اطلاعات سفر سفر به شهرستان قروه؛ سرزمینی زیبا و دیدنی برای ایام نوروز - اطلاعات سفر

شهرستان قروه در دشت وسیعی در شمال غربی همدان و در طول جاده سنندج-همدان توسعه یافته است. در حال حاضر، قروه به علت قرارگیری در مسیر جاده همدان-تهران و موقعیت طبیعی آن از لحاظ دشتهای بزرگ کشاورزی و کانسارهای معدنی به مهمترین شهر استان از لحاظ کشاورزی، صنعتی و معدنی تبدیل شده است. با ما در راهنمای سفر به شهرستان قروه همراه باشید تا شما را با تعدادی از دیدنی های معروف قروه برای ایام نوروز آشنا کنیم.

شهرستان قره

این دریاچه کوچک که به سراب قروه مشهور است، منبع تامین کننده آب آشامیدنی بوده و در فاصله اندکی از شهر قرار گرفته است. براساس راهنمای سفر به شهرستان قروه باید بدانید که در کنار این دریاچه، امکانات قایق سواری هم وجود دارند.

دریاچه سراب

روستای باباگرگر در ۱۸ کیلومتری شمال قروه قرار گرفته است. در کنار این روستا، امامزاده باباگرگر وجود دارد که در تمام منطقه کردستان مشهور است و حتی از سایر استانها جهت زیارتش به این استان می آیند. این امامزاده مورد توجه تمامی اهالی از تشیع و تسنن بوده و از دیدنی های معروف قروه بشمار می آید. در کنار این امامزاده، چندین چشمه آب گرم معدنی با خواص درمانی وجود دارند که بزرگترین آنها به دنگز مشهور بوده و دارای خواص درمانی بیشماری است. یکی از دیدنی های طبیعی جالب در کنار این مجموعه، گدازه آتشفشانی مشهور به سنگ اژدها بوده که ظاهرش شبیه حیوانات عظیم الجثه ماقبل تاریخ است.

امامزاده باباگرگر

در روستای قصلان و در ۸ کیلومتری شمال قروه، یک باب حمام قدیمی مربوط به دوره قاجار وجود دارد که دارای قسمتهای مختلف و تزئینات کاشیکاری و آهک بری است. این حمام توسط میراث فرهنگی و گردشگری مرمت شده است. اهمیت حمام قصلان علاوه بر قدمت، قرارگیری بر سر راه چشمه و آب معدنی باباگرگر است.

حمام قصلان

کوه های بذر و پریشان با ارتفاع نزدیک به ۳۲۰۰ متر از مهمترین ارتفاعات کردستان محسوب می گردند و از لحاظ کوهنوردی و دامنه پیمایی حائز اهمیت هستند. همچنین، منطقه حفاظت شده بدر و پریشان از زیستگاه های مناسب کل ویزه بوده و از نظر پوشش گیاهی و منابع آبی نیز از نقاط مهم استان هست.

منطقه حفاظت شده بدر و پریشان

این پل در فاصله ۴۵ کیلومتری قروه قرار گرفته و در دوره صفویه بر روی رودخانه شور احداث شده است.

پل تاریخی فرهاد آباد
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 197 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها