اطلاعات سفر شروع اکتشاف سیستماتیک از سال 1400 در کشور - اطلاعات سفر

ایسنا/ براساس سخنان رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، شروع اکتشاف سیستماتیک از سال ۱۴۰۰ در کشور انجام می شود.

قضیه چیست؟

دکتر علیرضا شهیدی در جلسه شورای عالی معادن استان لرستان ضمن اشاره به آزادسازی حدود ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع از محدوده های معدنی در ۶ ماه گذشته گفت: با اعتبارات ملی و استانی، فعالیت های اکتشافی در قالب نقشه های زمین شناسی با مقیاس یک پنجاه هزارم در استان لرستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور درباره موضوع ژئوپارک ها در گذشته فعالیت های مناسبی را در سطح ملی انجام داد، تصریح کرد: بعد از اینکه ما تجربه ثبت جهانی ژئوپارک جزیره قشم را انجام دادیم، به این فکر افتادیم که در کلیه مناطق ایران که این پتانسیل وجود دارد فعالیت خود را بیشتر کنیم و بالغ بر ۳۰ منطقه در کشور شناسایی شده و در چند منطقه به طور اخص در مورد آنها فعالیت می کنیم و امیدواریم بزودی آنها را با وجود سختی موضوع ثبت جهانی کنیم.

شهیدی با اشاره به جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری و پدیده های منحصر بفرد زمین شناسی در استان لرستان ابراز امیدواری کرد که ثبت جهانی در لرستان با دریاچه گهر آغاز شود و یادآور شد: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور بحث شناسایی و پی جویی را انجام می دهد و بر این اساس اکتشافات سیستماتیک از سال ۱۴۰۰ در کشور و استان لرستان که پتانسیل بالایی دارد، آغاز خواهد شد.

به گفته وی، لرستان در منطقه خاصی از نظر زمین شناسی قرار گرفته و همواره تحت تاثیرات مخاطرات خاصی قرار دارد که می توان به جاری شدن سیل در سال گذشته، زلزله، فرو نشست، گرد و غبار اشاره کرد که توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور مطالعات بصورت ملی انجام می شود.

شروع اکتشاف سیستماتیک از سال ۱۴۰۰ در کشور

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : خبر تاريخ : 6 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها