای سفرهای بین شهری می‌ توانید از اتوبوس ‌های بین شهری و یا تاکسی‌ های اختصاصی استفاده کنید.

هزینه تفریح

در تفلیس مکان ‌های تفریحی زیادی وجود دارد که هزینه ورود به آنها معمولا کم است. به عنوان مثال، هزینه ورود به ساحل خلیج باتومی حدود ۲۰ لاری است و هزینه ورود به ارتفاعات کازبگی حدود ۳۰ لاری است.

نکاتی برای سفری خاطره‌انگیز به تفلیس

  • استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی تفلیس برای گشت و گذار در شهر توصیه می ‌شود.
  • آشنایی با برخی از عبارات و جملات ابتدایی زبان گرجی، تعامل با مردم محلی را آسان ‌تر خواهد کرد.
  • واحد پول گرجستان لاری است.
  • اطلاع از وضعیت آب و هوا قبل از سفر، انتخاب لباس مناسب را تسهیل خواهد کرد.

با دنبال کردن این برنامه، گردشگران می ‌توانند سفری کوتاه اما پرماجرا به تفلیس داشته باشند و از زیبایی ‌ها و جاذبه‌ های این شهر لذت ببرند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 79 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 1 می 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.