اطلاعات سفر سفر به تفلیس و آشنایی با بهترین جاهای دیدنی که حتما باید ببینید! - اطلاعات سفر

تفلیس، پایتخت جمهوری گرجستان، یکی از شهرهای زیبا و دیدنی در نزدیکی قفقاز می‌باشد. این شهر با بافت تاریخی خود و معماری منحصر به فرد، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. تفلیس جمعیتی حدود ۱٫۵ میلیون نفر را در خود جای داده است و به دلیل موقعیت خوبی که دارد به عنوان یکی از شهرهای مهم شناخته شده است. بیایید بیشتر با این شهر آشنا شویم و سری به جاهای دیدنی و بهترین رستوران ها و هتل هایش بزنیم. نظر شما چیست؟

جاهای دیدنی تفلیس

جاهای دیدنی تفلیس بسیار متنوع و شامل جاهای تاریخی، تفریحی و طبیعی می‌شود. از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱٫ قلعه ناریکالا: این قلعه با دیوارهای حصاری قرمز رنگ، از بالای تپه‌ای در شهر قرار دارد و منظره‌ای فوق‌العاده از شهر تفلیس را به همراه دارد.

۲٫ پل قدیمی: این پل سنگی قدیمی که بحران جاری رودخانه کورا را می‌گذراند، از جاذبه‌های دیدنی تفلیس می‌باشد.

۳٫ خیابان شاردنی: این خیابان پر از کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های محلی است که محل مناسبی برای خرید اشیاءی مانند سوغاتی‌ها و هنرهای دستی گرجی محسوب می‌شود.

۴٫ مسجد جمعه: این مسجد زیبا و با تزئینات زیبا در قلب شهر تفلیس قرار دارد و یکی از جاذبه‌های فرهنگی شهر می‌باشد.

۵٫ موزه ملی گرجستان: این موزه که در یکی از ساختمان‌های تاریخی شهر واقع شده است، مجموعه‌ای از اشیاء باستانی و هنرهای گرجی را به نمایش می‌گذارد.

این تنها چند مورد از جاذبه‌های دیدنی تفلیس هستند و شهر دارای بکرهای بسیار زیبا و دیدنی دیگر نیز است که مسافران را به خود جذب می‌کند.

بهترین هتل‌های تفلیس

تفلیس، هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان می باشد. این شهر جذاب به دلیل معماری تاریخی، فضای سبز زیبا، بازارهای پرهیجان و فرهنگ چند ملیتی‌اش مشهور است. برای اقامت در تفلیس، می توانید از انواع هتل های لوکس، متوسط ​​و اقتصادی استفاده کنید. بعضی از بهترین هتل های تفلیس شامل موارد زیر می باشد:

  • هتل گلاروس اولدتان

گلاروس اولدتاون یک هتل محبوب است که در مرکز شهر تفلیس قرار دارد. اتاق‌هایی با تهویه مطبوع، رستوران، وای‌فای رایگان و بار دارد. این هتل ۵ ستاره دارای خدمات اتاق و پذیرش ۲۴ ساعته می باشد. این هتل دارای اتاق های خانوادگی است.

  • هتل استامبا

در طبقه همکف هتل، کافه استامبا وجود دارد. بازدیدکنندگان را با احساسات و سبک اصلی قرن قبل مسحور می‌کند و یک تجربه عالی از سرو غذا را ارائه می‌دهد. غذاهای لذیذ تهیه شده با محصولات تازه و محلی، کوکتل‌های خاص تنها برخی از لذیذترین غذاهایی هستند که در این محل سرو می‌شود.

  • هتل قاروصلا

هتل قارواسلا در مرکز شهر تفلیس واقع شده است و دارای اتاق هایی با امکانات کامل نظیر تهویه مطبوع، تراس، وای فای رایگان و رستوران می باشد. این هتل ۵ ستاره دارای پذیرش ۲۴ ساعته و خدمات دربان است.

  • هتل ویندهام گرند

هتل Wyndham Grand Tbilisi در شهر تفلیس واقع شده است و میدان آزادی در فاصله ۳۰۰ متری آن قابل دسترسی است. این هتل ۵ ستاره دارای خدمات اتاق و پذیرش ۲۴ ساعته می باشد. این ملک ۸۰۰ متر تا تئاتر روستاولی و ۵۰۰ متر از مرکز شهر فاصله دارد.

بهترین رستوران های تفلیس

مانند بسیاری از مکان‌های اروپای شرقی ، غذا بخشی کلیدی از فرهنگ گرجستان است. زمین های وسیع و متنوع این کشور، از دشت های حاصلخیز، آب و هوای ایده آلی را برای رشد محصولات زراعی و انگور فراهم می کند و باعث می شود که میوه های خوش طعم، سبزیجات معطر و گیاهان برگدار گرجستان از خوشمزه ترین های محصولات کشاورزی به شمار رود. از این رو غذاهایی که در رستوران های تفلیس طبخ می شود از طعم لذیذی برخوردار است. از بهترین رستوران های تفلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کافه استامبا

کافه استامبا در یکی از بهترین هتل های تفلیس واقع شده است. می‌توانید تقریباً هر سبک غذایی را در اینجا سفارش دهید: پاستا، سویچه و سالادهای خوش طعم تنها برخی از بهترین غذاهای این رستوران هستند. تمامی محصولاتی که در این رستوران سرو می شوند همه از محصولات ارگانیکی هستند که از مزرعه تهیه می‌شود.

  • رستوران اوتسی

رستوران اوتسی یکی یدگیر از بهترین رستروان های تفلیس است که در آن انواع غذاهای گرجی و بین المللی طبخ می شود.

رستوران خانه خینکالی یکی از معروف ‌ترین رستوران های تفلیس است که در آن بهترین غذای تفلیس یعنی خینکالی طبخ می شود. در سفر به تفلیس سعی کنید حتما از خینکالی های خوشمزه این رستوران بچشید.

  • رستوران سیسکویلی

رستوران سیسکویلی یکی از لوکسترین رستوران های تفلیس است که فضای داخلی آن با وسایل عتیقه و سنتی تزئین شده است و یک محیط دل‌انگیز را ایجاد کرده است. این رستوران از جمله رستوران هایی است که در آن موسیقی زنده پخش می‌شود.

بهترین مسیر سفر به تفلیس

گردشگرانی که قصد سفر به تفلیس دارند می‌توانند به صورت هوایی و زمینی به تفلیس سفر کنند. اما بهترین و مناسب ترین روش سفر به صورت هوایی است که در این روش حداکثر ۲ الی ۳ ساعت در هواپیما خواهید بود. برخی مسیرها به صورت غیر مستقیم هستند و ابتدا به مقصد امارات یا استانبول خواهید رفت و از آنجا به تفلیس می‌روید. قیمت بلیط تهران تفلیس به صورت مستقیم نسبت به پرواز هایی که به صورت غیر مستقیم به تفلیس انجام می شوند، ارزان تر است.

در نهایت می‌توان گفت تفلیس یکی از پرگردش گر ترین شهرهای گرجستان است که به واسطه برخورداری از جاذبه های گردشگری متنوع، مراکز خرید لوکس، هتل های مختلف و فرهنگ چند ملیتی مردم و.. مورد توجه افراد زیاد یقرار گرفته است. سفر به تفلیس همواره پر از هیجان و خاطرات به یادماندنی است. با اینکه فرهنگ تفلیس متشکل از فرهنگ اقوامی چون ارمنی، گرجی، روسی، آذربایجان و .. است، اما بازهم رد پایی از شباهت با آداب و رسوم مردم ایران عزیزمان در آن نهفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 76 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 26 می 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.