اطلاعات سفر سفر به شهر تاشکند؛ پایتخت دیدنی و اسرارآمیز ازبکستان - اطلاعات سفر

شهر تاشکند شهری بزرگ در مسیر جاده ابریشم در آسیای مرکزی است. تاریخچه دو هزار ساله این شهر شاهد حضور تاجران هندی ادویه و فروشندگان چینی ابریشم بوده که از بازارهای مشهور این شهر عبور کرده اند و امروزه نیز در این بازارها دیده می شوند. بیشتر بخشهای تاشکند در سال ۱۹۶۶ بدلیل یک زلزله وحشتناک از بین رفت. اما، این شهر در دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق تغییر و تحولات معماری و فرهنگی بسیار زیادی داشت که امروزه شواهدش را در نقطه به نقطه آن می بینید. این روزها بهترین زمان برای کاوشگران و گردشگران ماجراجو است که به بازدید از ازبکستان بیایند، چرا که این کشور محدودیت های ویزایی خود را بسیار کم کرده است. با ما در راهنمای سفر به شهر تاشکند همراه شوید تا شما را با این منطقه و دیدنی های معروف تاشکند آشنا کنیم.

سفر به تاشکند

هتل حیات ریجنسی Hyatt Regency تنها هتل پنج ستاره شهر تاشکند هست؛ هتلی زیبا و مجهز که به طرزی عالی طراحی معاصر را با مبلمان و آثار هنری خیره کننده ازبکستان ترکیب نموده است. براساس راهنمای سفر به شهر تاشکند باید بدانید که در این هتل ۳۰۰ اتاق بزرگ وجود دارند و گستره وسیعی از امکانات برای گردشگران از هر نوع و سلیقه ای مانند رستوران و بارهای عالی، باشگاه ورزشی، استخر بسیار بزرگ و امکانات شیک و لوکس اسپا.

در هتل حیات ریجنسی Hyatt Regency اقامت کنید

شهر تاشکند Tashkent مخلوطی از یک شهر سنتی ازبک و شهر متعلق به دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق است؛ شامل بلوکهای آپارتمانی مربوط به آن دوره، خیابان های پهن، مسجدهای مدرن و بازارهای تصادفی که در گوشه و کنار آن دیده می شوند. میدان اصلی که میدان امیر تیمور Amir Timur نام دارد، یک محوطه سبز زیبا و شیک بوده که مجسمه امیر تیمور Amir Timur در قلب آن واقع شده است. البته، در گذشته مجسمه کارل مارکس Karl Marx در وسط این میدان قرار داشت که با این مجسمه جدیدتر جایگزین شد.

میدان اصلی شهر با تعدادی از دیدنی های معروف تاشکند از جمله بنای سفید رنگ کنگره بین المللی ازبکستان International Congress Hall of Uzbekistan، موزه امیر تیمور Amir Timur Museum، برجهای ساعت تاشکند Tashkent Chime و هتل ازبکستان Hotel Uzbekistan احاطه شده است.

در شهر قدم بزنید

گشت و گذار در میان دیدنی های معروف تاشکند تجربه ای فوق العاده است. سیستم مترویی این شهر ۲۹ ایستگاه دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی های معماری منحصر بفرد خود هستند. از مترو استفاده کنید و به ایستگاه های مختلف آن بروید تا موزاییک های رنگارنگ، گرانیت براق، نقاشی های دیواری سرامیکی و البته ایستگاه جالبی که با تم فضانوردی ساخته شد را ببینید. ضمن اینکه استفاده از مترو روشی بسیار ارزان برای گشت و گذار در شهر و تماشای جاذبه هاست. در نهایت، زیباترین ایستگاه مترو آلیشر ناووی Alisher Navoi نام دارد که معادل ازبک شکسپیر بوده است. براساس راهنمای سفر به شهر تاشکند باید بدانید که این ایستگاه دارای معماری اسلامی، طاق ها و گنبدهای بسیار زیبا و دیدنی هست.

از مترو استفاده کنید

اگر دلتان می خواهد تجربه خرید سنتی را داشته باشید به بازار چارسوی تاشکند که یکی از قدیمی ترین بازارهای این شهر است و قدمت ۱۲۰۰ ساله دارد بروید. زیر گنبد بزرگ این بازار سرپوشیده مردم محلی را می بینید که آمده اند ادویه جات، میوه های تازه و محصولات گوشتی یک هفته خود را از غرفه های منظم و مرتب بازار خریداری کنند. با قدم گذاشتن به این مکان دیدنی، احساس فوق العاده ای خواهید داشت، چرا که بوی خوش شیرینی های مختلف، ادویه جات رنگارنگ شما را به وجد خواهد آورد. ردیف غرفه ها تا خارج از بازار سرپوشیده و اطراف آن هم ادامه دارد؛ البته نظم و ترتیب خاصی موجود نیست و غرفه های موقتی این بخش همه چیز از چاقو، ظرف های سرامیکی، فرش و مرغ زنده را برای فروش عرضه می کنند.

به بازار چارسو، بازار بزرگ شهر بروید

در فاصله بسیار کم از بازار چارسو، می توانید به بازدید از بازار اسکی جووا Eski-Juva بروید؛ مکانی فوق العاده پر انرژی که بخشی مختص به غذا دارد. در میان ردیف غرفه ها که مملو از غذاهای ملی ازبکستان هستند، قدم بزنید. در میان گفتگو و هیاهوی مردم، بخار غذاها، فروشندگانی که در حال هم زدن، جوشاندن و کباب کردن هستند، همه نوع غذای ازبک برای چشیدن یافت می شود. می توانید پلو، انواع شیرینی، توپهای پنیری خشک شده، کباب را با قیمتی ارزان تهیه و نوش جان کنید. وقتی سفارش غذای خود را دادید، حتما یک استکان چای ازبک هم بنوشید و پشت میزها و بین مردم محلی بنشینید تا فضای بازار را بطور کامل حس کنید.

در بازار اسکی جووا Eski-Juva ناهار بخورید

خانه مردم Human House یک مکان شیک و گرانقیمت است که در آنجا می توانید آثار هنری سنتی ازبک و صنایع دستی تاشکند Tashkent را خریداری کنید. مالک این مرکز خرید یک خانم بوده که لباس ها، کیف ها و کفش هایی را که به سبک ملی طراحی نموده است، به فروش می گذارد. همچنین، آثار طراحان لباس و کفش محلی را نیز ارائه می دهد. قیمت ها در این مرکز خرید بسیار بالاتر از سایر فروشگاه های تاشکند Tashkent هستند؛ اما اجناس نیز بسیار باکیفیت و شیک به نظر می رسند. اگر دلتان می خواهد کمی خلاقیت در سفر خود به خرج دهید، کلاسهای منحصر بفرد و خاصی وجود دارند که به شما سفالگری، سبدبافی و نمد مالی را می آموزند.

به بازدید از خانه مردم بروید

ممکن است بازدید از پارک های عمومی یک راه عجیب برای به پایان بردن شبتان در سفر باشد؛ اما شب هنگام پارکهای عمومی بزرگ تاشکند زنده می شوند و برای بازدید بسیار جالب هستند. در طول ماههای فصل تابستان، دستگاه های شهربازی، غرفه های فست فود و میزهای مملو از جواهرات و بدلیجات درخشان در پارکهای بزرگ شهر مانند پارک اودو Odo Park، پارک میرزو اولوگبک Mirzo Ulugbek و پارک بوبور Bobur park دیده می شوند. مردم دسته دسته در هنگام شب به پارکها می آیند تا به نقاشی که در پارک نشسته سفارش کشیدن کاریکاتور خود را بدهند، کودکان خود را در حال سوار شدن بر دستگاه های بازی تماشا کنند و به موسیقی زنده گوش دهند. پارکهای تاشکند نقاط عالی برای تماشای مردم، خرید سوغات و خوردن انواع خوراکی، ساندویچ هات داگ و پاپ کورن هستند.

شب خود را با بازدید از پارک های عمومی شهر به پایان ببرید
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 212 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها