اطلاعات سفر سکه های مسی متعلق به دوره اشکانیان در تاکستان کشف شدند - اطلاعات سفر

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، سکه های مسی متعلق به دوره اشکانیان در تاکستان کشف شدند.

قضیه چیست؟

حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: کاوش های صورت گرفته، بخشی در خله کوه توسط میراث فرهنگی در راستای وظایف و برنامه های سالانه آن اداره و بخشی دیگر در یکی از مناطق شهرستان در راستای صیانت از حقوق عامه و بیت المال با توجه به پرونده جریانی و اطلاعات دریافتی مبنی بر وقوع کاوش های غیرمجاز انجام شده است.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده جهت کشف حقیقت با انجام آزمایش های لازم، یکی از مکان هایی که قبلاً کاوش شده بود مجددا با حضور مسئولان قضایی، انتظامی، اجرایی و میراث فرهنگی استان و شهرستان و با نظارت کامل دستگاه قضایی، مورد بررسی و کاوش قرار گرفت.

رجبی اضافه کرد: با توجه به آثار باقیمانده در عمق حدود چهار متری زمین از قبیل پاکت های ساندیس که مربوط به سال ۸۵-۸۶ بود، مشخص شد که سالها قبل این مکان توسط افرادی مورد حفاری قرار گرفته است.

این مقام قضایی به کشفیات حاصله توسط سازمان های مربوط اشاره کرد و بیان داشت: پس از بررسی دقیق، تعداد ۱۰ سکه مسی با توجه به نظر اولیه کارشناسان که احتمالاً متعلق به دوره اشکانیان است، کشف و ضمیمه پرونده شد.

وی در ادامه از امت حزب الله و مردم مؤمن شهرستان درخواست کرد: جهت صیانت از حقوق عامه و بیت المال، هر گونه اطلاعاتی در خصوص کاوشگران غیرمجاز دارند از طریق سامانه پیامکی و تصویری شماره ۰۹۳۳۱۰۰۷۳۴۳ به دادستانی تاکستان اعلام نمایند.

سکه های مسی متعلق به دوره اشکانیان در تاکستان کشف شدند
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 164 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 4 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها