اطلاعات سفر سفر به کشورهای آسیای جنوب شرقی و نکاتی که باید بدانید - اطلاعات سفر

آسیای جنوب شرقی یکی از جادویی ترین مناطق روی زمین است. این منطقه با سواحل خیره کننده، معابد تاریخی، جنگل های سرسبز و شهرهای بزرگ و پر جوش و خروش همه چیز برای هر نوع گردشگر با هر سلیقه ای را در بر دارد. زمانیکه به منطقه ای متفاوت از سرزمین خود سفر می کنید، سلامت و ایمنی مهمترین چیزهایی هستند که می بایست برای خود در نظر بگیرید و نکات مربوط به آنها را رعایت کنید؛ بخصوص اگر برای اولین بار به آن منطقه سفر می کنید. اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که در کشورهای مختلف منطقه آسیای جنوب شرقی سفر کرده اید، حتما نکات مهمی را در مورد راهنمای سفر به کشورهای آسیای جنوب شرقی می دانید. در این مطلب قصد داریم تا نکات مهمی که در سفر به دیدنی های آسیای جنوب شرقی باید بدانید را بشماریم. با ما همراه شوید.

نکات مهمی که در سفر به کشورهای آسیای جنوب شرقی باید بدانید

در همان حال که بازدید از دیدنی های آسیای جنوب شرقی در یک سفر واحد کاری بسیار وسوسه کننده است، بهتر است سعی کنید با آرامش تصمیم بگیرید. ابتدا، روی فرهنگ یک کشور تمرکز کنید و در مورد نقاط گردشگریش تحقیق داشته باشید. این کار خیلی بهتر از آن است که خودتان را با یک سفر طول و دراز به چندین کشور خسته کنید و نتوانید بازدید درستی از هر کدام از کشورها داشته باشید. برای مثال، بالی Bali و هانوی Hanoi هر دو در آسیای جنوب شرقی واقع شده اند؛ اما بهتر است بدانید این دو شهر به اندازه یک پرواز هفت ساعته از هم فاصله دارند. بنابراین قبل از اینکه پرواز و محل اقامت خود را رزرو کنید، یک نقشه بردارید و کشورها و شهرهایی که در نزدیکی هم قرار دارند یا دسترسی به آنها از طریق پروازهای بی وقفه و قطارهای مستقیم آسان است را انتخاب نمایید.

هانوی

وقتی در مورد بهترین کشور در آسیای جنوب شرقی برای سفر تحقیق می کنید، باید این نکته را در نظر بگیرید که آیا قرار است در شهرهای آن کشور به گشت و گذار مشغول شوید؛ وقت خود را در ساحل به کسب آرامش بگذرانید؛ به طبیعت بروید و فرهنگ آن کشور را پذیرا شوید یا در مورد غذاها و تاریخچه آن کشور اطلاعات کسب کنید. بهترین کشور برای گردشگران تازه کار می تواند تایلند باشد. کسانی که برای اولین بار به این منطقه سفر می کنند ممکن است از بودن در بالی نیز لذت ببرند. هر دوی این نقاط به وجود همیشگی توریست ها عادت دارند و مملو از امکانات هستند. سفر و جهت یابی در هر دوی آنها آسان بوده و مردم محلی در هر دو بسیار گرم و صمیمی هستند و به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

تایلند

گردشگران باتجربه تر یا آنهایی که بدنبال ماجراجویی هستند، ممکن است ترجیح بدهند به کشورهایی مانند میانمار، مالزی یا لائوس سفر کنند. تقریبا تمامی مقاصد گردشگری در آسیای جنوب شرقی از گردشگرانی که با کوله پشتی سفر می کنند با آغوش باز استقبال می نمایند؛ اما کامبوج واقعا از سایر کشورها در این زمینه برای گردشگرانی که ارزان سفر می کنند مناسب تر است، چرا که هزینه ها در این کشور بسیار ارزان هستند؛ بخصوص اگر به جایی غیر از جاذبه گردشگری مهم این کشور یعنی آنگکور وات Angkor Wat سفر کنید.

کامبوج

آنهایی که می خواهند یک کشور را از پایین تا بالا بگردند و نقاط مختلف آن را ببینند، بهتر است سری به ویتنام بزنند. اگر هم در جستجوی سواحل بکر و دست نخورده هستید، به جزیره های اندونزی سفر کنید یا به بازدید از فیلیپین بروید.

در انتخاب مقصد خود با دقت عمل کنید

براساس راهنمای سفر به کشورهای آسیای جنوب شرقی باید بدانید که می بایست حداقل شش ماه از اعتبار پاسپورت شما باقی مانده باشد یا تعداد بیشتری از صفحات پاسپورتتان خالی باشد و موارد لازم مرتبط با دریافت ویزا بطور دائمی در این کشورها در حال تغییر هستند. برای مثال، چند سال پیش برای رفتن به برخی از کشورها مانند میانمار ویزاهای اینترنتی در دسترس نبودند، اما هم اکنون این ویزاها در دسترس هستند. در عین حال، ویتنام قوانین خود در مورد ویزا را در چند سال گذشته تغییر داده و امروزه، شهروندان کشورهای اروپایی برای ورود به این کشور نیاز به دریافت ویزا ندارند.

همیشه موارد مورد نیاز برای دریافت ویزا را از قبل مرور کنید و در صورت امکان بصورت آنلاین برای دریافت آن اقدام نمایید. برای مثال، گرفتن ویزای ورود به کشور لائوس برای مردم بریتانیا بسیار آسان است و این می تواند ورودشان را به این کشور آسان سازد؛ بخصوص که وقتی خسته بعد از یک پرواز طولانی وارد یک کشور غریبه می شوند و بدنبال ورودی آسان و بی دردسر هستند. پس از اینکه قوانین مربوط به ویزا را خواندید و برای دریافت آن اقدام کردید، حتما پول آن کشور را نیز تهیه کنید.

درباره موارد لازم مرتبط با دریافت ویزا اطلاعات کسب کنید

تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزهایی را به آسیای جنوب شرقی ببرید، معمای پیچیده ای است که همه گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند، تجربه آن را دارند. سعی کنید تا آنجا که ممکن است چمدانتان را سبک ببندید و به جای بردن تعداد بسیار زیاد لباس، هر جا که می توانید لباس های کثیف خود را بشویید و آنها را دوباره استفاده کنید. در بیشتر کشورهای آسیای جنوب شرقی شما در کمتر از ۲۴ ساعت می توانید در قبال تنها چند دلار، لباس های خود را برای شستشو، خشک شدن و اتو شدن بدهید و در بازارهای خیابانی می توانید لباس و لوازم بهداشتی ارزان تهیه کنید.

بنابراین، لازم نیست چمدان خود را با لباس های زیاد سنگین کنید. از مواردی که براساس راهنمای سفر به کشورهای آسیای جنوب شرقی می بایست حتما در چمدان خود قرار دهید، میتوان به بارانی یا چتر، کرم ضد آفتاب، کلاه، لباس های پوشیده برای بازدید از معابد مذهبی، جعبه کمک های اولیه، چراغ قوه کوچک، گوش گیر و ماسک مخصوص خواب، ضدعفونی کننده دست، دستمال کاغذی، آداپتور و چند راهی اشاره داشت.

چمدانتان را درست و سبک ببندید

شما می توانید سفر به دیدنی های آسیای جنوب شرقی را به دو روش برنامه ریزی کنید: ابتدا مقصد خود را انتخاب نمایید و سپس، بهترین زمان برای سفر را در نظر بگیرید یا اینکه ابتدا زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس تصمیم بگیرید که کدام مقصد در این منطقه در آن فصل مناسب تر خواهد بود. بیشتر کشورهای آسیای جنوب شرقی دارای دو فصل اصلی هستند: فصل خشک و فصل بارانی. حتی مناطق مختلف در کشورها ممکن است دارای فصل بارانی مجزا و متفاوت باشند. برای مثال، اگر دلتان می خواهد در دوران کریسمس به تعطیلات ساحلی در تایلند بروید، بهتر است جزیره های موجود در دریای آندامان Andaman Sea را انتخاب کنید، چرا که این جزایر آفتابی هستند.

اگر قرار است به شهرهای بزرگ سفر کنید، فصل بارانی خیلی هم بد نیست قطعا یک یا دو بار با بارش شدید باران روبرو خواهید شد؛ اما در این فصل هتل ها ارزان تر هستند و پروازهای ارزان تری هم یافت می شوند. اما بهتر است از رفتن به شهرهای کوچکتر و روستاها در فصل بارانی خودداری کنید، چرا که نبود امکانات در طول سیل می تواند اقامت شما را پیچیده و سخت سازد. همچنین بسیار مهم است که سایر موقعیت های فصلی را در نظر بگیرید؛ برای مثال فصل سوزاندن که در آنها بسیاری از مناطق آسیای جنوب شرقی، خارها و علف های هرز را می سوزانند تا برای مرحله جدید کاشت آماده شوند. کیفیت هوا در این دوران بسیار بد بوده و ممکن است روی گردشگران اثر بگذارد؛ بخصوص آنهایی که دارای مشکلات تنفسی هستند.

بهترین زمان برای بازدید از آسیای جنوب شرقی

قبل از اینکه به دیدنی های آسیای جنوب شرقی سفر کنید، در مورد واکسن هایی که می بایست بزنید یا توصیه های بهداشتی و سلامتی مربوط به آن کشورها تحقیق و سپس در مورد آنها اقدام کنید. اگر نگران هزینه ها هستید، آگاه باشید که می توانید به محض ورود به بانکوک در مراکز سلامتی محلی واکسن ارزان تر بزنید. وقتی قرار است به هر یک از کشورهای آسیای جنوب شرقی سفر کنید، واکسن های حصبه و کزاز توصیه می شوند. علاوه بر واکسن های لازم، بدنبال حشره کش قوی و اسپری های ضد حشره بگردید، زیرا این کار به شما در فرار از تب و مالاریا کمک می کند.

مراقب سلامتی خود باشید

حتما قبل از سفر به کشورهای آسیای جنوب شرقی، بیمه مسافرتی تهیه کنید، زیرا فقط به این دلیل که واکسن زده اید، نباید فکر کنید ریسک بیمار شدن در این کشورها وجود ندارد. از آنجایی که سفر به این کشورها شامل ماجراجویی هایی مانند امتحان کردن غذاهای خیابانی، تجربه زیپ لاینینگ، غواصی، جنگل نوردی و دوچرخه سواری می شود، بهتر است سیاست به خرج دهید و بیمه مسافرتی را همراه داشته باشید. گردشگری در طول سفرش به تایلند و در هنگام غواصی دچار عفونت گوش شده بود و به لطف بیمه مسافرتی، در عرض یک ساعت به مطلب یک پزشک رفت، داروهایش را بهمراه یک کیف سوغاتی دریافت نمود و هزینه تمامی این ها را به وسیله بیمه اش پرداخت کرد.

بیمه های مسافرتی ممکن است موارد غیر مربوط به سلامتی را نیز تحت پوشش خود قرار دهند؛ مواردی مانند گم شدن چمدان ها و لوازم یا مشکلات مربوط به پروازها و هتل های محل اقامت. بنابراین، بدنبال بهترین بیمه مسافرتی با گسترده ترین پوشش بیمه ای باشید.

بیمه مسافرتی را تهیه کنید

با اینکه همه ما عاشق پرواز کردن، زود رسیدن و آسایش هستیم، استفاده از قطار، ایرلاین های ارزان و کشتی های مسافربری روش های عالی برای پس انداز و کم خرج کردن هستند و می توانند روشی جایگزین برای جابجایی شما از یک نقطه به نقطه دیگر بشمار روند. اتوبوس ها اغلب ارزان ترین روش جابجایی در کشورهای آسیای جنوب شرقی هستند؛ اما مراقب کلاهبرداری های حین سفر باشید و بدانید که ممکن است مجبور شوید از جاده های خاکی، کثیف، ناخوشایند، ناهموار عبور و بوهای نامطبوع را احساس کنید.

کشتی های مسافربری گاهی بسیار شلوغ هستند؛ اما یک روش سریع، ارزان و مستقیم برای سفر بین جزیره ها محسوب می شوند. قطارها نیز با اینکه سرعت ندارند، یک روش عالی برای سفر و تماشای چشم اندازهای مسیر هستند. خطوط هوایی ارزان نیز پروازهای ارزان به دیدنی های آسیای جنوب شرقی ارائه می دهند و دارای تخفیف های ویژه هستند. سفر با قایق های تفریحی نیز یک روش لوکس و گرانقیمت برای تماشای چشم اندازهای بی نظیر و کسب تجربه های منحصر بفرد است که نیاز به هزینه بسیار زیاد دارد.

بدنبال روش های جایگزین برای سفر باشید

اگر به ازای دیدن هر صحنه زانوی بانداژ شده، صورت زخمی یا پای خراش برداشته در تایلند یک دلار کنار بگذارید، به آسانی ثروتمند می شوید. کرایه کردن اسکوتر می تواند یک روش عالی برای رفت و آمد باشد، اما در برخی کشورهای آسیای جنوب شرقی شما می بایست در طرف متفاوت جاده رانندگی کنید و از آنجایی که به آن عادت ندارید، می تواند کمی مشکل زا باشد. از طرفی ممکن است مجبور شوید در ترافیک شدید توقف یا از تپه ها، پیچ ها، جاده های خاکی یا شنی و از کنار راننده تاکسی های دیوانه عبور کنید و بدتر از همه در این مسیرها با سایر گردشگران خارجی که در حال راندن اسکوتر هستند و هیچ آشنایی با اینگونه موقعیت ها ندارند، همراه هستید.

با اینکه بسیاری از مردم محلی و گردشگران کلاه ایمنی بر سر نمی کنند، توصیه ما این است که حتما کلاه ایمنی به سر داشته باشید. قبل از اینکه اسکوتر مورد نظرتان را کرایه کنید، حتما طوریکه مسئول کرایه دهنده آن ببیند، از آن عکس و فیلم تهیه کنید و هر گونه خراش یا خرابی را به او نشان دهید تا بعدا برایتان مسئولیت نداشته باشد. کرایه کردن اسکوتر تنها چند دلار در روز هزینه بر می دارد، اما بسیاری با استفاده از این شغل از گردشگران کلاهبرداری و ادعا می کنند گردشگران باعث خرابی یا خراش اسکوتر شده اند. آنها به همین دلیل می توانند صدها یا حتی هزاران دلار از شما خسارت دریافت کرده و سپس پاسپورت شما را پس دهند.

یک اسکوتر کرایه کنید؛ اما مسئولیت عواقبش را برعهده بگیرید

براساس راهنمای سفر به کشورهای آسیای جنوب شرقی باید بدانید که فرودگاه و بانک ها اغلب برای تبادل ارز، هزینه اضافی دریافت می کنند. اما معمولا اگر صبر کنید تا به کشورهای آسیای جنوب شرقی برسید و سپس پول خود را تعویض کنید، برایتان بسیار ارزان تر تمام می شود. از طرفی، باید بدانید که هتل های این منطقه اغلب نرخ بالایی برای تبادل ارز دریافت می کنند؛ بنابراین اصلا این کار را در هتل محل اقامت خود انجام ندهید. حتما مقدار بسیار زیادی از پول آن کشور خاص را دریافت کنید، چرا که فروشنده های بازارهای خیابانی، راننده های تاکسی و رستوران های کوچک ممکن است کارت اعتباری شما را قبول نکنند و برای استفاده از خدمات و خرید از آنها نیاز به پول نقد خواهید داشت. اما در بسیاری از هتل و رستوران های بزرگ می توانید از کارت اعتباری و کارت بانکی خود استفاده کنید.

هنگام تبادل ارز حواستان را جمع کنید

وقتی به بازدید از تعداد زیادی از معبدهای زیبا می روید، ممکن است بعد از مدتی همه آنها به نظرتان یک شکل بیایند و علاقه خود را به این گونه بازدیدها از دست بدهید. برای خودداری از داشتن این احساس، حتما برنامه های متفاوت و غیر مرتبط با معبدها را به برنامه سفر خود اضافه کنید یا یکی دو روز این کار را کنار بگذارید و اجازه دهید چشم هایتان استراحت کنند. بعد از طی یک دوره کوتاه که صرف کارها و فعالیت های دیگر کرده اید، وقتی دوباره به بازدید از دیدنی های آسیای جنوب شرقی می روید، حس بهتری دارید و از بازدیدهای خود لذت خواهید برد. شاید ندانید؛ اما به نقطه ای از جهان با بیشترین تعداد معبدهای دیدنی سفر کرده اید.

طوری برنامه ریزی کنید که دیدن معبدهای یک شکل خسته تان نکند

قطعا هنگام خرید در بازارهای خیابانی یا فروشگاه های مختلف می بایست چانه بزنید و تخفیف بخواهید؛ این یک مورد فرهنگی معمول است که در این گونه کشورها انجام می گیرد. بهتر است بدانید هنگام چانه زدن و گفتگو و خندیدن با فروشنده های خیابانی اوقات بسیار خوشی را خواهید داشت و حتی در طول این راه با مردم محلی دوستی پیدا خواهید کرد. همین باعث می شود خاطرات بسیار خوب و بیادماندنی را از سفر خود به خانه سوغات ببرید. تنها نکته ای که باید آن را رعایت کنید، این است که منصفانه چانه بزنید و همیشه لبخند به لب داشته باشید. هدف از چانه زدن، هم صحبت شدن با مردم محلی و توافق روی یک قیمت مناسب است؛ نه اینکه شما سر آنها کلاه بگذارید یا آنها سر شما کلاه بگذارند.

از چانه زدن نترسید

توصیه می کنیم از هر فعالیتی که به سوء استفاده از کودکان، گروه های قومی یا حیوانات منجر شود، خودداری کنید. برای مثال، در گردشگری فیل ها شرکت نکنید، سوار فیل ها نشوید و اگر از جایی بازدید می کنید که فیل ها در آن حضور دارند، از آسیب نرسیدن آنها مطمئن شوید. اگر متوجه شدید که این موارد رعایت نمی شوند، آن نقطه یا موسسه را ترک کنید. ممکن است از دیدن کودکانی که گدایی می کنند قلبتان به درد بیاید؛ اما هر چقدر که آنها بیشتر از گردشگران پول دریافت کنند، خانواده هایشان بیشتر آنها را به عنوان منبع درآمد نگاه کرده و علاقه ای به فرستادن آنها به مدرسه نخواهند داشت و تنها فرصت این کودکان برای داشتن آینده ای بهتر این است که به مدرسه بروند و درس بخوانند.

وقتی در حال رانندگی، غواصی یا در طبیعت هستید، به قوانین آشغال نریختن، دستکاری نکردن طبیعت و جدا نکردن اجزای آن وفادار باشید. اگر می خواهید واقعا از مردم کشورهای آسیای جنوب شرقی حمایت کنید، در رستوران های زنجیره ای تری الاینس غذا بخورید. این رستوران ها جوانان محروم و معلول را به عنوان آشپز و خدمتکار استخدام می کنند و به برنامه هایی که به خانواده های کم درآمد کمک می رسانند تا شغل خوب بدست بیاورند، یاری رسانی می کنند. ضمنا، این رستوران ها غذاهای سنتی به میهمانان خود ارائه می کنند و در حقیقت، یک روش خوش طعم برای کمک به دیگران را خلق نموده اند.

همچنین، می توانید به بازدید از سازمان هایی مانند بیگ برادر ماوس در لوآنگ پرابانگ بروید که در آنها گردشگران می توانند برای کودکان و نوجوانانی که مشتاق تمرین زبان انگلیسی هستند کتاب بخوانند، با آنها بازی یا گفتگو کنند و بدین وسیله، یک کار مفید و عالی را انجام دهید.

گردشگری مسئول باشید
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها