اطلاعات سفر روستای یوش نور؛ زادگاه و آرامگاه پدر شعر نو - اطلاعات سفر

بدون شک، با شنیدن نام روستای یوش نور اولین چیزی که برایتان تداعی می شود، خانه نیما یوشیج خواهد بود. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که مستنداتی وجود دارند دال بر اینکه این روستای کهن از زمان ساسانیان بجای مانده است. ضمن اینکه، ناصرالدین شاه قاجار نیز علاقه بسیاری به این روستای سرسبز داشته و برای شکار و تفریح به یوش سفر کرده است. البته، قلعه پولاد نیز نشان از قدمت این روستا دارد؛ قلعه ای که از نظر ارتفاع یکی از مرتفع ترین قلعه های ایران هست. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا بدانید روستای یوش کجاست و پی به زیبایی هایش ببرید.

روستای یوش
روستای یوش 2

زیبایی های روستای دیدنی نور

احتمالا اگر تابحال سری به روستای یوش نور زده باشید، بدلیل وجود خانه نیما یوشیج است. ضمن اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی، این روستا بسیار سرسبز بوده و آب و هوای فوق العاده و طبیعت بینظیرش در کنار رودهای پرخروشش می توانند دلیل دیگر سفر شما به این منطقه باشند، چرا که وجود درختان میوه ای چون گردو، فندق، زردآلو و گیلاس می تواند برای علاقمندان به این میوه ها بسیار مهیج باشد. باید بگوییم که شمارش این جاذبه های متعدد هنوز تمام نشده است. از دیگر جاذبه های گردشگری این روستا میتوان به ۱۴ چشمه و مساجد ساخته شده در اطرافش اشاره کرد.

جاذبه های روستای یوش
جاذبه های روستای یوش 2

چگونه خود را به یوش برسانیم؟

از آنجایی که این روستا از شمال به منطقه کجور، از غرب به روستای اوز، از شرق به بخش بلده و در نهایت از جنوب به تهران منتهی شده، برای دسترسی به آن جاده ای بطول ۱۱۰ کیلومتر وجود دارد که از چهل کیلومتری آمل تا پل زنگونه کشیده شده است. براساس مقاله روستای یوش کجاست باید توجه کنید که بعد از بازدید، سوغاتی فراموش نشود، چرا که از میوه های رنگارنگ گرفته تا لواشک، گردو، فندق و البته قره قورت، سرشیر و عسل در این روستا به وفور یافت می شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 238 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها