اطلاعات سفر سفر نوروزی به زنجان و سفر نوروزی به قزوین را با هم تجربه کنید - اطلاعات سفر

نوروز تداعی کننده شیرینی و محبت است. نوروز عشق را به دلها و نور را به دیدگان تزریق می کند، سبب وحدت قلب ها شده و کینه و نفرت را پاک می کند. در نوروز سفرنامه ای جدید را آغاز می کنیم و این بار، قرار است که در کنار هم، سفر نوروزی به زنجان و همچنین سفر نوروزی به قزوین را تجربه کنیم. کنار ما بمانید تا برایتان در این مقاله هرچه بیشتر از جاهای دیدنی زنجان در عید و جاهای دیدنی قزوین در عید سخن بگوییم.

قزوین گردی
زنجان گردی

برای بازدید از قزوین و زنجان ۴ روز زمان داریم. از تهران راه می افتیم و خود را به دل جاده های سرسبز می سپاریم. اولیم مقصد ما قزوین است. از طریق خیابان جمهوری، تونل توحید، خیابان آزادی، بزرگراه یادگار امام، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، آزادراه تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، بلوار آیت الله خامنه ای، خیابان آیت الله طالقانی و خیابان هلال احمر به قزوین می رسیم. براساس سفر نوروزی به قزوین باید بدانید که مدت این مسیر برای تهرانی ها دو ساعت و یازده دقیقه، برای اصفهانی ها پنج ساعت و بیست و دو دقیقه، برای مشهدی های عزیز یازده ساعت و سی و چهار دقیقه و برای شیرازی های نازنین ده ساعت و چهل دقیقه هست.

آغاز سفرنامه ای شیرین برای نوروز

استان قزوین یکی از ۳۱ استان ایران بوده و در بخش شمال غربی واقع شده است. این استان با دارا بودن تنها ۱ درصد از مساحت کشور، نزدیک به ۸ درصد در اقتصاد و تولیدات ایران نقش دارد. این استان از استان های تاریخی ایران بوده و آثار باستانی زیادی را در خود جای داده است. لهجه قزوینی یکی از لهجه های زبان فارسی بوده که توسط مردم این منطقه بدان تکلم می شود. براساس سفر نوروزی به قزوین باید بدانید که این لهجه شباهت زیادی به گویش های شمال شرقی ایران دارد.

قزوین مرکز این استان تاریخی بوده که در آن انواع نان پخت می شود. در بین نانها، نان لواش تنوری که به صورت گرد و بزرگ ارائه شده، دارای کیفیت و طعم مطبوعی بوده که موجب شهرتش شده است. در کنار اینهمه خوشمزه باید به اطلاع شما برسانیم که جاهای دیدنی قزوین در عید بیشمار بوده و می توانند میزبان گرم نوروز شما باشند. ما را ترک نکنید، چون سفر تازه شروع شده و به همراهی شما نیاز داریم.

سفر به قزوین

سفری شیرین

دو روز اول سفر میهمان این خطه هستیم. در شروع سفر نوروزی به قزوین به سراغ هتل و اقامتگاه مناسب می رویم که از هتل های زیبایش به هتل البرز قزوین، اقامتگاه بوم گردی زرآباد الموت، مجتمع توریستی تفریحی تالار شهر قزوین و هتل خانه سنتی بهروزی قزوین اشاره می کنیم. بعد از انتخاب هتل، استراحتی کوتاه داریم و سپس راهی می شویم تا با جاهای دیدنی قزوین در عید آشنا شویم. از این دیدنی ها به کاخ موزه چهل ستون قزوین، روستای زرشک، خیابان سپه قزوین، درخت خونبار زرآباد الموت، دریاچه اوان الموت، حمام و موزه قجر قزوین و کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین اشاره می کنیم. برای صرف وعده ناهار و شام می توانید به رستوران های زیر سری زده و از طعم و عطر غذاهای قزوین متعجب شوید: رستوران نمونه قزوین، رستوران کرمانی قزوین و رستوران اقبالی قزوین.

جاهای دیدنی قزوین
جاهای دیدنی قزوین 2

از غذاهای خوش طعمی که در قزوین میتوان نوش جان کرد، به قیمه نثار، کوکو شیرین، مرصع پلو و دیماج قزوین اشاره می کنیم. بعد از تفریح در میان جاهای دیدنی قزوین در عید به هتل بر می گردیم و استراحت می کنیم. صبح روز دوم سفر نوروزی به قزوین، پس از صرف صبحانه راهی سفری یک روزه به شهرهای قزوین شده و با غروب به هتل خود باز می گردیم تا روز سوم سفر نوروزی به زنجان را آغاز کنیم.

پس از اتمام سفر نوروزی به قزوین، از مسیر خیابان شهید انصاری، خیابان شیشه گر، آزادراه قزوین-زنجان، جاده ابهر-زنجان و بلوار خرمشهر به زنجان با مرکزیت زنجان می رسیم. مدت زمان این مسیر، دو ساعت و پنجاه و سه دقیقه است.

زنجان را از نو برای نوروز تجربه کنید

زنجان در شمال غرب ایران و از بزرگترین شهرهای شمال غرب ایران است. شهر زنجان در دره زنجان چای و از شاخه های قزل اوزن قرار گرفته و سر راه شوسه و راه آهن تهران به تبریز هست. در مورد وجه تسمیه شهر زنجان تاکنون نظرات گوناگونی ازسوی پژوهشگران و نویسندگان ارائه شده اند. قدیمی ترین نامی که به این منطقه اطلاق شد، آندیا Andia و سپس زندیگان به معنای اهل کتاب زندگان از پسوندی فارسی بوده که در دوره ساسانیان بر این منطقه گذاشته شد. گفته می شود بنای شهر زنجان در زمان اردشیر بابکان ساخته شده و در آن زمان نام شهین یعنی منسوب به شاه به آن اطلاق می شد.

از اواخر دوره قاجاریه به علت استقرار ایل خمسه نام خمسه نیز بر آن نهاده شد. زنجان از شمال به شهرستان طارم، خلخال و میانه، از مشرق به سلطانیه و طارم، از جنوب به شهرستان خدابنده و ایجرود و از غرب به شهرستان ماه نشان محدود است. امروزه، زبان مردم زنجان ترکی آذربایجانی با لهجه زنجانی بوده و از لحاظ فرهنگی و زبانی به مانند سایر شهرهای آذربایجانی نشین ایران بشمار می روند. اهالی زنجان از شیعیان بوده و هر ساله دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان از خیابان فردوسی تا بلوار آزادی که فاصله چند کیلومتری است، در هشتم محرم حرکت کرده و از نمادهای عزاداری و دینداری مردم زنجان بحساب می آید.

زنجان دلفریب و زیبا

زنجان و اوجی بی پایان برای نوروز

در ابتدای سفر نوروزی به زنجان به سراغ هتل هایش می رویم تا محل مناسبی جهت اقامت داشته باشیم. در بین هتل های این شهر دیدنی به موارد زیر اشاره می کنیم: هتل بزرگ زنجان، هتل پیام زنجان، هتل جهانگردی و هتل فرهنگیان زنجان. بعد از انتخاب هتل و استراحتی کوتاه به دیدن جاهای دیدنی زنجان در عید می رویم. از این دیدنی ها به حمام حاج داداش، آبشار شارشار، موزه رختشویخانه، پل میر بهاء الدین، مسجد خانم، موزه مردان نمکی و بام زنجان اشاره می کنیم. برای صرف وعده ناهار و شام میتوان به رستوران های زیر سری زد و از غذاهای خوش طعم زنجان بهره برد: رستوران سنتی حاج داداش زنجان و سفره خانه و رستوران سنتی زرتشت زنجان.

دیدنی های زنجان
دیدنی های زنجان 2

زنجان دارای تنوع غذایی بسیاری بوده که این غذاها خوش طعم و لذیذ هستند به مانند خورش آلوچه با مرغ، جغور بغور، پیازو زنجان و آش ترش. بعد از گشت و تفریح در بین جاهای دیدنی زنجان در عید به هتل بر می گردیم تا کمی استراحت کرده و آماده آخرین روز سفر نوروزی به زنجان شویم. در روز پایانی بعد از صرف صبحانه، راهی شهرهای زنجان می شویم و پس از آن با جاهای دیدنی زنجان در عید وداع کرده و با طی مسافتی به مدت سه ساعت و پنجاه دقیقه به تهران می رسیم که این زمان برای مشهدی های عزیز سیزده ساعت و ده دقیقه، برای اصفهانی های عزیز هفت ساعت و چهار دقیقه و برای شیرازی های نازنین دوازده ساعت و بیست و پنج دقیقه است.

امید است با مطالعه راهنمای سفر نوروزی به زنجان و همچنین راهنمای سفر نوروزی به قزوین بتوانید برای سفر خود ایده گرفته و نوروز را برای خودتان شیرین کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها