اطلاعات سفر سفر نوروزی به قم و اراک و همدان در نوروز - اطلاعات سفر

زمان تعطیلات نوروز فرا رسیده و این بار نوبت استراحتی حسابی هست. سفری خیلی خوب خود را مهمان کنیم و کمی از کار و مشغله زندگی روزمره دور شویم. با ما در راهنمای سفر نوروزی به قم و اراک و همدان همراه بوده و مطمئن باشید که برنامه سفر به قم و اراک و همدان برایتان جالب خواهد بود.

برنامه سفر به قم و اراک و همدان

در این سفر نوروزی، میهمان مردم مهربان و خونگرم قم هستیم. شما می توانید از طریق آزادراه خلیج فارس و بعد از آن تهران- قم با طی مسافتی حدود ۱ ساعت و ۵۵ دقیقه به شهر قم برسید. برای اقامت هم می توانید میهمان هتل لاله باشید که هتلی عالی و با تمام امکانات اولیه هست. هتل امامی قم از هتل های خوب و با امکانات شهر قم بوده که امکاناتی از قبیل یخچال، تلویزیون، سوئیت، رستوران، اینترنت، سرویس فرنگی، سرویس ایرانی، پارکینگ، نمازخانه، لابی، کافی شاپ و اینترنت در لابی را ارائه می دهد و آدرسش هم در چهارراه غفاری، خیابان بوعلی سینا، کوچه ۲۴ هست.

شهر قم

جاذبه های گردشگری

این شهر مذهبی از نظر آب و هوایی در میانه کویر قرار گرفته و تابستان های فوق العاده گرمی دارد. این شهر پر از جاذبه های مذهبی و تاریخی و همچنین گردشگری بوده که از مهمترین آنها میتوان به حرم حضرت معمصومه اشاره کرد که هرساله زائران بیشماری دارد. کاروانسرای دیر گچین که یک مکان زیبا و دیدنی و همچنین مادر کاروانسراهای ایران بوده هم می تواند مقصدی جذاب برای قم گردی شما باشد. دریاچه نمک هم یکی از زیباترین چشم اندازهای قم هست که بازدید کنندگان بسیاری دارد.

کاروانسرای دیر گچین

برای صرف وعده های غذایی هم می توانید در رستوران بزرگ خادم و رستوران البرز غذاهای خوشمزه ای را میل کنید و اگر دلتان غذای فست فودی خواست، می توانید در فست فود عطاویچ (قم) غذایی خوشمزه را نوش جان کنید. آبگوشت قنبید یا کلم قمری، آبگوشتی خوشمزه و سنتی بوده که از محبوب ترین و رایج ترین غذاهای قمی هست و از نخود، لوبیا سفید، سیب زمینی قنبید، لیمو عمانی، گوجه فرنگی، گوشت، پیاز، نمک و زردچوبه تهیه می شود. آبگوشت هویج برگه آبگوشتی مقوی و خوش طعم هست که رنگ هویج آن زرد بوده و با برگه، لوبیا قرمز، گوشت با استخوان، پیاز، نمک، زردچوبه و نعناع خشک تهیه می شود.

آش قونبیه قم

لازم است براساس راهنمای سفر نوروزی به قم و اراک و همدان بدانید که اراک از نظر آب و هوایی، ویژگی اقلیمی فلات مرکزی ایران را داشته و دارای زمستان های سرد و تابستان های سرد و خشک هست. اراک شهر جوان نامیده می شود، قدمت تاریخی داشته و در دوران قاجار هم بنیان شده است. شما می توانید از طریق آزادراه قم سلفچگان و با طی مسافتی حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه به اراک برسید.

اراک

اقامت

اراک، شهری زیبا و عالی برای گردشگری هست که می توانید حسابی در آن به خوشگذرانی مشغول شوید. آب و هوای خوب این شهر باعث می شود تا نفسی آسوده بکشید و با خیال راحت از شر آلودگی ها رها شوید. در ابتدا، باید خیال شما را از بابت اقامت در هتل راحت کنم. هتل امیرکبیر هتلی پنج ستاره هست که در مجموع ۷۵ اتاق و رستوران های متعدد داشته و می توانید در نوروز در این مجموعه حسابی لذت ببرید. آدرس کیلومتر ۳ جاده تهران، بعد از ترمینال، روبه روی کارخانه کمبای هست. هتل امام رضا اراک هم هتلی عالی و دنج هست که اتاق هایش همگی راحت بوده و دارای اینترنت در لابی، سرویس بهداشتی فرنگی، سرویس بهداشتی ایرانی، تلویزیون هستند.

هتل اراک

جاذبه های گردشگری

اراک شهری زیباست که برای گردش و تفریح شما می تواند پر از جاهای دوست داشتنی باشد. تالاب میقان یکی از مهمترین تالاب های ایرانی بود، پس سعی کنید بدان سر بزنید. روستای هزاوه زادگاه امیرکبیر بوده و می تواند سازنده خاطره ای خوب از گردش شما در این شهر باشد.

تالاب میقان

بعد از گشت و گذاری حسابی می توانید در سفره خانه سنتی سلطان غذای خوشمزه ایرانی را میل کنید و رستوران مکث هم انواع غذاهایی که دلتان می خواهد را ارائه می دهد. آش ویشیل اراک، غذای سنتی و مهمی بوده که برای میل کردن آن حتما همگی باید در سر سفره حاضر باشند و میل کردنش آداب ورسوم خاصی دارد. آش کله جوش اراک به این صورت هست که ابتدا پیاز را در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس، نعناع خشک و کمی زردچوبه را به آن اضافه کنید و بسیار کم تفت دهید. سپس، کشک را با حدود یک لیوان آب رقیق کنید و به مواد سرخ شده اضافه کرده و هم بزنید تا جوش بیاید و یکی دو قل بزند تا به غلظت مناسب برسد. سپس، نمک و فلفل و گردو را اضافه کنید و در کاسه سرو کنید.

کله جوش

همدان از شهرهایی با آب و هوای سرد هست که در دامنه های الوند قرار دارد. شما می توانید از طریق آزاد راه ملایر-اراک و با طی مسافتی حدود ۲ ساعت و ۳۵ دقیقه به همدان برسید. همدان یکی از پر قدمت ترین شهرهای ایران بوده و لقب پایتخت تاریخ و تمدن ایران را دارد. این شهر اولین پایتخت شاهنشاهی مادها هست. همدان به علت دارا بودن جاهای دیدنی تاریخی زیاد، در رده پنجمین شهر فرهنگی و توریستی کشور شناخته شد. برای اقامت در این شهر ابتدا باید خیال شما از جای هتل راحت باشد. اقامتگاه و سفره خانه سنتی میترا دشت میشان فضای عالی سنتی برای علاقمندان به این مدل مکانهاست. مجتمع تفریحی، سیاحتی عباس آباد یک فضای راحت، لوکس و عالی برای اقامت راحت شما بوده که می توانید با خیال راحت اقامت امن و خوشی را براساس برنامه سفر به قم و اراک و همدان تجربه کنید.

همدان

جاذبه های گردشگری

این مکان پر از جاذبه های تاریخی و طبیعی بوده که باید به دیدن و تماشای همه آنها بروید و از تمام فضا لذت ببرید. تپه هگمتانه یکی از بزرگترین تپه های تاریخی ایران هست. غار علیصدر در نظر تمامی گردشگران زیباترین غار ایران بوده و ساعتها میتوان از زیبایی های این مکان لذت برد. در بقیه جاهای دیدنی همدان هم تفریحات خیلی خوبی وجود دارند، پس حوصله شما در این شهر سر نمی رود.

بعد از گردش و خوشگذرانی حسابی، این بار نوبت میل غذای عالی در رستوران های همدان هست. باغ رستوران نعل اشکنه فضایی دنج داشته که می توانید در زمان میل غذایی با کیفیت عالی، از فضای آن هم حسابی لذت ببرید. رستوران دلتا هم یکی دیگر از رستوران های خوب همدان بوده که می توانید یکی از وعده های غذایی خود را در آن میل کنید. آش گوجه فرنگی همدان یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی همدان بوده که حتما در سفر خود یکبار این غذا را امتحان کنید. آش آبغوره و آبگوشت فلفل همدان هم از نمونه آش های خوشمزه این شهر بوده که می توانید در نوروز آنها را امتحان کنید.

آش گوجه فرنگی
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 135 views بار دسته بندی : گردشگری تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها